Katten er et nervebundt
Fra : Arne Rasmussen

Dato : 07-08-04 22:44

Vores kat - som vi hentede på dyreinternatet for en 2-3 uger siden (anslået
2 år) - er blevet et stort nervebundt.
Hun var i forvejen et nervøst gemyt - indfanget vildt - men virker som om
hun har været huskat.
Da vi fik hende tilbragte hun 2 dage under sofaen, men kom så til sidst ud -
og hun er meget kælen ..... når hun slapper af.
I tirsdags blev hun neutraliseret - og nu kommer miseren.
Vi satte en ventilator i loftet sidste år - da det var hulens varmt - og
vores forrige kat ...ja hun hvæste bare af den ...men ignorerede den ellers.
Det har ikke været nødvendigt at tænde den i år ...før i Tirsdags (vi har 30
grader i stuen ellers)
Og så tog fanden ved katten ...hyl og larmen og som en pil forvandt hun ind
under sengen ...dette var i Torsdags.
Og vi har ikke set hende siden før her iaften hvor det lykkedes mig at lokke
hende ud med nogle godbidder og til sidst ud i køkkenet og få noget mad
....mens hun trykkede sig ...godt nok spandt hun ...men da hun var færdig med
at spise (og kors hvor hun åd) forsvandt hun ind under sengen igen.
Se jeg aner ikke mine levende råd ....skal vi forvente at hun vedblkir at
være sådan ...eller kommer hun sig oven på sit chock ...det er fandens
ærgerligt ....vi er lisom sat længere tilbage end da hun kom .....jeg mener
når hun ligefrem næsten hellere vil sulte end at komme ud igen
....ventilatoren har ikke været tændt siden ...men den mindste lyd fra vores
overboer er nok til at hun er fuldstændigt på vagt.
Det er altså nowe l... - og ekstremt dumt af os at tænde den s... ventilator
....men vi tænkte ikke lige over det
Nogen der har nogle gode råd ...ud over nervepiller til både katten og os
....ville gerne have hun blev "normal" for vi er meget glad for hende

På forhånd tak
Arne Rasmussen

Fra : Rikke Nielsen

Dato : 08-08-04 10:36

"Arne Rasmussen" <jumping58@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Nogen der har nogle gode råd ...ud over nervepiller til både katten og os
> ...ville gerne have hun blev "normal" for vi er meget glad for hende

Ja, det er jo meget tydeligt, at i har en nervøs kat. Jeg kan kun foreslå,
at i trænder varsomt. Jeg har selv haft en meget nervøs og bange kat. Her
krævede det rigtig meget tilvænding. Jeg gik meget langsomt frem hver dag.
Sæt jer stille ned på gulvet...(om i så skal sidde der en time) så blive
der, ind til katten kommer til jer. Sluk for ventilatoren og gør alt så
stille som muligt.

Læg små godbider på gulvet, rundt omkring. husk at kalde på den, ved at sige
kattens navn. Det kræver jo at katten vender sig til jer.
Det at den er blevet neutraliseret, kan sagtens sætte den tilbage til der
hvor i startede. Det samme skete her hos os, med vores kat.
Men prøv at gør alt godt for katten. Hele tiden lad den komme til dig... og
ind imellem så lok den med gode ting.

Jeg fik gode råd hos eksperter.... (dyrlæger..mm..) Bla. skulle jeg købe en
kurv, hvor katten kunne føle sig tryg. Heri kom jeg baldriandråber og et par
små uldne bamser.

Til sidst kunne jeg flytte katten i kurven med rudt i huset, for i kurven
var vores lille mis jo tryg.

Jeg ved godt at det er meget at gøre, men det er det værd... Jeg fik en
super god kat, her efter. Men det tog mig også ca. 2 måneder....så det er
helt op til jer, hvad i vil gøre for jeres lille mis....
Der findes også former for "lykkepiller" til katte. Dette blev jeg selv
foreslået. Men jeg prøvede med det alternative først og det lykkedes, med
stor glæde.

Held og lykke.

Mvh. Rikke Navne.

Fra : CC

Dato : 08-08-04 14:32

Jeg er helt enig i Rikkes fremgangsmåde. Vi har selv en bengalerkastrat som
er meget nervøs når han er i nærheden
af en af vores burmesere. Burmeseren syntes det er vældig sjovt at jagte
ham, hvilket gjorde ham meget nervøs en
overgang, men noget af det der havde en meget positiv effekt her, var brug
af Catnip spray. Baldrian er da OK, men
når vi tager Catnip sprayen frem, er 4 ud af vores 5 katte helt elektriske
(den 5. er ligeglad). Når vi har anvendt det,
glemmer bengaleren alt om den "dumme" burmeser og de kan ligge og rulle
rundt på samme stykke gl. tæppe eller kurv
som vi har sprayet og det er som virkningen holder, i alle tilfælde er de
ikke så nervøse for hinanden længere.
Feliway kunne også være en mulighed.

Hilsen
Claus