Foder til kat ??
Fra : Jan

Dato : 11-08-04 08:41

Hejsa

Vi skal snart have en lille killing og vil nu høre hvilket type foder der er
godt for en kat og hvad prisen er på de forskellige produkter osv...

Jan

Fra : Jane

Dato : 11-08-04 08:58

Jan skrev i <news:4119cd87$0$252$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>:

> der er godt for en kat og hvad prisen er på de forskellige produkter

Prøv at kigge på http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/
under punktet "produkter" finder du anmeldelser af
blandt andet kattemad.

Jane - bruger i/d precription diet til sin kat
--
æbleskrog.dk
xn--bleskrog-i0a.dk

Fra : Denise

Dato : 11-08-04 09:37

"Jan" <jan@soerensen.mail.dk> wrote in message
> [...]
er
> godt for en kat og hvad prisen er på de forskellige produkter osv...

Hej Jan
Hos diverse dyrehandlere (og dyrlæger) kan du få specialmad til killinger,
både som tørmad og som vådmad. De mærker jeg selv bruger er IAMS og Hills
fra dyrehandlere, men der findes flere. Bare husk og sig det er til
killinger. Hos dyrehandlere og dyrlæger fås det bedste mad for katte, lad
dig ikke nøjes med supermarked mad, det _kan_ være dyrere i længden mht
dyrlægeregninger. Og så drikker katte vand og ikke mælk - men det ved du
måske Priserne på mad kan jeg ikke huske.
Har I overvejet at få 2 killinger, som du måske har læst anbefales af mange,
både kattehjem og dyrlæger og de fleste af os herinde, at få 2 killinger
samtidig. Så er de ikke så utrygge de har jo hinanden at putte med, de leger
og slås sammen, man har ikke så dårlig samvittighed når de er alene hjemme,
de keder sig ikke og i det hele taget er der 100 gode grunde til det. Og det
er _ikke_ dobbelt besvær, men derimod _dobbelt_ glæde.
Og hvis du ikke har bogen, er Politikens Kattebog godt læsestof, der giver
svar på alt muligt vedr. katte.

--
Hilsen Denise

Fra : Jan

Dato : 11-08-04 11:06

Nu siger i 2 katte på en gang - men kræver det ikke dobbelt så meget plads
og dobbelt så meget arbejde osv...
Mine kone og 2 børn vil meget gerne have kat og jeg er mere passiv derfor
ser jeg måske ´dobbelt så meget arbejde osv... i det men det er måske
forkert.

Jan

Fra : Linda Hedegaard Jens~

Dato : 11-08-04 13:03

"Jan" <jan@soerensen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Mine kone og 2 børn vil meget gerne have kat og jeg er mere passiv derfor
> ser jeg måske ´dobbelt så meget arbejde osv... i det men det er måske

Jeg vil sige at to katte IKKE giver dobbelt arbejde, næsten tværtimod. De
har hinanden til at lege med, sove med, spise med og en der er af samme race
som dem selv. Teddy (min store hankat) er blevet en helt anden kat efter jeg
anskaffede mig en kat mere sidste sommer. Han er blevet mere kæle og er ikke
så sky som før. Så nej, to katte giver ikke dobbelt arbejde, kun dobbelt så
meget glæde og sjov. Man kan faktisk godt undvære et TV når de to løber
rundt og leger/ slåsser for sjov. Selvfølgelig kræver det lidt mere mad og
der er mere i kattebakken men ellers er det ikke svært at have to frem for
en.

Hilsen Linda

Fra : Denise

Dato : 11-08-04 13:36

> [...]
> Mine kone og 2 børn vil meget gerne have kat og jeg er mere passiv derfor
> ser jeg måske ´dobbelt så meget arbejde osv... i det men det er måske

Hej
Som Linda skriver, så snarere tværtimod. I skal ikke underholde en kat der
går og keder sig og ingen har at lege med, for at lege med børn er ikke det
samme som at lege med en artsfælle . Og hvis I får dem på samme tid, f.eks.
2 søskende, så er de jo allerede venner, og vil ikke være særligt bange når
de kommer ud et nyt sted. Der er mange, jeg har rådet til at få 2 ad gangen.
Dem der gjorde det har altid sagt, "godt vi fik 2 dengang". Dem der ikke
gjorde det, har altid på et tidspunkt ærgret sig, når de syntes det var synd
for katten når den var alene, og den gik måske rundt og var ked af det og
tydeligvis manglede en kammerat. De har så senere skulle ud og skaffe sig
kat nr. 2 og det er ikke altid lige let at tilvænne 2 katte. Så hellere gøre
det fra starten, du vil ikke fortryde det, og katten vil elske dig for det
og din samvittigheden overfor katten vil være god
Men husk nu lige, at killinger er killinger og de laver altså ballade og
unoder, og kan ødelægge ting , akkurat som børn, så man skal af og til
skælde ud og prøve at opdrage dem . Hvis man ikke er indstillet på det,
så skal man ikke skaffe sig killinger.

--
Hilsen Denise

Fra : Kate

Dato : 11-08-04 09:49

> [...]

> Vi skal snart have en lille killing og vil nu høre hvilket type
> foder der er godt for en kat og hvad prisen er på de forskellige

Uha uha, det er godt nok et kapitel helt for sig
Selv bruger jeg Hill's R/D til mine små lidt buttede misser og Hill's
K/D til min gamle hankat, som har fået konstateret lidt højt nyretal
for et par år siden.
Til en killing ville jeg købe et lødigt killingefoder. Enten som jeg
bruger Hill's eller et af de andre. Der mange, kan lige komme i tanker
om Royal Canin på stående fod.

Jeg ville ikke starte med at give en killing dåsemad fra supermarkedet
for mange af dem er ikke ret gode og dækker ikke killingens behov hvor
de lidt dyrere mærker (i indkøb) er specialfremstillede med stor hensyn
til kattens indretning
Når jeg skriver "dyrt i indkøb", mener jeg at nogle bliver forskrækkede
over at en pose mad f.eks. koster 350 kr, som de poser jeg køber gør,
men jeg har så mad i en måned til 3-4 katte (ham som skal ha' K/D
spiser også af de andres mad). så bliver det faktisk ikke så dyrt pr.
dag.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.