ASUS bundkort og Kingston RAM
Fra : Mads Jakobsen

Dato : 11-08-04 11:43

Jeg har følgende kombination:

Mobo: ASUS A7N8X-E Deluxe
RAM: 2 x 512 MB Kingston PC3200
CPU: Barton 2800+ - 333 MHz

Jeg havde så forestillet mig, at rammene burde kunne køre 400 MHz, mens cpu
skulle køre 333 MHz, men det kan overhovedet ikke lade sig gøre. Jeg får
hele tiden BSOD med "Memory_Management". Sætter jeg rammene til at køre 333
MHz, så kører det hele uden problemer. Burde rammene ikke kunne 400 MHz uden
problemer, mens cpu kører 333 MHz, eller skal cpu og ram køre med samme
clockfrekvens?

Mvh.

Mads

Fra : JK ( at mail dot dk)

Dato : 11-08-04 12:59

On Wed, 11 Aug 2004 12:42:35 +0200, "Mads Jakobsen"
<madsjakob@hotmail.com> wrote:

> [...]
>problemer, mens cpu kører 333 MHz, eller skal cpu og ram køre med samme

Jo, det burde da kunne 400 MHz. Prøv at hæve spændingen på ram til 2.8
volt. Du skal måske interessere dig lidt for ram timings og sætte
noget mindre aggressivt.

Ja, man bør nok køre ram og cpu synkront, men hvad.

Er der ikke noget med, at A7N8 er ultra-kræsen m.h.t. ram ?

mvh

John

Fra : Mads Jakobsen

Dato : 11-08-04 13:23

> Jo, det burde da kunne 400 MHz. Prøv at hæve spændingen på ram til 2.8
> volt. Du skal måske interessere dig lidt for ram timings og sætte
> noget mindre aggressivt.

Mine timings er: 7 -3 -3 - 3 (ved ikke om det agressivt?)
Men hvad skal jeg ellers køre?

> Ja, man bør nok køre ram og cpu synkront, men hvad.

> Er der ikke noget med, at A7N8 er ultra-kræsen m.h.t. ram ?

Jo, det har jeg fundet ud af... og hvad værre er, så er det specielt med
Kingston ram.

Fra : JK ( at mail dot dk)

Dato : 11-08-04 14:40

On Wed, 11 Aug 2004 14:23:26 +0200, "Mads Jakobsen"

>Mine timings er: 7 -3 -3 - 3 (ved ikke om det agressivt?)
>Men hvad skal jeg ellers køre?

Det skulle bestemt ikke stille krav ! med 7-3-3-3

Du kunne jo hæve fsb til 180 MHz, synkront fsb for cpu og ram. Plus
0.05 volt på cpu og plus 0.3 volt på ram.

Så vinder du da noget, med 2250 MHz.

mvh

John

Fra : René Nielsen

Dato : 12-08-04 08:08

Hej,
Har du tjekket på Aus site, de har en liste over "godkendte" PC-3200
moduler?
Har du også tjekket for en evt. BIOS update?
Det bedste er ved en Athlon at køre synkront - iøvrigt er din multiplier
låst!!!! (Har selv den samme CPU).
MVH: René
(A+)