Hundesalon!
Fra : Ann Nielsen

Dato : 10-08-04 21:21

Hej alle sammen.

Efter en omgang hård kur imod betændelse har min lille hund nu meget store
problemer med at fælde. Han fælder MEGET og må slet ikke fælde. Det ser ud
til at det er pga. den pencilin kur, derfor vil vi gerne have ham klippet!
(han er rimelig langhåret af racen powder puff)! Men er der nogen der har
nogen erfaringer med klipning i Taastrup området (Storkøbenhavn)????

Mvh.

Ann Nielsen

Fra : Heidi Jensen

Dato : 11-08-04 08:25

"Ann Nielsen" <annn@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> (han er rimelig langhåret af racen powder puff)! Men er der nogen der har
> nogen erfaringer med klipning i Taastrup området (Storkøbenhavn)????

Charlotte som også er til at finde her inde, er hundefrisør i Lyngby! Dog
har hun planer om at stoppe i den nærmeste fremtid, da hun jo bor på
Bornholm! Men hun har selv arbejdet i Tåstrup hos en god hundefrisør, så mon
ikke hun lige kan henvise dig- eller lige klare din hund selv!

Jeg sender hendes mailadresse til dig privat!!!

Det er synd når det skal gå på den måde, med de fine pelse! Min mors ene
affer tæve, smider alt sin pels efter løbetid, så hun når aldrig at få en
rigtig afghaner pels! Det er smader ærgeligt! For hun er ellers en yderst
flot hund, som kun mangler pelsen for at blive til "noget"!!!

Heidi

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 11-08-04 16:39

> [...]
> rigtig afghaner pels! Det er smader ærgeligt! For hun er ellers en yderst
> flot hund, som kun mangler pelsen for at blive til "noget"!!!

Det lydder som en Flatcoat! De kaster rundt med pelsen efter omkring 1 mdr.
efter løbetid, 2 mdr. inden ca. begynder de at sætte pels igen så de er
top-pelset i løbe-tiden og ca. 1-2 mdr. frem. Desuden smidder flatten al
pels efter fødsel. De ser' skrækkelige ud. De er ofte lige så korthåret som
en labrador næsten... Der er lidt ynkelige faner, men de er tynde og
tjavsede med kun enkelte strå i! Man ved ikke hvorfor flatten kaster pelsen
så voldsomt efter fødsel, men de gør det og vi må leve med det! (Måske de
prøver at gøre sig grimme så de ikke risikerer en parring mere første
løbetid efter! hihi)

Jenna er lige begyndt at sætte igen, så gætter på hun kommer i løbetid til
Oktober, så hvis alt går vel står hun fuld-pelset til NordV i Herning og
måske endda til KbhV allerede!

--
MvH.
Rinnie Ilsøe