soltek bundkort
Fra : Ole Jakobsen

Dato : 08-08-04 12:13

Hej jeg har et soltek SL-75DRV5 bundkort og jeg har lige sat en ny AMD
athlon barton xp3000 cpu i min maskine. Cpu en skulle være en 2167 MHz men
jeg kan kun få den til at køre med 1755 MHz. Er der en der kan hlæjpe mig
???

Hilsen O.J.

Fra : Leony

Dato : 08-08-04 13:30

"Ole Jakobsen" <guffy2@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> athlon barton xp3000 cpu i min maskine. Cpu en skulle være en 2167
> MHz men jeg kan kun få den til at køre med 1755 MHz. Er der en der

Gå i BIOS og ændr FSB fra 100 til 133, så burde det spille max.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : sniper_Nolight

Dato : 08-08-04 15:49

> Gå i BIOS og ændr FSB fra 100 til 133, så burde det spille max.

kan et soltek 75drv5 overhovedet klare en så stor cpu? (jeg har samme
bundkort, men kun en 2400+ derfor spørger jeg)
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Leony

Dato : 08-08-04 16:29

> kan et soltek 75drv5 overhovedet klare en så stor cpu? (jeg har samme
> bundkort, men kun en 2400+ derfor spørger jeg)

Tja, jeg glemte lige i forvirringen at der er flere Athloner, som har
forskellig FSB.
Så ovenstående gælder kun hvis Ole's cpu er med 133 FSB.

Du kan tjekke cpu-supporten her:
http://217.160.208.211/soltek/FAQ/cpu.htm

Jeg tror dog måske du har ret (jeg gik automatisk ud fra at Ole J havde
tjekket dette).

Af tabellen læser jeg at en Athlon 3000+ med 200 FSB ikke kan køre.
Af tabellen læser jeg at en Athlon 3000+ med 166 FSB kan køre, men der
gives ikke garantier.

Jeg tror Ole's Athlon er med 200 FSB, da han opgiver den som 2167 MHz.
Af skemaet fremgår det at 3000+ (166 FSB) er 2330 MHz).

Ole kan hjælpe os med opklaringen.

Fra : Ole Jakobsen

Dato : 08-08-04 17:37

hej igen
FSB er 333 på min cpu.
jeg har ladet mig fortælle herinde at bundkortet godt kan køre med en FSB på
333 men det er jo ikke sikkert det er rigtigt.

Hilsen ole

Fra : sniper_Nolight

Dato : 08-08-04 18:04

> hej igen
> FSB er 333 på min cpu.
> jeg har ladet mig fortælle herinde at bundkortet godt kan køre med en FSB

> 333 men det er jo ikke sikkert det er rigtigt.

bundkortet kan køre fsb på 333, men vist ikke til cpu som kun kører 266...
eller noget i den stil - længe siden jeg har tjekket. Jeg vil heller ikke
udelukke at kortet kan klare en 3000+ men jeg mener den kunne klare 2600+
sidst jeg opdaterede bios - post endelig dine resultater.

Fra : Ole Jakobsen

Dato : 08-08-04 18:23

Oki nu når vi er ved bios har du så et link til en side hvor jeg kan finde
en opdatering til mit bundkort??

Hilsen ole

Fra : Leony

Dato : 08-08-04 20:35

http://www.soltek.de/

Fra : Ole Jakobsen

Dato : 08-08-04 18:25

On Wed, 4 Aug 2004 08:40:00 +0200, "O.J." <guffy2@mail.tele.dk> wrote:

>hej jeg vil købe mig en nu harddisk og jeg kunne godt tænke mig en Seagate
>barracuda 7200.7 Plus 20 GB ATA-100 kan den passe sammen med mit bundkort
af
>typpen Soltek SL-75DRV5.
>Og hvor stor en cpu understøtter dette kort??

http://217.160.208.211/soltek/FAQ/CPU_list/amd.pdf

i anden tabel fortæller, at 75DRV5 understøtter alle fsb333 cpu'er til
socketA. Så det er alle undtagen fsb400 cpu'erne.

Hvad vil du med en 20 Gb harddisk ? samle til museum ?

du mener vel 120 Gb ?

mvh

John

Fra : Leony

Dato : 08-08-04 20:33

> http://217.160.208.211/soltek/FAQ/CPU_list/amd.pdf
> i anden tabel fortæller, at 75DRV5 understøtter alle fsb333 cpu'er til
> socketA. Så det er alle undtagen fsb400 cpu'erne.

Læs også det med småt.

> Hvad vil du med en 20 Gb harddisk ? samle til museum ?
> du mener vel 120 Gb ?

20 GB er rigeligt til nogle.
Han mener faktisk 200 GB, hvilket også står i tråden.

Hvorfor poster i øvrigt denne besked i din tråd?
Jeg går ud fra at det er en fejl.

Fra : Ole Jakobsen

Dato : 08-08-04 21:07

der har jeg været inde og kigge men jeg kan ikke finde noget til mit
bundkort

O.J.

Fra : Ole Jakobsen

Dato : 08-08-04 18:25

det var lige et klip af den samtale jeg før omtalte

O.J