Hunde og sol
Fra : Bolette Nielsen

Dato : 10-08-04 07:59

Godmorgen

Nicki har en meget lys plet på næsen som altid bliver meget rød når han
opholder sig i solen. Jeg tænker på hvor ubehageligt det selv er hvis man
bliver skoldet, men mærker hunde det på samme måde som vi gør. Her den anden
dag havde han kræsset sig ved den lyse plet så det blødte lidt, tænkte på om
det var fordi han var irriteret. Kan man smørre noget på ( evt. noget
solcreme ) så han ikke bliver så rød? Han har også en tildens til at blive
rød inde ved inderlåret, der har han nemlig heller ikke så meget hår ( han
ligger tit på ryggen i haven og hygger sig )

Mange hilsner fra

Bolette
www.bolettes.dk

Fra : Karina.

Dato : 10-08-04 18:30

Hej Bolette.

Den er god nok, jeg kender til en del hundejere hvis hunde har lys
pigmentering og som smørre deres hund(e) med solbeskyttelse hvor de er
allermest tyndhåret - Dvs. snude, armhuler, mave og lår

Om hunde føler smerte som os ved jeg ikke, men at de har ondt når de
bliver solskoldet er jeg ikke i tvivl om

Held og lykke med vovsen i solen fremover *ss*

Vh. Karina G.C.
- Og Misja der heldigvis er sort pigmenteret men tykpelset, så hun
har heller ikke for godt af for meget sol i disse dage