Hvad er der galt med hende?
Fra : Ninna Sørensen

Dato : 10-08-04 20:57

Hej NG..

Vores Neutraliseret hunkat (100% indekat) er begyndt at miauw meget, det
lyder storset som dengang hun var i løbetid. Hvad kan årsagen være til det?
er det fordi det er sommer?
Vi har også en neutraliseret hankat, og han siger ikke noget, kun når han
ved det er madtid ;)

Håber der er nogen der har et bud på hendes opførelse.

mvh.
Ninna

Fra : Benny Frandsen

Dato : 10-08-04 21:48

Det vil jeg da også gerne vide, om det er noget i luften eller hva'.

Malajka går også og mijawer helt vildt, det er så man er ved at blive tosset
af det. Det skal lige siges, hun plejer aldrig at mijawe særligt meget eller
særligt højt, men de sidste 14 dage har det været helt tosset.

Det skal også lige siges at hun er neutraliseret, så det er ikke derfor.

Benny Frandsen

Fra : Kammien©

Dato : 10-08-04 21:57

hejsa alle ..

vores Han-kastrat gør Præsist det samme med at miav´e en HEL del mere i
denne tid end han plejer,
han plejer næste ikk at miave/sige ret meget eller ret højt , men han er
blevet en "ivrig snakker" de sidste par uger´s tid ...

så det ville da være dejligt hvis Andre ved hvordan dette "fænomen" kan være

Rart at se vi ikke er de eneste med dette "lille problem" : o )

Hilsen
Kammien

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 10-08-04 22:04

Min ene hunkastrat miaver pludselig også med jævne mellemrum så man er ved
at blive døv af at høre på hende.

Men det er simpelthen fordi hun er sååååååå kælen og lige så snart hun har
fået en grovnussetur så går det lidt igen.

Har I prøvet det samme?

Mvh Tina
--
www.1001kat.dk
- er din kat Årets Mis Randers?

Fra : Ninna Sørensen

Dato : 12-08-04 17:09

"Tina Susanne Johansson" <tina_johansson@NOSPAMyahoo.com> skrev i en
meddelelse news:4119382d$0$224$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> [...]
>
> Men det er simpelthen fordi hun er sååååååå kælen og lige så snart hun har
> fået en grovnussetur så går det lidt igen.

Hej Tina..

Ja, det der med at nusse og kæle, det kender vi alt til, for hvis det stod
til iben skulle vi ligge inden på sofaen og nusse hele dagen, men det
hjælper kun i nogle minutter, så er hun der igen med sine høje lyde.. Det
kan da godt være at det både er fordi det er varmt, der er mange små dyr som
vi mennesker ikke lægger mærke til og sidst men ikke mindst fordi de gerne
vil snakke.

Det er noget af et mysterium.. eller det vil sige at katte generelt er et
mysterium.

Gad vide om det hjælper hvis vi laver en slags indhegning ude på altanen så
de ikke kan springe ned?

mvh
Ninna

Fra : Pia Nave

Dato : 12-08-04 22:43

Ninna Sørensen wrote:

> Det er noget af et mysterium.. eller det vil sige at katte generelt er et
> mysterium.

Dét tror jeg kun alle herinde vil give dig 100% ret i Ninna!

--
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*
Mvh. Pia og 4-kløveret

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 11-08-04 08:01

Der kan være rigtig mange grunde til at katte begynder at
"råbe" nogle er "ufarlige" så som katten har fundet ud af at den trænger
sådan til lidt mere kæl og omsorg *GG*

Det kan være et problem med ikke-neutraliserede katte.

Det kan være et alders-problem, katte kan lige som mennesker blive konfuse
og "senile" og det kan udløse
den høje kalden, katte kan også miste hørelsen, det vil
også mange gange resultere i højere kalden, lige som
svagthørende/døve mennesker næsten altid taler højt
og så er der skjoldbruskkirtel-problemer de vil ofte også
give den høje kalden.

Så det kan altså være noget ganske simpelt, lige fra at katten synes at den
bliver "overset/overhørt" til at den
måske har lyst til at komme ud og fange nogle af de svirrende tingester der
driller lige ude på den anden side
af vinduet og til sygdom. Prøv at holde øje med kattene og se om der er et
mønster, læg mærke til den øvrige adfærd om den ændre sig, både omkring
spisning, humør og bakkebesøg.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Ukendt

Dato : 11-08-04 08:10

"Marianne Hellemose" <hellemose.som4@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
et
> mønster, læg mærke til den øvrige adfærd om den ændre sig, både omkring

Det kan vel også skyldes den pludselige sommervarme ?
Vores katte er nu ikke så påvirket, af varmen. De har et par kølige buske
udenfor, hvor de sover under, her i varmen, men de leger også meget
stadigvæk.
Men det er jo enormt varmt indenfor lige nu, hvis man har indekatte og det
kan vel godt få dem til, at beklage sig, mere end de plejer.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 11-08-04 10:46

Buffy skrev
<Det kan vel også skyldes den pludselige sommervarme ?>

Helt sikkert, eller masser af andre "uskadelige" grunde
katte er jo "underlige"

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***