Skærme
Fijala 3554
17" tft med tv tuner og videosignalet i et~
Fra : anders majland

Dato : 10-08-04 21:04

Xpostet mellem skaem og tv+video med fut til dk.edb.hardware.skaerm.

Min ellers trofaste 15" TFT har fået en defekt stibe, så jeg overvejer
at udskidte den (med en 17" TFT) Skærmen er selvfølgelig lige et par
måneder over de års garanti inden defekten opstod

Jeg har til tider haft stor glæde af at se tv fra min gamle stationære
mens jeg har arbejdet med noget andet, men nu bruger jeg mest min
bærbare og med tft skærmen som sekundær skærm. Derfor er det tillykkende
med en skærm med indbygget tv tuner.

(Jeg er ikke imponeret over stabiliteten over USB tv tunere - har pt. et
pinnacle pctv deluxe og har prøvet hauppage pvr)

Men er der nogen af de skærme der fåes med tv tuner der giver mulighed
for andet end tv fuldskærms. Det burde jo snilt kunne lade sig gøre over
usb at fortæller skærmen hvor man ønsker tv billedet. Men findes sådan
noget ?

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Kostas

Dato : 11-08-04 07:01

"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote in

> [...]
> for andet end tv fuldskærms. Det burde jo snilt kunne lade sig gøre over
> usb at fortæller skærmen hvor man ønsker tv billedet. Men findes sådan

Samsung gør. Har selv haft en Syncmaster 171mp mener jeg den hed - jeg
havde bare ikke tuner modulet - men hvis man køber den nye model så følger
det med idag - mon ikke de har bevaret muligheden for picture in picture.

mvh

Kostas

Fra : anders majland

Dato : 11-08-04 10:19

> [...]
> havde bare ikke tuner modulet - men hvis man køber den nye model så
> følger det med idag - mon ikke de har bevaret muligheden for picture

Hvordan virkede det ?
Var det på selve skærmen at du indstillede pip eller via pc'en ?

Fra : Kostas

Dato : 11-08-04 11:17

Fra : Kostas

Dato : 12-08-04 20:02

> [...]

over
> usb at fortæller skærmen hvor man ønsker tv billedet. Men findes sådan

jeg har prøvet at svare dig et par gange men kan ikke se mine svar...

prøver lige igen fra en anden maskine...

Havde tidligere en Samsung SyncMaster 171mp som kunne fåes med tuner
(havde den ikke selv). Der tilsluttede jeg en video og prøvede også med
ps2. Der kunne man have pc'en på skærmen og video/ps2 på den lille
skærm. Er ret sikker på det ville virke med tv også.

Skærmen er vist udgået - men mon ikke afløseren har samme feature.

Fed skærm under alle omstændigheder. Fortryder stadig jeg gik af med den

mvh

Kostas

Fra : Lars Nielsen

Dato : 15-08-04 02:03

meddelelse news:41192ac2$0$73939$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> for andet end tv fuldskærms. Det burde jo snilt kunne lade sig gøre over
> usb at fortæller skærmen hvor man ønsker tv billedet. Men findes sådan

Philips har selvfølgelig en røvfuld skærme der tillader TV PIP, men disse er
dyre, og med svingende kvalitet på alt andet en XVGA...

Der findes en Olivetti skærm der er pissegod! - Der findes faktisk to...

Den billige tillager ikke PIP, men koster ca. 4600,-...'
Den dyre tillader PIP, og koster ca. 5300,-...!!

- Og glem alt om Orion-kvaliteten, de er simpelthen _MEGET_ bedre i
billedkvalitet!! - Deraf prisen!! - Vi har solgt en del til Hospitaler til
Y/C ( sig. ) scannere og RGB ( sig. ) Scannere, det taler næsten for sig
selv...

Lars / Viborg

Fra : anders majland

Dato : 17-08-04 16:34

> Men er der nogen af de skærme der fåes med tv tuner der giver mulighed

Jeg endte med at være "nærig" og "nøjedes" med en Samsung Syncmaster
710MP til 4120kr.

Den skulle have PIP - se http://www.prad.de/pdf/samsung_710mp.pdf
Men jeg kan bare ikke hitte ud af det ... Jeg havde ellers flere steder
set at PIP var understøttet
på den, men måske det kun er på NTSC versionen ? Jeg har købt den hos
midtdata , og den er leveret med en anden fjernbetjening end den på
billedet.
http://www.midtdata.dk/asp/productinfo.asp?varernr=SM710MP&goto=productinfo&

Jeg købte den i butikken, så jeg har ikke returret på den. Syncmaster
172MP har PIP men koster så ~780 mere ... Så vigtigt er PIP heller ikke