Hjælp!!! Jeg har problemer med ASP databas~
Fra : Perino

Dato : 06-05-01 19:19

Hej allesammen,

Jeg har lavet en form i Frontpage
2000(http://www.enmulighed.dk/DK_information_formINDIVIDUAL.asp) som skulle
gemme/save det indtastede i en database men naar man trykker paa "submit"
(ell tilsvarende) paa formen som tidligere var sat til at sende resultatet
som mail kommer foelgende fejl op:

Method Not Allowed
The requested method POST is not allowed for the URL
/DK_information_formINDIVIDUAL.asp.

----

Apache/1.3.12 Server at www.enmulighed.dk Port 80

"Send" knappen har name/action sat til "SendButton" - er det rigtigt? -ell
skal det vaere anderledes naar man gemmer i en database?

Jeg haaber der er nogen der kan hjaelpe.

Fra : Lars

Dato : 07-05-01 08:02

Det er vanskeligt præcist ud fra de oplysninge, du har givet at komme med et
bud på problemet. Men jeg kan i hvert fald se, at du prøver (sikkert ikke
bevidst) at skrive i en lokal database (kode fra din webside med formularen:

U-Database-URL="file:///C:/My
Documents/MyWebs/enMulighed.dk_060501B/fpdb/DK_information_formINDIVIDUAL.md
b").

Hvad kan det så skyldes? Det kunne fx være, at der var noget galt med den
"databaseforbindelse", du har lavet i FP- eller den ikke er i orden på
webserver. Hvis du i FP, men sdu er koplet op på dit websted PÅ SERVEREN går
ind i Funktioner | Indstillinger for websted | Database, har du mulighed for
at kontrollere (og reparere) din databaseforbindelse. Jeg går ud fra, at du
anvender FrontPage "Database results" robotten., hvis du ikke gør det, så er
mit svar irrelevant

Venlig hilsen

Lars / http://www.freelancekonsulenten.dk

Fra : Perino

Dato : 07-05-01 09:08

Hej Lars,

Mange tak for dit svar!

Jeg har proevet at goere som du skrev, under database tab'en skriver den ...
[se venligst vedhaeftede screenshot]. Shot afhaeftet fr gruppe.

Kan og vil du hjaelpe mig lidt videre ell skal jeg snakke med www.Azero.dk
som hoster site'et???

Paa forhaande mange tak!

Jesper
Kensington, London

Fra : Lars

Dato : 07-05-01 14:29

Jeg vil meget gerne prøve at hjælpe dig videre, men jeg vil heller ikke gøre
mit til FrontPage ekspert. Skærmbilledet med din fejlmeddelelse kom ikke
med, hvis du vil maile mig skærmdumpet eller poste et nyt indlæg her, så jeg
kan se din fejlmeddelelse, kan jeg bedre hjælpe.

Venlig hilsen

Lars

Fra : Perino

Dato : 07-05-01 15:31

Lars,

Jeg har forwarded MS Word documentet hvori screenshot'et skulle vaere i
....modtog du det denne gang?

Paa forhaand mange mange tak for din hjaelp!

Jesper

Fra : Lars

Dato : 07-05-01 17:01

Hej igen

Dit screenshot afklarede mysteriet. For at kunne bruge FP databasedelen,
skal der ikke blot være FP understøttelse (det kaldes FP Server Extensions)
på webserver, men den skal også kunne forstå ASP (Active Server Pages). Den
kombination kræver stort set en Microsoft webserver (den der hedder Internet
Information Server). De fleste webserverudbydere har ikke en Microsoft
webserver, men derimod en UNIX baseret webserver, og der kan ASP ikke
umiddelbart fungere. Kombinationen UNIX og en Apache webserver bliver anset
for noget sikrerer og mere driftssikker end end det Microsoft kan tilbyde.
Nu får jeg sikkert en masse uvenner

Blandt de webserver udbydere jeg kender til, er der fx www.danmarks.nu, der
har en webserver, der understøtter FP webdatabaser, men der sikkert mange
andre.

Venlig hilsen

Lars

Fra : Kasper Katzmann