ram til amd 64
Fra : Lars Pedersen

Dato : 10-08-04 10:23

Skal have bestilt en AMD 64+ 3200 og regner stærkt med at købe dette
bundkort:

Problemet er at jeg ikke ved hvilke ram jeg skal vælge. Ifølge en test på
anandtech er det bedst at have nogle hurtige ram og så overse at det er cl3
da dette ikke har nogen stor betydning når det er en AMD 64. Problemet er at
bundkortet kun er testet til pc3200 ifølge asus og regner med at smække
pc4000 i bundkortet. Kan dette lade sig gøre og tror i at det er fornuftigt
nok?

Fra : JK

Dato : 10-08-04 20:54

On Tue, 10 Aug 2004 11:22:40 +0200, "Lars Pedersen" <caleb@pc.dk>
wrote:

> [...]
>pc4000 i bundkortet. Kan dette lade sig gøre og tror i at det er fornuftigt

Måske er pc4000 lige flot nok, for jeg har ikke læst om at nogen har
kørt mere end fsb230 på bundkort med amd64. Jeg ville derfor synes, at
noget pc3700 ville være rigeligt. F.eks. geil eller kingston hyperx.

Der ligger så 15% oc mulighed heri, for mon ikke man skal køre ram
synkront stadigvæk ?

Ellers alletiders chipset for bundkort. Check hellere hos asus (manual
?) hvilken ram, de anbefaler.

mvh

John

Fra : Ronaldo

Dato : 12-08-04 10:26

> Måske er pc4000 lige flot nok, for jeg har ikke læst om at nogen har
> kørt mere end fsb230 på bundkort med amd64. Jeg ville derfor synes, at
> noget pc3700 ville være rigeligt. F.eks. geil eller kingston hyperx.

Jeg har en AMD 64 +3200 (2200 mhz) på et epox 8kda3+, som jeg har
overclocket til ca 2500 mhz (10x250), så det er muligt at komme over fsb230,
har haft den helt oppe på omkring 280. Dog kender jeg ikke noget til det
omtalte asus brædt, bortset fra at det har samme chipsæt.

De første ram jeg købte (elixir pc3200) ville maskinen næsten ikke køre
stabilt ved standard hastighed. Så prøvede jeg en stang kingston hyperx
pc3500, det var bedre men heller ikke godt nok.
Nu kører jeg med 512 mb pc4000 fra Adata og det virker perfekt.

Fra : JK ( at mail dot dk)

Dato : 12-08-04 11:05

On Thu, 12 Aug 2004 11:26:05 +0200, "Ronaldo" <nosp@m.dk> wrote:

> [...]
>pc3500, det var bedre men heller ikke godt nok.
>Nu kører jeg med 512 mb pc4000 fra Adata og det virker perfekt.

Halløjsa, det var flot.

Ja, Adata er et godt køb. Men man læser, at de oftest kan klare kun
lidt mere, end de er specificeret til. De er specificeret til pc4000
eller 250 MHz. Så du har været ret heldig.

Jeg læste i går om Geil Value pc3200, som kan fås i dual pakninger,
f.eks. 2x512 Mb for 1300 kr. ialt hos www.overclockers.co.uk .

Når man samtidig læser i anmeldelser, at de kan klare op til fsb260,
så synes jeg, det er meget billigt.

http://www.3dvelocity.com/reviews/geil3200/geil3200.htm

http://www.3dvelocity.com/reviews/geil3200/geil3200_4.htm

mvh

John

Fra : Ronaldo

Dato : 12-08-04 23:26

> Ja, Adata er et godt køb. Men man læser, at de oftest kan klare kun
> lidt mere, end de er specificeret til. De er specificeret til pc4000
> eller 250 MHz. Så du har været ret heldig.

ja, men med 2x512mb Adata i, vil den kun gå til fsb264... Om det så er
bundkortet der laver vrøvl ved jeg ikke...

> [...]
> f.eks. 2x512 Mb for 1300 kr. ialt hos www.overclockers.co.uk .
>
> Når man samtidig læser i anmeldelser, at de kan klare op til fsb260,

Ja, havde jeg set det noget før, havde jeg nok overvejet dem istedet