Katteoversætter
Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 06-08-04 16:47

Nu forstår jeg ikke et klap japansk - i hvert fald ikke når det er skrevet
med japanske skrifttegn, men alligevel et spørgsmål.

Min bror sendte mig et link til denne side på grund af billederne af en
fantastisk hvid mis:
http://www.petoffice.co.jp/meowlingual/honten/05.html

På nogle af billederne med to katte er der en elektronisk dims med en skærm
der hedder Meowlingual.

Det skulle vel ikke ske at være den kattetranslatør jeg synes jeg har hørt
om før?

Er der andre der har hørt om den?

Sådan en kunne da være ret sjov at prøve - om ikke andet så for
underholdningsværdien.

Mvh Tina
--
www.1001kat.dk
- er din kat Årets Mis Randers?

Fra : Jane

Dato : 08-08-04 09:34

Tina Susanne Johansson skrev i

> På nogle af billederne med to katte er der en elektronisk dims med en
> skærm der hedder Meowlingual.

Ej den ser sjov ud!
Fandt et par links på ikke-japansk også...

http://www.ananova.com/news/story/sm_800362.html
http://www.bayweekly.com/year03/issuexi38/burtonxi38.html
http://www.japantoday.com/e/?content=product&id=597&page=11
http://techdigestuk.typepad.com/tech_digest/2003/12/talking_with_yo.html
http://www.i4u.com/article891.html
http://www.takaratoys.co.jp/english/PR/Meowlingual.pdf
http://www.kitty-korner.com/Meow-Lingual.htm

Jane - miau
--
æbleskrog.dk
xn--bleskrog-i0a.dk

Fra : JensenJS

Dato : 08-08-04 17:22

In article <4113a7e5$0$245$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
tina_johansson@NOSPAMyahoo.com says...
> [...]
> om før?
>
> Er der andre der har hørt om den?
>
> Sådan en kunne da være ret sjov at prøve - om ikke andet så for

Hej Tina du kan bruge denne side til at oversætte den japanske side

http://world.altavista.com/babelfish/tr

Der er en stor box til at oversætte enkelte tekster, op til 150 ord
og der er en adresse linie til hele sider.

Det er ikke en helt grammatisk korrekt oversættelse, og hele sider lader
sig ikke altid oversætte, men den virker ellers fint.
Mvh JensenJS

Fra : Mette B

Dato : 11-08-04 18:46

> [...]
> der hedder Meowlingual.
>
> Det skulle vel ikke ske at være den kattetranslatør jeg synes jeg har hørt

Her er et klip fra computerworld:

Takara Meowlingual

Takara Co. Ltd., the people that brought the world the Bowlingual dog
translator, have unveiled plans for a cat translator. The Meowlingual is
still under development and few details are available. However,
Tokyo-based Takara says it will have some of the same functions as the
company's Bowlingual translator including the ability to "translate" cat
calls into one of around 200 phrases that are displayed on a built-in
LCD (liquid crystal display). Unlike the Bowlingual it will be a single
unit -- a neck-worn microphone judged impractical for cats. It is due to
go on sale in November this year and will cost ¥8,800.
Web: http://www.takaratoys.co.jp (Japanese)

Men du har ret, den lyder ret sjov :)

Med venlig hilsen
Mette B