hjælp !!!
Fra : Salle \(8700\)

Dato : 07-08-04 11:04

min computer vil ikke starte op !!

alle blæser starter godt nok op men så sker der ikke mere

bundkorte er et MSI 648F NEO med en P4 cpu på 2,8

der er måske en her der kan sige mig hvad der kan være brændt af

hilsen salle

Fra : Leony

Dato : 07-08-04 11:41

"Salle (8700)" <salleFJERN@pc.dk> skrev i en meddelelse

> min computer vil ikke starte op !!
> alle blæser starter godt nok op men så sker der ikke mere
> bundkorte er et MSI 648F NEO med en P4 cpu på 2,8
> der er måske en her der kan sige mig hvad der kan være brændt af

Der behøver ikke være brændt noget af.

Start med at tjekke at alle stik, RAM og indstikskort er skubbet helt i
bund.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Salle \(8700\)

Dato : 07-08-04 11:51

-
> [...]
> mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
> http://home.tiscali.dk/~vinci/
> Mit Chieftec røntgen mod + "The MetallicAse".

det har jeg gjort

den kommer heller ikke med et system bip
men blæser køre på cpu og grafikkort og psu
jeg har taget alle kabler af diskene

salle

Fra : "

Dato : 07-08-04 12:05

> -
> "> Start med at tjekke at alle stik, RAM og indstikskort er skubbet helt i

[SNIP]

Læs lige een gang til: tjeck dine RAM, selvom det umiddelbart ser ud som de
er sat rigtigt i, er det ikke sikkert at der er ordentligt kontakt mellem
RAM og selve stikket. Tag dem ud og press dem ekstra hårdt på plads, lyder
som det ka være der fejlen ligger!

Mvh.

TM·DK

Fra : Salle \(8700\)

Dato : 07-08-04 12:20

> [...]
> RAM og selve stikket. Tag dem ud og press dem ekstra hårdt på plads, lyder

det har jeg så prøvet

det hjalp ikke

salle

Fra : Anders Nielsen

Dato : 07-08-04 14:41

On Sat, 7 Aug 2004 13:19:59 +0200, "Salle \(8700\)" <salleFJERN@pc.dk>
wrote:

>det har jeg så prøvet
>
>det hjalp ikke

Tag lige og pil alle dine molexstik af div. hd's osv, og klem så selve
bøsningerne lidt sammen evt. med en lille skruetrækker, det kan være
en bøsning som ikke har rigtigt fat.

Fra : Leony

Dato : 08-08-04 13:24

> den kommer heller ikke med et system bip
> men blæser køre på cpu og grafikkort og psu
> jeg har taget alle kabler af diskene

Da der er liv i blæserne, må vi gå ud fra at strømforsyningen også
virker.

Lån en strømforsyning og prøv med den.

Svar på Kim's spørgsmål vil være en hjælp.

Fra : Kim

Dato : 07-08-04 18:54

"Salle (8700)" <salleFJERN@pc.dk> skrev i en meddelelse
> min computer vil ikke starte op !!

Har den virket som den er samlet nu, eller har du smidt ny hardware i den ?

Kim

Fra : Salle \(8700\)

Dato : 08-08-04 13:57

> Har den virket som den er samlet nu, eller har du smidt ny hardware i den
?

> Kim

ja den kørt uden problemer end til lørdag morgen hvor jeg skulle starte den
op

jeg har nu fået teste alle enkel delene med undtagsels af bundkort og cpu
så fejlen må ligge på bundkorte eller cpuen

salle

Fra : Ukendt

Dato : 09-08-04 00:29

Salle (8700) wrote:

> jeg har nu fået teste alle enkel delene med undtagsels af bundkort og cpu
> så fejlen må ligge på bundkorte eller cpuen
>
> salle

Det kan være din BIOS, jeg har før set MB helt uden grund mister BIOSen.

Hvis det er det skal den flach'es.

/Casper

Fra : Leif Christensen

Dato : 28-08-04 16:23

Jeg har prøvet det sammme det var netkortet der var defekt.
Leif