opdatere bios
Fra : sfjskjf

Dato : 07-08-04 06:37

hvordan opdaterer jeg min bios
når jeg bruger win xp og ntfs filsystem - min gamle win98 bootdisk virker
ikke.

?

jeg har fået nedestående svar i en anden gruppe :

Jo, din gamle Win98 bootdisk virker fint, du kan bare ikke læse disken.

Sørg for at alt hvad du skal bruge ligger på enten CD eller diskette.

Mit spørgsmål er så bare ... hvad skal jeg bruge ?

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 07-08-04 09:17

En mulighed:
Du kan hente en bootdiskette på www.bootdisk.com
Slet config.sys på disketten og læg din bios fil + flash program på
disketten
og boot fra den.

---

Fra : Thomas Hansen

Dato : 07-08-04 11:11

On Sat, 7 Aug 2004 07:37:14 +0200, sfjskjf <23972@dpsisddd.dk> wrote:

> hvordan opdaterer jeg min bios
> når jeg bruger win xp og ntfs filsystem - min gamle win98 bootdisk virker
> ikke?
Så er der sikkert en fejl på din bootdisk. Den burde virke ok selvom du
har installeret win xp. Du kan bare ikke se de partisioner med NTFS. Men
det er jo også lige meget da du har alle oplysninger på boot disken.

Sætter en disk i A drevet. Gå i min computer og formater disken, husk at
sætte hak i Create MS-DOS boot disk. Nu har du en boot disk. Det anbefales
også at du sletter filerne autoexec.bat og Config.sys på boot disken. Du
skal slå visning af beskyttede filer til for at du kan se den.

Så henter du bios bin filen fra mobo producentens hjemmeside. Der er
sikkert også et flash program som skal bruges sammen med bin filen. Det er
sikkert AWDFLASH.EXE. Du kopiere nu bin filen og flash programmet over på
floppydisken. Husk at skrive navnet ned på bin filen, da du skal bruge det
når du flasher.

Lad floppy disken sidde i og genstart computeren. Hvis din bootdisk er
lavet ordenligt vil du boote fra den. I dos promten skriver du AWDFLASH og
følger anvisningen på skærmen.

Hvis du ikke booter på a drevet kan det være at du skal rette boot
sekvensen i biosen.

/Thomas
--
"jeg blev perfekt da jeg stoppede med at overdrive"

Fra : sfjskjf

Dato : 09-08-04 09:10

så langt så godt.

nu får jeg en "error 3" at fil navnet i findes på disken
har prøvet med (flash,mellemrum,exe) uden held.

hjælp !
newssccw8nhnuxvtjp@sprinter...

Fra : Salle \(8700\)

Dato : 09-08-04 11:32

> nu får jeg en "error 3" at fil navnet i findes på disken
> har prøvet med (flash,mellemrum,exe) uden held.
>
> hjælp !
> "Thomas Hansen"

prøv dette A:\awdflash.exe(mellemrum) (filnavn).rom

salle

Fra : JK

Dato : 09-08-04 11:48

On Mon, 9 Aug 2004 12:32:17 +0200, "Salle \(8700\)" <salleFJERN@pc.dk>
wrote:

>prøv dette A:\awdflash.exe(mellemrum) (filnavn).rom

Hvem siger, at han har en award bios ? det kan da være ami og meget
andet.

mvh

John

Fra : sfjskjf

Dato : 09-08-04 19:47

fandt ud af dette :

At the "A:\" prompt, type FLASH, hit space bar once, and type BIOS file name
then press <Enter>. For example: A:\FLASH K7VT2_1.20 <Enter> then you will
see a message "Please wait for BIOS loading ROM".