oversættelse af hex kode til ip adresse?
Fra : Butch

Dato : 06-05-01 19:59

Hej
Jeg har fået en ældre print server fra et nedlagt kontor. Jeg har bare et
problem fordi jeg ikke ved hvilken ip adresse serveren er konfigureret til.
Der sidder et lille klister mærke på kasse med teksten "lan adress
0020002206C6"
Er der nogle der kan oversætte det til noget brugbart?
Hvis det betyder noget så drejer det sig om en lexmark Marknet pro 3 med 3
output porte og en indgang.
Hilsen
Butch

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 06-05-01 20:09

Hej "Butch" <n.n@image.dk>

> [...]
>problem fordi jeg ikke ved hvilken ip adresse serveren er konfigureret til.
>Der sidder et lille klister mærke på kasse med teksten "lan adress

Det er MAC-adressen, et lookup på vendor codes bekræfter dette:

Search results for "00:20:00"
MAC Address
prefix Vendor
002000 Lexmark (Print Server)

http://coffer.com/mac_find/

>Er der nogle der kan oversætte det til noget brugbart?
>Hvis det betyder noget så drejer det sig om en lexmark Marknet pro 3 med 3
>output porte og en indgang.

Mulige metoder til at komme i kontakt med print-boksen kunne være:

1. Reset boksen, således at den får en default IP-adresse. Check om
det er muligt hos Lexmark

2. Det er muligt den er sat til DHCP - prøv at sætte den på et netværk
med DHCP.

3. Prøv at arp'e den. Arp -s a.b.c.d 00-20-00-22-06-c6 og se om du kan
telnette den på IP-adressen a.b.c.d

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Kristian Bønnelykke ~

Dato : 06-05-01 22:24

Det var lige det jeg ville ha sagt

--

Med venlig hilsen / Best Regards,
Kristian Bønnelykke Nielsen

Fra : Jens

Dato : 06-05-01 22:43

"Butch" <n.n@image.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er der nogle der kan oversætte det til noget brugbart?
> Hvis det betyder noget så drejer det sig om en lexmark Marknet pro 3 med 3

Det er MAC-adressen. Det nemmeste er at installere DLC-protokollen på din
PC. Tilslutte boksen til netværket og selvfølgelig tænde den. Download dette
program:
http://www.lexmark-europe.com/domino/html/emea/drivem.nsf/webdocacc/SearchMa
rkvision?editDocument
(Vælg MarkVision).
Du bruger MarkVision programmet til at konfigurere boksen med.

Jens

Fra : Butch

Dato : 06-05-01 23:00

> [...]
> rkvision?editDocument
> (Vælg MarkVision).
> Du bruger MarkVision programmet til at konfigurere boksen med.

Hej
Fedt, der var en cd med med påskriften Markvision. Det vil jeg prøve.
Tak for hjælpen
Hilsen
Butch

Ps. Jeg har fået serveren for at fjeren den... er der nogel der har en ide
om hvad såden en koster? Jeg har tjeket Lexmark.dk og edbpriser.dk uden at
finde den.