exel irretation...
Fra : Jakob Højer Kristens~

Dato : 06-05-01 20:13

Når jeg laver en graf i exel med lodret aksetekst og eksporterer den til
word bliver den lodrette aksetekst meget grim. Skrevet som var det i
meget lav opløsning. Dette problem eksisterer ikke på PC, nogen forslag
til hvordan det kan undgås?

Når jeg prøver at gemme en graf som userdefined template går programmet
ned hver gang, hvorledes undgås dette.

MVH

Jakob Højer Kristensen

Fra : Per Madsen

Dato : 06-05-01 22:22

in article 1et084a.qq2bkw26km9wN%jaggehk@ofir.dk, Jakob Højer Kristensen at
jaggehk@ofir.dk wrote on 06/05/01 20:12:

> [...]
> til hvordan det kan undgås?
>
> Når jeg prøver at gemme en graf som userdefined template går programmet

Ser det også grimt ud når det printes ud?

Per

Fra : Jakob Højer Kristens~

Dato : 06-05-01 22:06

> Ser det også grimt ud når det printes ud?

Hej Per.

Ja det er når det printes ud at det ser grimt ud. Meget grovkornet som
var det i meget lav opløsning. Det er det samme med mange forskellige
printere.

Hygge

Jakob

Fra : Martin Edlich

Dato : 06-05-01 22:54

In article <1et0dc7.jmsq5dt8me96N%jaggehk@ofir.dk>,
jaggehk@ofir.dk (Jakob Højer Kristensen) wrote:

> Ja det er når det printes ud at det ser grimt ud. Meget grovkornet som
> var det i meget lav opløsning. Det er det samme med mange forskellige
> printere.

Hvis det er en TrueType font er det vel årsagen. TT har det ikke godt
(på Mac'en i hvert fald) med at blive roteret, og hvis ikke programmet
kan finde ud af at oversætte den roterede skrift til noget grafik, så
bliver det lavet om til bitmap i stedet for, og det er ikke kønt.
Det nu ved døden afgåede QuickDraw GX, var noget mere genialt med hensyn
til dette.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Jakob Højer Kristens~

Dato : 07-05-01 08:28

> [...]
> bliver det lavet om til bitmap i stedet for, og det er ikke kønt.
> Det nu ved døden afgåede QuickDraw GX, var noget mere genialt med hensyn

Kan jeg så vælge en anden font, og hvis ja hvilken type skal den så være
?

mvh

Jakob Højer Kristensen

Fra : Martin Edlich

Dato : 07-05-01 10:53

In article <1et167i.g73qm01t5ifo4N%jaggehk@ofir.dk>,
jaggehk@ofir.dk (Jakob Højer Kristensen) wrote:

> Kan jeg så vælge en anden font, og hvis ja hvilken type skal den så være

Prøv med en PostScript font, men om det fungerer uden en PS-printer
(eller i det hele taget) ved jeg ikke.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 09-05-01 22:45

> Prøv med en PostScript font, men om det fungerer uden en PS-printer
> (eller i det hele taget) ved jeg ikke.

Jeg arbejder på Windows på mit arbejde, og der bruger vi Lotus Approach
databasen meget til små-opgaver.

Approach er et dejligt database program, men det kan ikke rotere tekst
objekter. Så hvis man har brug for det, er der en gut der har lavet en
udgave at Arial TrueType fonten der er "roteret" 90 grader.

Den findes her: http://www.xpertss.com/webdata/freebies_search.html

søg efter "Description": font

Den må kunne konverteres til Mac TT format (prøvede lige TTconverter,
men kunne ikke få det til at virke).

Anyways, det kunne måske afhjælpe problemet?

Mojn, Thomas

--
I thought "Loading the dishwasher" meant getting your wife drunk?

-Jeff Foxworthy

Fra : Martin Edlich

Dato : 09-05-01 23:38

In article <1et5yja.10qblpc1txlo50N%engineering@boelskifte.dk>,
engineering@boelskifte.dk (Thomas Boelskifte) wrote:

> Jeg arbejder på Windows på mit arbejde

Du går forhåbentlig i bad inden du rører ved Mac'en derhjemme.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk