textfelt
Fra : Rune Thougaard Krist~

Dato : 19-06-04 22:38

Hvis jeg har et textfelt:

<input type="text" name="text" value="Skriv her" />

Jeg har set nogle steder hvor teksten "Skriv her" forsvinder når man klikker
i textfeltet, hvordan gøre man dette?

Rune.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 19-06-04 23:52

Rune Thougaard Kristensen escribió / skrev

> Jeg har set nogle steder hvor teksten "Skriv her" forsvinder når
> man klikker i textfeltet, hvordan gøre man dette?

<input type="text" id="noget" value="Skriv her" onfocus="this.value=''"
/>

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

--
Publica fotos de tu Cine en Casa en
http://www.intercambiodvd.com/CineEnCasa

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 20-06-04 01:50

Ikke smart. Hvis man lige skal rette lidt eller bare ved et uheld
giver feltet focus igen forsvinder det man skrev.
Brug i stedet:
onfocus="if(this.value=='Skriv her') this.value=''";

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 21-06-04 11:04

Jens Peter Karlsen wrote:

> Ikke smart. Hvis man lige skal rette lidt eller bare ved et uheld
> giver feltet focus igen forsvinder det man skrev.
> Brug i stedet:
> onfocus="if(this.value=='Skriv her') this.value=''";

Man kan også bruge følgende, hvor titlen bliver brugt som standard tekst.
http://www.hintzmann.dk/articles/defaultformtext/

--
Martin Hintzmann Andersen
http://www.hintzmann.dk/