Browser
stl_s 3840
arlet 2470
Firefox 0.9.3
Fra : Lars Raaby

Dato : 08-08-04 12:47

Virke DK pakken til den nye version?

--
MVH Lars
- Enlig far til en lille dreng
http://www.kaspers-verden.dk

Fra : Carl Drud

Dato : 08-08-04 14:18

Lars Raaby wrote:

> Virke DK pakken til den nye version?

Er den "nye" version ikke blot nogle sikkerhedshuller der blev lukket?

http://www.squarefree.com/burningedge/bigger-picture.html#newin0.9.3

Carl

Fra : Søren Christensen

Dato : 08-08-04 23:21

Den virker fint, men under "hjælp" - "om mozilla firefox" vil den skrive
version 0.9.1, da vi ikke gad pakke 3 (nu 4) forskellige pakker til
version 0.9, 0.9.1, 0.9.2 og 0.9.3, da den eneste forskel var versions
strengen. User agent vil dog melde den korrekte version.

Hilsen
Søren Christensen
Det danske firefox team

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 09-08-04 09:13

Søren Christensen skrev:

> [...]
> forskellige pakker til version 0.9, 0.9.1, 0.9.2 og 0.9.3, da
> den eneste forskel var versions strengen. User agent vil dog

Jeg kan fint forstå at I ikke orker at lave fire versioner hvor
eneste forskel er versionsnummeret - men er det ikke muligt at
trække versionsnummeret ud så det selv retter sig?
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Søren Christensen

Dato : 09-08-04 14:20

Det burde ikke være svært at lave, men det er, så vidt jeg kan se, op
til dem der laver koden til firefox, ikke os. Problemet er at når man
oversætter firefox, så henter man de oprindelige engelske strings frem
og oversætter dem. Hvis man henter strings fra version 0.9.1 kan man
vælge at bevare den oprindelige string, dette betyder dog at alle kommer
til at hedde 0.9.1 uanset version, da sprog pakken vil overskrive den
gamle versions streng. Som sådan er der ikke meget bøvl i at lave en ny
pakke til hver version, det er mere den tid der går fra at pakken er
færdig, til at mozilla folkene lægger den op på deres server, der er for
lang. Ofte når der at udkomme nye versioner inden. Hvorvidt det skyldes
sommerferie eller andet ved jeg ikke. Vi kunne sagtens lægge pakken op
på vores midlertige greyparrots-tuknet side, men mange folk vil ganske
fornuftigt være skeptiske over for at installere fra en "ukendt" side.
Desuden er den private tuknet side vi benytter pt. slet ikke beregnet
til at hoste sprogpakkerne. Der er dog en løsning under udarbejdelse
omkring opload af sprogfiler, men den træder formentlig først i kraft op
til version 1.0

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 09-08-04 14:29

Søren Christensen skrev:

> Det burde ikke være svært at lave, men det er, så vidt jeg kan
> se, op til dem der laver koden til firefox, ikke os.

Det er klart. Ved du om der ligger en bug (feature request) på det?
Ellers ville det være oplagt at lave en. Jeg vil gerne skrive noget
ind, men jer der arbejder med sprogversionerne er nok bedre rustet
til det.

NB: Læs gerne min signatur.
--
Jens Gyldenkærne Clausen