login med password
Fra : Ikeaboy

Dato : 25-06-04 00:19

Hej Hvordan laver man sådan et login system,ligesom på dette
site,med brugernavn og password? .Er det svært at lave? Skal man
have en special server?Hvilket program er lettes at bruge til at
lave det med ?
Mvh Ikeaboy
http://zd.homepage.dk

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Per Rasmussen

Dato : 25-06-04 01:33

Ikeaboy wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
man
> have en special server?Hvilket program er lettes at bruge til

Det bedste er at køre det via en database, og med f.eks. PHP
eller ASP.
Der findes også andre løsninger, prøv evt. at kikke på:
http://www.hotscripts.com/

PerR

Fra : Joachim Cohn Jacobse~

Dato : 25-06-04 01:39

Ikeaboy wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Hej Hvordan laver man sådan et login system,ligesom på dette
> site,med brugernavn og password?

Hvilket site? Når du bruger HTML.dk til at stille spørgsmål på
Usenet, så har du selvfølgelig læst
http://www.html.dk/nyhedsgrupper/usenet.asp

Du bør derfor også være klar over, at nyhedsgrupperne ikke er en
del af HTML.dk. Vi giver blot vores brugere adgang til de bedste
danske fora om webudvikling.

Du skriver derfor til en brugerskare der ikke på nogen måd er
klar over, at det site du refererer til er HTML.dk. Husk det
fremover.

>Er det svært at lave? Skal man
> have en special server?Hvilket program er lettes at bruge til
at
> lave det med ?

Du kan lave en simpel løsning med Javascript:
http://www.html.dk/scripts/javascript/00007/

Hvis du vil have en mere sikker løsning skal du bruge en
serverside-teknologi som ASP, ASP.NET, PHP eller lignende.

Du kan finde en ASP løsning på
http://activedeveloper.dk/artikler/default.asp?articleid=88

Bemærk at de nævnte serverside-teknologier ikke nødvendigvis er
understøttet af din udbyder. Det må du checke, før du prøver dem
af.

Venlig hilsen Joachim, HTML.dk

Fra : Simon Moore Højer

Dato : 25-06-04 01:40

"Ikeaboy" <ikeaboy_3@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej Hvordan laver man sådan et login system,ligesom på dette
> site,med brugernavn og password?

Når du siger: '' ... på dette site ...'' går jeg ud fra du hentyder til
www.html.dk, men skriv det lige for en sikkerheds skyld næste gang, da
det langt fra er alle der har adgang til nyhedsgrupperne igennem
www.HTML.dk

>Er det svært at lave? Skal man have en special server?
Du kan vælge at lave det på flere forskellige måder med henholdsvis ASP,
PHP og JavaScript.

Her er nogle links som du kan kigge på:

http://www.html.dk/scripts/javascript/00007/ (JavaScript)
http://www.html.dk/tutorials/asp/lektion12.asp (ASP)

ellers kan du prøve at spørge i disse nyhedsgrupper:

news://dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp (ASP)
news://dk.edb.internet.webdesign.serverside.php (PHP)
news://dk.edb.internet.webdesign.clientside (JavaScript)

>Hvilket program er lettes at bruge til at lave det med ?

Selv er jeg tilhænger af at kode det hele selv så jeg bruger 'EditPad'
som er en forbedre version af NotePad/Notesblok, og det kan hentes
gratis her: http://www.jgsoft.com/
Ellers findes der også nogel programmer hvor du ikke skal lave det hele
selv men jeg kender ikke lige navnene på den. Prøv evt. at søge på
www.google.dk

God arbejdslyst!

--
Simon Moore Højer

Man lære så længe man lever
Når man ikke længere lære, lever man ikke mere.