Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fremkaldelse på papir - digitale kameraer.
Fra : Peter Elmkvist Snabe

Dato : 06-05-01 19:18

Hej

Der er nogle selskaber, som tilbyder at "fremkalde" billeder taget med
digitale kameraer på papir.

Er der nogen, der har erfaring med hvor god kvaliteten er sammenlignet med
fremkaldelse af billeder taget med alm. kameraer.

Kan i henvise til nogen firmaer?

Mvh

Peter

Fra : Fototal.dk

Dato : 06-05-01 20:10

> [...]
> Er der nogen, der har erfaring med hvor god kvaliteten er sammenlignet med
> fremkaldelse af billeder taget med alm. kameraer.

Der er efterhånden en del der tilbyder dette.
F.eks: http://www.japanphoto.dk/ eller http://printservice.photocare.dk/

Jeg synes generelt at kvaliteten af kopieringen er fremragende.

--
Mvh: Finn / Fototal.dk
Nu er der under 1 måned til deadline på vores konkurrence

Fra : Brian Østergård

Dato : 07-05-01 20:48

Hej

Jeg har konstateret at der er stor forskel på kvaliteten, det bedste
resultat opnår jeg med Fuji fotostand, det er en selvbetjeningsstand som
står i nogle få butikker. Kvaliteten bliver simpelthen bare helt perfekt
(selvfølgelig afh. af kamera).
Du får endda filnavnet trykt bag på de færdige billeder !

Jeg mener der er en webside på www.fujifilmnet.com

Hilsen
Brian Østergård

Peter Elmkvist Snabe <peter@snabe.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9d44i4$kn9$1@news.inet.tele.dk...

Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 08-05-01 02:43

On Mon, 7 May 2001 21:47:55 +0200, Brian Østergård" wrote:

> Jeg har konstateret at der er stor forskel på kvaliteten, det bedste
> resultat opnår jeg med Fuji fotostand, det er en selvbetjeningsstand som
> står i nogle få butikker. Kvaliteten bliver simpelthen bare helt perfekt

Hvad koster prints med sådan en fotostand? (4"x6" f.eks.)

> Du får endda filnavnet trykt bag på de færdige billeder !

Fed feature :)

--
Stig

Fra : Brian Østergård

Dato : 09-05-01 20:23

Hej -Igen-

Jeg mener 20x30 koster Kr. 30,- + Kr. 25,- i startgebyr, 10x15 koster Kr.
4,- + startgebyr.

Du skulle også kunne se priserne på http://www.fujicolor-ordernet.de/

Husk at klikke på DK.

Jeg hører gerne om dine erfaringer når du kommer så langt !

Hilsen
Brian

Stig H. Jacobsen <nzaa7en001@sneakemail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:989286206.908941@dax.goth.dk...

Fra : Tarzan@jane.dk

Dato : 08-05-01 04:17

prøv evt. at se enten sidste eller forrige nummer af pcworld, der har
de testet nogle forskellige fotolabs angående dette, med noget
svingende resultat, såvidt jeg husker.... så man skal nok se sig lidt
for..... inden man afleverer til hardcopy....

venligst

Jørn

Fra : Lars Hørlyck Sørense~

Dato : 08-05-01 21:28

Hej

Jeg vil lige krydre diskussionen med nogle af mine egne erfaringer

Jeg har i sidste uge som et lille forsøg indleveret (uploaded) 4 styk
digitalfotos til PhotoCare.
Billederne er taget med et HP Photosmart 618 kamera (indstilling: 800x600 -
Best quality og 1200x1600 - Better quality)

Kanon hurtig service: Det tog kun tre dage, så havde jeg billederne, og mit
umiddelbare indtryk var, at de var i fremragende kvalitet.
Der var dog, på trods af at jeg havde indleveret billederne i et korrekt
format (1536x1024 eller 768x512 pixels) foretaget en lille beskæring ( eller
nærmere en lille forstørrelse af billedet)
Pris 2,95 pr. billede (10x15) og 19,95 i forsendelse.

Jeg sendte de samme 4 billeder til www.altiplano.com i schweiz, og modtog
billederne efter 5 dage.
Her var kvaliteten endnu bedre.
En anelse bedre belysning i forhold til de aktuelle forhold, lidt mere
naturtro farver (selvom vi her taler om mariginaler) og ingen beskæring.
Prisen er lidt lavere: Omregnet til DKK ca. 2,50 kr pr. billede(10x15) og
19,25 kr i forsendelse og så får man et indexprint med i købet (måske
irrelevant, men det var der altså).

Både PhotoCare og Altiplano udfører billederne på kraftigt kvalifotopapir.

Begge forretninger er gode, men jeg vil helt klart bruge Altiplano næste
gang.

M.v.h.

Lars H. Sørensen
lars@NOSPAMhoerlyck.dk

Fra : Michael Schrøder

Dato : 09-05-01 08:54

"Lars Hørlyck Sørensen" <lars@NOSPAMhoerlyck.dk> wrote in message

> [...]
>
> Begge forretninger er gode, men jeg vil helt klart bruge Altiplano næste

Koster det ikke penge at "være medlem" af altiplano ?

mvh Michael Schrøder

Fra : Lars Hørlyck Sørense~

Dato : 10-05-01 22:02

"Michael Schrøder" <mis@fabel.dk> skrev i en meddelelse
> "Lars Hørlyck Sørensen" <lars@NOSPAMhoerlyck.dk> wrote in message

og

> Koster det ikke penge at "være medlem" af altiplano ?
>
> mvh Michael Schrøder

Jooo Michael ... det har du vist ret i, og det ser ud som om photocare
tilbyder det for free op til 50 Mb.
Det ser ud til at det koster ca. 16 kr hos Altiplano.
Om det så er pr. måned ved jeg ikke, men mon ikke ??????

Det betyder jo faktisk, at man skal over ca. 30 billeder pr. måned før det
balancerer prismæssigt.
Kvalitetsmæsigt var Altiplano dog stadig bedst.

Meeen nu må vi jo se

M.v.h.

Lars Hørlyck Sørensen