Linksys router med defekt slot?
Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 09-08-04 22:31

Jeg har adsl fra tdc med to computere forbundet via en Linksys-router
BEFSR41 (med kabel). Det har hidtil virket upåklageligt, men pludselig
virker det ene slot ikke (hedder det slot på en router?)

Det skyldes (vist) ikke computerne, for hverken min egen eller mandens
computer kan få internetforbindelse via det omtalte slot, mens de
andre slots virker fint.

Hvad skyldes det? Er min router ved at dø?

Venlig hilsen
Kirsten

Fra : TGD

Dato : 09-08-04 21:45

"Kirsten Bjorneboe" <varpelev-delete@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har adsl fra tdc med to computere forbundet via en Linksys-router
> BEFSR41 (med kabel). Det har hidtil virket upåklageligt, men pludselig
> virker det ene slot ikke (hedder det slot på en router?)

Det er bare en "port" jeres router har indbygget switch.

> Det skyldes (vist) ikke computerne, for hverken min egen eller mandens
> computer kan få internetforbindelse via det omtalte slot, mens de
> andre slots virker fint.

I har tjekket kablet ? Det er nok ikke det men man ved aldrig

> Hvad skyldes det? Er min router ved at dø?

Bare en port ud af fire der ikke virker men i har stadig 3 at bruge.

Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 10-08-04 00:11

On Mon, 9 Aug 2004 22:44:30 +0200, "TGD" <mrxFJERNES@dk2netFJERNES.dk>
wrote:

>Det er bare en "port" jeres router har indbygget switch.

Tak. Det er nemmere at snakke sammen, når man ved hvad delene hedder.

>I har tjekket kablet ? Det er nok ikke det men man ved aldrig

Jeg har sågar været i byen og købe endnu et helt nyt kabel, så jeg har
prøvet med fire forskellige kabler, ja. For først troede jeg nemlig,
at det var selve kablet, der var blevet hevet for meget i.

>Bare en port ud af fire der ikke virker men i har stadig 3 at bruge.

Helt rigtigt. Men sommetider har jeg brug for tre porte, hvis jeg har
en pc til kærlig pleje og virusudrydning osv. Jeg slutter gerne af med
en Windowsopdatering, og så er det jo rart at kunne koble sig på
adsl'en. Og hvis der nu røg en mere, så får jeg jo et problem.

Men min henvendelse til gruppen er nu mest fordi jeg er fyldt med
undren.

Venlig hilsen
Kirsten
--

Kirsten Bjørneboe
http://www.varpelev.dk

Fra : TGD

Dato : 10-08-04 09:59

"Kirsten Bjorneboe" <varpelev-delete@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

<KLIP>

> [...]
> en Windowsopdatering, og så er det jo rart at kunne koble sig på
> adsl'en. Og hvis der nu røg en mere, så får jeg jo et problem.

Men du kan evt. købe en switch og sætte kabel mellem den og routeren så får
du flere porte.

> Men min henvendelse til gruppen er nu mest fordi jeg er fyldt med
> undren.

Har selv en switch hvor port 7 stoppede med at virke fra den ene dag til den
anden.

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 10-08-04 16:03

Kirsten Bjorneboe wrote:
> Jeg har adsl fra tdc med to computere forbundet via en Linksys-router
> BEFSR41 (med kabel). Det har hidtil virket upåklageligt, men pludselig
> virker det ene slot ikke (hedder det slot på en router?)

;) Det hedder en port.

> Det skyldes (vist) ikke computerne, for hverken min egen eller mandens
> computer kan få internetforbindelse via det omtalte slot, mens de
> andre slots virker fint.
>
> Hvad skyldes det? Er min router ved at dø?

Det kan godt være at den har en fejl i en lodning eller sådan noget. :/
Men du siger at du har den fra TDC, hvor gammel er den? Den kunne måske
byttes?
--
Venlig Hilsen
Henrik Sørensen

Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 10-08-04 17:03

On Tue, 10 Aug 2004 17:02:33 +0200, "Henrik Sørensen"
<spørg@efter-mail.invalid> wrote:

>Det kan godt være at den har en fejl i en lodning eller sådan noget. :/
>Men du siger at du har den fra TDC, hvor gammel er den? Den kunne måske
>byttes?

Jeg har den ikke fra TDC - det er "kun" adsl'en der er fra TDC.
Routeren kunne købes billigere andetsteds . Men på det tidspunkt
var det den router, som TDC anbefalede/tilbød.

Den er fra sidste forår (ca. april 2003), købt online, så det er lidt
besværligt at reklamere. Jeg ønsker egentlig heller ikke at gøre vrøvl
- jeg undrede mig bare over, hvorfor den stod af.

Venlig hilsen
Kirsten

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 10-08-04 17:10

Kirsten Bjorneboe wrote:

> Den er fra sidste forår (ca. april 2003), købt online, så det er lidt
> besværligt at reklamere. Jeg ønsker egentlig heller ikke at gøre vrøvl
> - jeg undrede mig bare over, hvorfor den stod af.

Ok, det er svært at sige hvorfor den lige pludselig står af. Det kan være af
mange årsager.
Men det er som jeg "ser" det en hardware fejl i selve routeren.. Jeg ville
forsøge at bytte den hvis det var mig.

--
Venlig Hilsen
Henrik Sørensen

Fra : TGD

Dato : 10-08-04 19:56

"Henrik Sørensen" <spørg@efter-mail.invalid> skrev i en meddelelse

<KLIP>

> Men det er som jeg "ser" det en hardware fejl i selve routeren.. Jeg ville
> forsøge at bytte den hvis det var mig.

Efter et år skal kunden bevise det var en fejl der var der på
købstidspunktet, ikke for at spille bedrevidende men jeg tror Kirsten for
svært ved det, og når hun ikke kan det ender hun bare med regningen for
undersøgelsen og stadig er der fejl på porten.

Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 12-08-04 21:16

> [...]
>svært ved det, og når hun ikke kan det ender hun bare med regningen for
>undersøgelsen og stadig er der fejl på porten.

Det kunne nu måske nok lade sig gøre, men jeg orker ikke rigtig. I
foråret røg min LiteOn-fladskærm 4 dage før garantien udløb, altså
efter 2 år minus fire dage. Jeg troede ikke rigtig på det, men
henvendte mig alligevel til butikken. Skærmen blev sendt til fabrikken
i Tyskland, og minsandten om ikke forretningen ringede efter knap en
måned og sagde, at jeg kunne hente en ny skærm i butikken. Så helt
håbløst er det ikke.

(I parentes bemærket havde jeg selv en reserveskærm til brug i
ventetiden).

Venlig hilsen
Kirsten