Skovflået og Lopper
Fra : Hans Mikkelsen

Dato : 09-08-04 21:38

Det var en "misser" den smuttede af inden jeg var færdig, det må i
undskylde.
Jeg savner nogle udtalelser om praktiske erfaringer med de 3
forskellige produkter:
ExSpot
Frontline
Bayvantic
Er der nogle af dem der virker både forebyggende og som gode
problemløsere, hvis "skaden" først er sket.
På emballagen loves der jo altid, at de kan det hele, men det er nu
ikke de erfaringer jeg selv har, men det kan jo være, at jeg og/eller
min hund har misforstået noget.
Mvh.
Hans

Fra : Ukendt

Dato : 10-08-04 06:52

"Hans Mikkelsen (slet J6307)" <pkbasti3bkbuller@J6307mail.tele.dk> skrev i
en meddelelse news:10920840110.484257073125658@dtext.news.tele.dk...
> [...]
> undskylde.
> Jeg savner nogle udtalelser om praktiske erfaringer med de 3

Vi bruger ExSpot til vores hund. Har også tidligere prøvet Frontline og
Advantix ( tror jeg nok det hedder ). Har ikke prøvet med Bayvantic.
Har valgt ExSpot, fordi det skulle være det mest effektive imod skovflåt/
tæger.
I de 3 mdr. hunden er blevet forebyggende behandlet med det, har jeg fundet
og fjernet to tæger. Det er ikke så galt synes jeg, da vi bor i et område
med mange tæger.
Har læst i et link i kattegruppen, at Program Vet. også skulle have en
forebyggende virkning imod ringorm. Det har lige været aktuelt her i huset,
da vi pt. har en hund + kat, der lige har haft ringorm. De skulle dog ifølge
dyrlægen gerne blive immune efter endt behandling, men hvis man har hund
sammen med eller i nærheden af landbrug, ville jeg nok overveje dette mærke.

Har ikke set skyggen af en loppe i mange år, så jeg ved ikke hvilken
behandling, der vil være mest effektiv her, hvis først skaden er sket. Det
er tægerne, jeg bekymre mig mest om....

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : LAVA

Dato : 10-08-04 09:50

"Har ikke set skyggen af en loppe i mange år"

Tror også man skal kigge rigtig rigtig godt efter før man ser sådan en
skygge...

// Lasse

>I once had a dog with the name "SIT",,, It's was funny to call him and say
"Come Here SIT",,, "Come Here SIT",,, the poor thing went mad.<

Fra : Hanne Pedersen

Dato : 13-08-04 15:12

Hej Hans

Jeg har lige været hos dyrlægen, og i den forbindelse kom vi til at tale om
flåt/loppemidler, og hun anbefalede helt klart Bayvantic (hun skulle IKKE
sælge mig noget!).
Iflg. dyrlægen er Bayvantic en kombination/det bedste af ExSpot og
advantage, og er den bedste mod flåter.
Vi har selv brugt Frontline, men er fornylig gået over til Bayvantic, da jeg
synes det er rart, at den også virker mod myg.
Vi har aldrig, på trods af det er en jagthund som færdes meget i skoven,
fundet flåter på hende, om vi er heldige, eller midlerne virker kan man jo
så selv bestemme hvad man mener om!
Hilsen
Hanne Pedersen