sten
Fra : Jesper Nielsen

Dato : 06-08-04 22:45

Hejsa

Jeg har i tirsdags været ude og hente en lille schæfertæve på 10 uger, med
alt hvad det indebærer :)

hun har fået den vane at løbe rundt ude i haven og samle små sten op som hun
så ligger sig ind og tygger på.. her gang tager jeg dem fra hende.. men vil
lige høre om jeg sådan set bare skal lade hende gøre det? Jeg er bare nervøs
for om hun knækker tænderne eller sluger dem..

Har en kamp med hend euden lige hver eneste gang jeg forsøger at tage de
sten fra hende.. og det er bare konstant *G*

-----
Med venlig hilsen / Best Regards

Jesper Nielsen

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 06-08-04 23:15

"Jesper Nielsen" wrote

> Jeg har i tirsdags været ude og hente en lille schæfertæve på 10 uger,
med
> alt hvad det indebærer :)

Tillykke

> [...]
de
> sten fra hende.. og det er bare konstant *G*

Hehe, vores dalmatiner render med alt fra kuglepenne, blyanter over
papir, køkkenrulle, til sko og strømper
Det sker (næsten) hver gang børnene kommer hjem fra skole og når vi
ellers ikke lige er obs på at der er en hund i huset der vil have al
opmærksomheden
Hvis vi når at fange ham inden han er i sin "hule" under sofabordet så
slipper han med det samme og lusker af
Ellers kræver det en del før han overgiver sig
Vi kan også sagtens stoppe ham før han tager noget

Efter min bedste overbevisning har vi selv ubevidst trænet ham til at
have den adfærd?
Hvordan vi får det pillet af ham igen? Det må guderne vide

Det bedste vi kan gøre er at aflede hans opmærksomhed med noget der er
mere spændende

- Peter

Fra : Leyna

Dato : 07-08-04 00:25

On Fri, 6 Aug 2004 23:44:44 +0200, "Jesper Nielsen" <mail@websejt.dk>
wrote:

>hun har fået den vane at løbe rundt ude i haven og samle små sten op som hun
>så ligger sig ind og tygger på.

Det gjorde Vaks ogsåi den alder, men han er vokset fra dedt nu.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : ST

Dato : 07-08-04 11:48

"Jesper Nielsen" <mail@websejt.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jesper Nielsen
> Kender til eksempler på begge dele. Efter at min dyrlæge havde opereret en
sportstrømpe ud af min hunds mave, fortalte han at han selv havde en Basset,
som han nu 2 gange havde opereret for sten, som den slugte. En kollega havde
en spaniel som tyggede på sten og knækkede flere tænder, hendes løsning var
en mundkurv på hunden når de luftede den, de turde ikke lukke den ud i haven
uden opsyn. Alle tre hunde var voksne. Mine hvalpe har altid interesseret
sig for at samle andres papirlommetørklæder op (ulækkert) men det var
heldigvis kun en overgang.
Et forslag, kunne du ikke samle nogle sten sammen, smøre dem med noget
hunden ikke kan lide, og se hvad der sker?
Mvh Susanne

Fra : René Kofoed

Dato : 08-08-04 15:41

--
VIGTIGT:
Ved besvarelse af denne mail fjern -NOSPAM i email adressen
> [...]
>
> Har en kamp med hend euden lige hver eneste gang jeg forsøger at tage de
> sten fra hende.. og det er bare konstant *G*

Hej Jesper.
Tillykke med hunden.
Har selv en schæferhan, som også var helt vild med sten da han var lille.
Jeg tog dem konsekvent fra han, på anbefaling af dyrlægen. 1) hvis de sluger
dem koster det dyrt i operation, og i værste fald livet. 2) Det kan blive en
dårlig vane, som fortsætter resten af livet, og det ødelægger hundens
blivende tænder.
Jeg gav ham istedet noget legetøj, hver gang, og til sidst stoppede det.
Tror nu også nok det var på samme tid som tandskiftet.
Mvh Susanne.

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 08-08-04 21:28

Det er netop også det der er min store bekymring.. at hu skulle sluge
skidtet eller knække bisserne på dem. og gør faktisk præcis som du siger..
med at give hende noget af hendes legetøj eller en guffer istedet.

men det gør jeg nu generelt når hun gnaver hæhæ.. men det havde jeg nu også
forventet at hun ville gøre. Men jeg er utroligt imponeret over at hun nu
efter ikke engang enuge er blevet næsten renlig. hun har nogle små uheld om
natten hvor føren ik er åben til haven hele tiden. men ellers har hun
efterhånden lært at gå i haven når hun skal. At det så går hen og bliver til
et par dukkerter i havebassinet som bonus er en HELT anden sag

-----
Med venlig hilsen / Best Regards

Jesper Nielsen
-----
- Kunstig Intelligens Kan Intet Stille Op Imod Naturlig Dumhed.