Problem med indsættelse af billede.
Fra : News

Dato : 21-06-04 21:56

Kære alle!

Jeg har et problem med min hjemmeside.

Jeg skal have lagt mit Paint Shop Pro diplom op på forsiden, og det lykkedes
mig også.

Men når så at jeg uploader hjemmesiden på mit domæne, så er mit diplom væk,
men alle andre billeder er der.

Billedet ligger som det skal i billedmappen, hvor alle mine billeder ligger,
så jeg forstår ikke lige hvorfor at det ikke vil virke.

Er der en venlig person som vil kigge på problemet for mig, for så vil jeg
blive glad.

Hilsen Henrik

Fra : Kristian Thy

Dato : 21-06-04 21:59

News uttered:
> Er der en venlig person som vil kigge på problemet for mig, for så vil jeg
> blive glad.

Det er der helt sikkert, men chancen for et godt resultat er større hvis
du giver os en URL at kigge på... ;)

\\kristian
--
http://lpf.ai.mit.edu/Patents/knuth-to-pto.txt

Fra : Kristian Thy

Dato : 22-06-04 10:18

Kristian Thy uttered:

> Det er der helt sikkert, men chancen for et godt resultat er større hvis
> du giver os en URL at kigge på... ;)

Næste gang vil du nok finde at det er lidt mere effektivt at poste
linket i gruppen i stedet for at maile det direkte til mig :)

[http://www.psp.mknet.dk]

Du siger, at:

> Billedet ligger som det skal i billedmappen, hvor alle mine billeder
> ligger, så jeg forstår ikke lige hvorfor at det ikke vil virke.

Men når jeg prøver at åbne den sti du linker til
[http://www.psp.mknet.dk/billeder/diplom-henrik.jpg] får jeg en fejl
404, så det ligger altså _ikke_ som det skal. Har du husket at der er
forskel på store og små bogstaver i filnavne?

\\kristian
--
http://lpf.ai.mit.edu/Patents/knuth-to-pto.txt

Fra : Per Rasmussen

Dato : 22-06-04 07:28

News wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> så jeg forstår ikke lige hvorfor at det ikke vil virke.
>
> Er der en venlig person som vil kigge på problemet for mig, for så vil jeg

Der kan være forskel på store og små bogstaver..

PerR

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Miss007

Dato : 22-06-04 10:10

"News" <hkj@mknet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> så jeg forstår ikke lige hvorfor at det ikke vil virke.
>
> Er der en venlig person som vil kigge på problemet for mig, for så vil jeg

Hvilket fil-format er billedet i???

--
Miss007 - Trine
8500 Grenå

:.: Ved E-mail kontakt: miss@abcdefgh.dk (Der skal kun være et C efter @)

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 22-06-04 10:51

> lykkedes

> væk,

> ligger,

Hej med dig

Har du uploadet billedet til serveren?

Det er den mest almindelige fejl.

Mvh
Martin Jørgensen

Fra : Henrik K. Jensen

Dato : 22-06-04 21:11

"News" <hkj@mknet.dk> skrev i en meddelelse
> Kære alle!

Nu har jeg prøvet at se efter om jeg havde skrevet med store og små
bogstaver, og om kjeg har gemt billederne det rigtige sted, samt meget
andet.

Men lige lidt hjælper det.

Når jeg kigger på siden som den er på harddisken, så ser den fin ud med
billeder og det hele.

Men lige så snart at jeg har uploadet siden til min hjemmeside, så
forsvinder billedet.

Jeg kan ikke selv finde fejlen, så hvis i vil være søde at kigge på det for
mig, så bliver jeg glad igen.

Hilsen Henrik

Fra : Henny

Dato : 22-06-04 21:20

"Henrik K. Jensen" <hkj@mknet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> forsvinder billedet.
>
> Jeg kan ikke selv finde fejlen, så hvis i vil være søde at kigge på det

Jeg har eksperimenteret lidt frem og tilbage med store og små bogstaver.
Der er et billede på denne adresse:
http://www.psp.mknet.dk/billeder/diplom-Henrik.JPG

Du kan enten rette dit html, så det kommer til at passe, eller du kan omdøbe
filen til diplom-henrik.jpg, så skulle der være hul igennem.

Som andre har skrevet her, er det ofte sådan, at det på din harddisk er lige
meget, om du bruger små eller store bogstaver, men det er det ikke på
serveren. Det er en god ide at bestemme sig for, at alting skal stå med småt
fra begyndelsen. Så slipper man for det bavl.

Mvh.

Henny

Fra : Anders Lund

Dato : 22-06-04 22:18

Henny wrote:

> [...]
> serveren. Det er en god ide at bestemme sig for, at alting skal stå med småt
> fra begyndelsen. Så slipper man for det bavl.

Og en hurtig forklaring på dette. I Windows er der ikke nogen forskel på
store og små bogstaver og du kan derfor frit vælge om du vil bruge store
eller små bogstaver. Unix/Linux/BSD verden er der forskel på store og
små bogstaver i filnavnene, så denne "frihed" forsvinder her. Din
hosting udbyder bruger nok et af de sidst-nævnte styrresystemer på sin
server.

--
Anders Lund - spam2004@andersonline.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-06-04 22:42

Anders Lund skrev:

>små bogstaver i filnavnene, så denne "frihed" forsvinder her. Din
>hosting udbyder bruger nok et af de sidst-nævnte styrresystemer på sin
>server.

Og den permanente løsning på den slags problemer:

Brug kun små bogstaver og kun engelske bogstaver til filnavne på
nettet. Så er man fri for at spekulere mere på det.

--
Bertel

Fra : Kristian Thy

Dato : 23-06-04 00:16

Anders Lund uttered:
> Unix/Linux/BSD verden er der forskel på store og
> små bogstaver i filnavnene, så denne "frihed" forsvinder her.

Nej tværtom, friheden forsvinder når man går fra *nix til Windows, og
styresystemet under udpakning af et zip-arkiv lader fil.foo, FIL.foo,
fil.Foo og FIL.Foo overskrive hinanden i hastig rækkefølge. Det kostede
mig et par timers omkodning... ;)

\\kristian
--
http://lpf.ai.mit.edu/Patents/knuth-to-pto.txt

Fra : Anders Lund

Dato : 23-06-04 08:26

Kristian Thy wrote:

> Anders Lund uttered:

> Nej tværtom, friheden forsvinder når man går fra *nix til Windows, og

Det kommer an på hvilken frihed man taler om - friheden til at omdøbe
filer, hvor systemet stadig forstår det eller friheden til at give flere
forskellige filnavne som kun er forskellige i case.

Derfor skrev jeg også "frihed" med "".

--
Anders Lund - spam2004@andersonline.dk