CSS der ikke HEEEEELT funger!
Fra : Kenneth Br?gger

Dato : 24-06-04 11:00

Hej gruppe...

Jeg er lidt i tvivl om dette er den rette gruppe at henvende sig til.
Jeg har et mindre problem med at få min CSS til at virke optimalt....
eller... faktisk helt at virke på en side med en tegneserie som jeg
har lavet.

Jeg håber at i kan hjælpe mig med mit såkaldt problem... på forhånd
tak.

linket er som følger: www.giantmedia.dk/beef&white <

Med venlig hilsen

Kenneth Brøgger

P.s.: tak igen...
P.p.s.: Tak endnu en gang

Fra : Henny

Dato : 24-06-04 11:20

"Kenneth Br?gger" <kenneth@giantmedia.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> har lavet.
>
> Jeg håber at i kan hjælpe mig med mit såkaldt problem... på forhånd

Der er jo slet ikke noget stylesheet. Så tror da pokker, at det ikke virker!

Mvh.

Henny

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 24-06-04 11:18

Kenneth Br?gger skrev:

> Jeg er lidt i tvivl om dette er den rette gruppe at henvende
> sig til. Jeg har et mindre problem med at få min CSS til at
> virke optimalt

- så er gruppen god nok.

> Jeg håber at i kan hjælpe mig med mit såkaldt problem... på
> forhånd tak.

Det er meget svært at hjælpe dig når du ikke fortæller hvad
problemet er.

Tag et kig på siden her: <http://infimum.dk/HTML/hjaelpmig.html> -
og vend gerne tilbage med flere oplysninger.

> linket er som følger: www.giantmedia.dk/beef&white <

Helt generelt skal du dog vide at css ikke kan bruges til at style
flash-indhold - så alt hvad der vedrørerer udseendet i flash-
dokumentet, har ikke noget med css at gøre.

I øvrigt er der falsk varebetegnelse på din forside - jeg kan fint
se din tegneserie uden at bruge IE6.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 24-06-04 11:24

Kenneth Br?gger skrev:
> [...]
> Jeg har et mindre problem med at få min CSS til at virke optimalt....
> eller... faktisk helt at virke på en side med en tegneserie som jeg

Hvad er problemet? (udover at du gerne ville have nogle flere besøgende
og så lige spammede gruppen).

Hvis du har et problem med css, og vil have hjælp, så start med at lave
en doctype (søg på html-faq.dk hvis du ikke ved hvad det er).

Fjern derefter det åndssvage "MSIE 6 required" skilt på forsiden.

Validér siderne.

Og kom SÅ tilbage med dit spørgsmål.

Hvis ikke ovenstående liste gennemføres, og vi får en rapport om hvad
løsningen (og problemet) var, vil jeg herefter betragte dig som gemen
spammer, og lægge din mailadresse og web-adresse i de spammerfiltre jeg
møder på min vej.

/Jesper Brunholm

Fra : Kenneth Br?gger

Dato : 25-06-04 08:57

Flovt... Jeg ved ikke hvorfor jeg skrev CSS... Jeg mente faktisk "Meta
tags" ... De virker ikke... Sorry group.. men kan i hjælpe mig?

Kenneth

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 25-06-04 09:50

Kenneth Br?gger skrev:

>Flovt... Jeg ved ikke hvorfor jeg skrev CSS... Jeg mente faktisk "Meta
>tags" ... De virker ikke... Sorry group.. men kan i hjælpe mig?

Jeg kan kun opfatte det som om du er ude på at få nogle til at
glo på din side.

Jesper Brunholm skrev:

>Hvad er problemet? (udover at du gerne ville have nogle flere besøgende
>og så lige spammede gruppen).

Det har du ikke besvaret.

>Hvis du har et problem med css, og vil have hjælp, så start med at lave
>en doctype (søg på html-faq.dk hvis du ikke ved hvad det er).

Har du gjort det?

>Fjern derefter det åndssvage "MSIE 6 required" skilt på forsiden.

Det har du ikke gjort.

>Validér siderne.

Har du gjort det?

>Og kom SÅ tilbage med dit spørgsmål.

.... altså *bagefter* når du har gjort alt det andet.

PS. Det er nogle helt banale metatags som ikke skal have nogen
synlig effekt.

--
Bertel

Fra : Kenneth Br?gger

Dato : 02-07-04 08:51

> Jeg kan kun opfatte det som om du er ude på at få nogle til at
> glo på din side.

Her skriver jeg at det var en fejl at jeg skrev CSS og at det var
"Meta tags" i stedet for...

> Det har du ikke besvaret.

Det er mine meta-tags der ikke virker efter hensigten...

> Det har du ikke gjort.

Hvorfor er det lige at du skal bestemme hvad jeg skal have på mit
site? På dit site (http://lundhansen.dk/bertel/) finder jeg et site
der er totalt uden smag. Dine farvesammensætninger er forfærdelige.
Skal jeg også bestemme om du skal fjerne det? Eller det ligeledes
"åndsvage" billede af dig selv, for at bruge dine egne ord.

Lad vær' med at angribe mig, beskylde mig for at få folk til at besøge
min side, når det var hjælp jeg søgte. Lad være med at kritisere mine
valg af elementer på min side. Det er ikke op til dig hvad jeg vælger
at sætte på den.

Kenneth Brøgger

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 02-07-04 09:44

Kenneth Br?gger skrev:

> Her skriver jeg at det var en fejl at jeg skrev CSS og at det var
> "Meta tags" i stedet for...

Ja, men det virker hverken som om du har sat dig ind i at ville noget
med css eller meta, og du spørger om hjælp til noget meta-tagging, men
kommer ikke med nogen hints om hvad det skal virke _til_.

> Det er mine meta-tags der ikke virker efter hensigten...

Det er meget muligt - mine virker heller ikke efter hensigten hvis min
hensigt er at jeg skal have en million besøgende om dagen...

Det har gruppen imidlertid ikke en chance for at hjælpe mig med hvis
ikke jeg _fortæller_, at det er _det_ jeg vil have ud af mine metatags.

> Hvorfor er det lige at du skal bestemme hvad jeg skal have på mit
> site?

Bertel skal ikke bestemme hvad du har på dit site, og han gjorde
egentlig også bare opmærksom på at du mangler at opfylde et par
betingelser _jeg_ har stillet, før jeg ville overveje at hjælpe dig igen.

Betingelserne stillede jeg fordi jeg (vistnok i lighed med mange andre
her i gruppen) ikke vil hjælpe med en hjemmeside som strider imod hvad
jeg mener er fornuftigt og i orden.

Jeg bruger mozilla som browser - tror du så jeg gider hjælpe en som kun
vil lave sin hjemmeside til Explorer-brugere?

De løsninger som jeg eventuelt når til at anbefale virker kun ordentligt
på validerende sider, så hjælp til en der kører et ikke-validerende site
er mildest talt svært - jeg synes det er spild af tid.

> På dit site (http://lundhansen.dk/bertel/) [snip en stak fornærmelser]

1) det er ikke Bertel der har bedt _dig_ om hjælp
2) hvis du vil have en chance for at få hjælp så lad være med at
forfalde til personangreb, det er den sikre garanti mod hjælp at skælde
ud på den som kan give det.

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Kenneth Br?gger

Dato : 06-07-04 16:15

Jeg undskylder hvis jeg ikke har udtrykt mig ordentligt nok og ikke
gjort det klart for folk hvad mit problem var.

Mit problem er, at jeg på min side (www.giantmedia.dk/portfolio), har
skrevet nogle meta-tags, som ikke kan læses af Google f.eks.. Hvis man
søger på "portfolio, kenneth, brøgger" osv. så skulle man finde et
link til siden, men det gør man ikke. Er der nogen der kan se hvorfor?

Jeg har indtastet ´meta-tags på alle siderne.

Med venlig hilsen

Kenneth

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-07-04 16:26

Kenneth Br?gger skrev:

> [...]
>søger på "portfolio, kenneth, brøgger" osv. så skulle man finde et
>link til siden, men det gør man ikke. Er der nogen der kan se hvorfor?

Google læser ikke metatags - i hvert fald ikke med henblik på
søgning og træffere. Mig bekendt (fra omtale i debatgrupper) er
der ikke ret mange søgemaskiner der gør det (mere).

Jeg har selv fjernet alle den slags metatags fra mine sider.

--
Bertel

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 06-07-04 21:43

Kenneth Br?gger skrev:
> [...]
> søger på "portfolio, kenneth, brøgger" osv. så skulle man finde et
> link til siden, men det gør man ikke. Er der nogen der kan se hvorfor?

Nååå - det kunne du da bare ha' sagt med det samme

MEN som flere har skrevet så er det langt fra alle søgemaskiner der
indekserer på metatags, og det er tvivlsomt om der er nogen søgemaskiner
der indekserer på metatags alene.

Hvad gør man så? - Den tekst som du har liggende som grafik skal du gøre
indekserbar med alt-tags på grafikkerne, og evt også title-tags. Lad
være med at misbruge dem (altså - at skrive en remse på 30 ord), men
brug dem til at gøre teksten i grafikken søgbar!

Dernæst kan man gøre en masse mere for flash-sider hvad søgemaskiner
angår - der har lige været en artikel på devshed, han gentager godt nok
sig selv 30 gange, men in the end har han et par pointer, så prøv det

<http://www.seochat.com/c/a/Search-Engine-Optimization/Optimizing-Flash/>

mvh

Jesper Brunholm

--
Phønix - dansk folk-musik i front - <http://www.phonixfolk.dk/>
H.C. Andersen-Centret: <http://www.andersen.sdu.dk/>

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 06-07-04 17:29

Kenneth Br?gger skrev:

> Jeg undskylder hvis jeg ikke har udtrykt mig ordentligt nok og
> ikke gjort det klart for folk hvad mit problem var.

Hvem svarer du og hvad svarer du på? Det er svært at se når du ikke
citerer noget. Læs gerne min signatur.

> Mit problem er, at jeg på min side (www.giantmedia.dk/portfolio),
> har skrevet nogle meta-tags, som ikke kan læses af Google f.eks..

Som Bertel har kommenteret er der mange søgemaskiner der slet ikke
bruger metakoder.

> Hvis man søger på "portfolio, kenneth, brøgger" osv. så skulle
> man finde et link til siden, men det gør man ikke. Er der
> nogen der kan se hvorfor?

På din side kan man ikke finde de ord du gerne vil findes under.
Derfor dukker siden ikke op. Faktisk risikerer du at ryge længere
ned på søgeresultatlisterne når du bruger nøgleord i metatags uden
at have dem på din side. (Jo, jeg kan godt se de tre nævnte ord på
din side, men de står som grafik og kan ikke afkodes af en
søgemaskine).
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Kenneth Brøgger

Dato : 06-07-04 20:21

Tak for det...

> Hvem svarer du og hvad svarer du på? Det er svært at se når du ikke
> citerer noget. Læs gerne min signatur.

Det var en undskyldning for at jeg ikke havde udtrykt mig ordentligt og ikke
henviste til mit problem... Det var sådan set til hele "gren'en"...

Tak for det igen...

Kenneth

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 06-07-04 22:00

Jesper Brunholm skrev:

> Hvad gør man så? - Den tekst som du har liggende som grafik
> skal du gøre indekserbar med alt-tags på grafikkerne, og evt
> også title-tags.

Er det nok? Jeg ville bruge alle relevante tekster som "rigtig"
tekst. Det er muligt at alt/title-tekster også indekseres, men hvor
højt bliver de ranket?
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 07-07-04 06:08

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:

> Er det nok? Jeg ville bruge alle relevante tekster som "rigtig"
> tekst. Det er muligt at alt/title-tekster også indekseres, men hvor
> højt bliver de ranket?

De bliver bare en del af sidens samlede ranking - det kan godt lade sig
gøre at komme på google som søgehit med en alt-tekst, men det er klart
at andet indhold hjælper meget på ranking.

Selv om du ikke står med et flash-site som du skal optimere så
læs/skrålæs evt. den artikel som jeg linkede til, han har fat i en del
som er et ret uddybende svar på dit spørgsmål.

Jeg tror ikke man kan få et flash-site til at ranke lige så godt som et
non-flash-site med samme indhold, men det er producentens/designerens valg.

mvh

Jesper Brunholm