en smartere måde at gøre det på?
Fra : falentin

Dato : 19-06-04 18:15

for det først tak

Nu tænkte jeg lidt over at jeg har 10 sider som jeg skal gøre det
med. I forvejen har jeg et css og en javafil, som disse
dokumenter trækker på.

Vil jeg kunne fortælle evt java eller css dokumentet, hvilke
sider det drejer sig om hvor der ikke skal vises scrollbar???

Og hvordan gør jeg det?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : falentin

Dato : 19-06-04 18:38

Ups se forrige indlæg. Det står hele forklaringen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 20-06-04 13:12

falentin skrev:

> Nu tænkte jeg lidt over at jeg har 10 sider som jeg skal gøre det
> med. I forvejen har jeg et css og en javafil, som disse
> dokumenter trækker på.

Jeg gætter på at du mener javascript og ikke java - pas på med at
forveksle de to ting (javascript er små filer der fx kan bruges til
at lave menuer eller formvalidering - java laves som applets og
bruges fx til loginsystemer på mange netbanker)

> Vil jeg kunne fortælle evt java eller css dokumentet, hvilke
> sider det drejer sig om hvor der ikke skal vises scrollbar?

Ja - lav en klassedefinition og læg overflow-definitionen heri. Så
kan du på dokumenter der skal have skjult scrollbar skrive <body
class="skjult"> og i resten bare <body>. I css-filen skal der så
stå:

body.skjult{ overflow: hidden; }

NB: Et par tekniske kommentarer.
- Som du vist allerede har opdaget er det upraktisk at starte en ny
tråd hvis man kommenterer et eksisterende indlæg. Det er langt
bedre at kommentere i den oprindelige tråd - det giver også
mulighed for at citere fornuftigt (se fx min signatur).
- Det er teknisk muligt, men ikke tilrådeligt, at lave en ny
overskrift i et svar til et eksisterende indlæg. Årsagen til at det
er en dårlig ide, hænger lidt sammen med førnævnte punkt - nogle
programmer vil nemlig af sig selv starte en ny tråd hvis emnet
skifter.
- Overskriften skal helst fortælle hvad spørgsmålet (det
oprindelige spørgsmål) handler om. "Kan man skjule scrollbar i en
indlagt ramme?" er en glimrende overskrift, mens "en smartere måde
at gøre det på" ikke giver mening alene.

HTML.dk - som jeg kan se du benytter - har nogle udmærkede
introduktionssider om hvad usenet/nyhedsgrupper er for noget. Jeg
vil anbefale dig at læse nogle af dem - fx
<http://html.dk/nyhedsgrupper/usenet.asp>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : falentin

Dato : 20-06-04 18:50

Hvor er det dog rart at jeg altid skal støde på de bedrevidende..du
ved dem der aldrig laver fejl..... Og som altid være vores moralske
vogtere..

Hvis du gad læse mit andet indlæg, kunne du sikkert læse dig frem til
at det var en fejl, og så kunne du have sparet din kostbar tid med gå
i struben på andre umoralske mennesker...

Hvorfor skal jeg altid støde ind i den slags typer, så få dig et
liv...

Hvis jeg nu ikke havde lavet den fejl, så havde det stået under mit
eget indlæg, og så kunne man nok fatte meningen.

Hop ud fra en bro!! Og lade være med at være så fandens
folkeskolelæreragtig...

Når det er sagt, så tak for hjælpen. Jeg vil kigge nærmer på det.

En ikke så moralsk folkeskolelærer!

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 20-06-04 19:00

falentin wrote:
> Hvor er det dog rart at jeg altid skal støde på de bedrevidende..du
> ved dem der aldrig laver fejl..... Og som altid være vores moralske
> vogtere..

[Plonk]

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : falentin

Dato : 20-06-04 19:03

[Plonk]?*G*

Fra : jopa

Dato : 20-06-04 19:07

falentin <amatorfotografen24@hotmail.com> skrev bla:
> [Plonk]?*G*

Det betyder at han har puttet dig i sit killfilter grundet formentlig
upassende svar til en altid villig og lærrerig person.

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : falentin

Dato : 20-06-04 19:14

Tak for svaret john Og hvad er et killfilter så?

Fra : jopa

Dato : 20-06-04 19:30

falentin <amatorfotografen24@hotmail.com> skrev bla:
> Tak for svaret john Og hvad er et killfilter så?

Det betyder at han i sin newsreader har blokeret dine fremtidige indlæg,
således at han ikke ser/modtager dem.
Ved ikke hvor meget det betyder for dig, men syntes heller ikke du ligefrem
brugte kammertonen over for Jens der blot forsøgte at hjælpe.

Skulle du i fremtiden have brug for hjælp kunne en undskyldning være på
plads.
Blot min mening

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Kristian Thy

Dato : 20-06-04 19:12

falentin uttered:
> Hop ud fra en bro!! Og lade være med at være så fandens
> folkeskolelæreragtig...

Tro på at du får hjælp en anden gang. *plonk*

\\kristian
--
http://lpf.ai.mit.edu/Patents/knuth-to-pto.txt

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 20-06-04 20:56

falentin skrev:
[snip - harcelleren over at have fået at vide at man kunne gøre noget
lidt smartere end man havde gjort]

> Hvorfor skal jeg altid støde ind i den slags typer, så få dig et
> liv...

[snip - endnu mere harcelleren og fuld bund-quote af det indlæg som
falentin havde det skidt over]

Ærligt talt, hvis du ikke kan tage en venlig henstilling om at gøre
tingene lidt anderleder og smartere så er det da dig der trænger til at
få et liv hvor man kan finde ud af at falde ned på jorden.

Udtalelser om at en, der faktisk hjælper dig skal finde en bro at hoppe
ud fra, er stort set den bedste forsikring du kan skaffe dig om ikke at
få mere hjælp her i gruppen.

/Jesper Brunholm