Skærme
Fijala 3554
Død Ny LG Flatron 915FT plus
Fra : .Kody

Dato : 06-08-04 09:36

Hej

Spritny LG 915FT plus... kommer til at sætte den til 120Hz i windows,
billedet klapper sammen, sort skærm.
Nu virker den ikke mere, selv ikke i opstarten af pcén. kan det virkelig
passe

..Kody

Fra : Niels C- Grønlund

Dato : 06-08-04 22:45

Ja, det kan CRT skærme ikke tåle. Men den burde havde skrevet noget i
retning scan out of range.

Mener bestemt alle moderne skærme har indbygget en sikkerhed så du ikke
brænder dem af ved det stunt du lige har lavet. Min sony har i hver
tilfælde.

Tidliger slog man dem ihjel med det nummer du har lavet. Kender ikke LG og
ved ikke om den er beskyttet mod det. Hvis ikke den har beskyttelse mod for
høj refreshrate så har du slået den ihjel.

mvh.
niels

Fra : Repzak

Dato : 07-08-04 13:57

> [...]
for
> høj refreshrate så har du slået den ihjel.

Hey

Det er pga skærmens strømforsyning er synkroniseret sammen med linie
frekvensen, så psu'en switcher når linien er på vej tilbage... når du sætter
det op vil den give en meget højere spænding ud....

Men der er vel garenti på den...

Kasper

Fra : N_B_DK

Dato : 07-08-04 15:45

Repzak wrote:
> [...]
> frekvensen, så psu'en switcher når linien er på vej tilbage... når du
> sætter det op vil den give en meget højere spænding ud....

Og det er ikke helt korrekt, i de fleste tv ja, men normalt ikke monitorer,
da disse kører med stor spændingforskel på B+ forsyningen. (og denne forskel
laves efter strømforsyningen med en DC-DC converter)

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Niels C- Grønlund

Dato : 06-08-04 22:49

Det gælder naturligvis kun hvis du er gået over skærmens specifikationer.