USB2.0 virker ikke.. Kun USB1(.1) - ECS N2~
Fra : DeBoss

Dato : 05-08-04 19:18

Hejsa..

Jeg har fået mig et problem jeg ikke kan finde en løsning for, på nettet
nogen steder!!!
Skummelt..

Alle min 4 USB porte virker, men kun som USB1.. Når jeg sætter en extern HD
til, kommer den og fortæller at det er en Non-HighSpeed port USB...

Jeg har flashet de nyeste, og nyeste nforce_241 driver pakke...

Hvad dælen er der galt?

PFT Dennis

Fra : Pophaar

Dato : 05-08-04 21:36

Dine porte er nok kun USB1.

Fra : Peter

Dato : 05-08-04 21:47

Det kan også være fordi du ikke har SP1??

Fra : Dennis

Dato : 06-08-04 12:51

> Det kan også være fordi du ikke har SP1??

Min XP er fuld opdateret med ALT undtagen deres nvidia driver...

Hvilken hastighed burde jeg forvente (ikke terotisk men prektisk) på en
extern USB2 5400RPM 250GB hd (husker ikke mærket)

Jeg kørte først 500kb/s, men efter flash af BIOS og nye drivere, samt et
desperat forsøg med at installeret en VIA USB2.0 driver ,sneg den som op på
1Mb/s..

Mvh Dennis

Fra : Bach|DK|

Dato : 06-08-04 22:09

Dennis wrote:

> [...]
>
> Jeg kørte først 500kb/s, men efter flash af BIOS og nye drivere, samt
> et desperat forsøg med at installeret en VIA USB2.0 driver ,sneg den

Taler vi om 1 MegaByte eller MegaBit per sekund? Hvis det er MegaByte så
er det vel den hastighed man kan forvente med USB2.

--
Michael Bach

Fra : Peter Jensen

Dato : 07-08-04 00:45

"Bach|DK|" <m_bach_f@FJERNEDETTEhotmail.com> skrev i en meddelelse
> Taler vi om 1 MegaByte eller MegaBit per sekund? Hvis det er MegaByte så
> er det vel den hastighed man kan forvente med USB2.

Så langt fra !
USB2 i sig selv har en teoretisk overførselshastighed på 480 Mbit/sek.
Det kan disken naturligvis ikke følge med til, men de 2 diske jeg har
prøvet har ligget med nogen-og-tyve MB/sek.
Så hvad enten det er 1 MByte eller 1 Mbit er det alt for lidt - det passer
tilgengæld udemærket med 1Mbyte/sek ved USB1.1 som teoretisk kører
12 Mbit/sek.
--
Peter J

Fra : Bach|DK|

Dato : 07-08-04 08:51

Peter Jensen wrote:

> [...]
> Så hvad enten det er 1 MByte eller 1 Mbit er det alt for lidt - det
> passer tilgengæld udemærket med 1Mbyte/sek ved USB1.1 som teoretisk

Jeg er nok kommet til at blande dem sammen, he.

--
Michael Bach

Fra : Indigo 2 - Heine Sve~

Dato : 07-08-04 14:16

Bach|DK| wrote:

> Jeg er nok kommet til at blande dem sammen, he.

Ikke så sært, siden årsskiftet har det tidl. usb1 og usb2 heddet henholdsvis
usb2 full speed og usb2 high speed. Meget forvirrende at skifte usb1 ud med
usb2 full speed. Mon ikke marketingsafdelingen har blandet sig?

--
Venligst - Heine B. Svendsen
Indigo 2, Vermundsgade 12, DK-8260 Viby, tel. 87341030

Fra : Peter Jensen

Dato : 08-08-04 00:39

"Indigo 2 - Heine Svendsen" <hs@indigo2.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
med
> usb2 full speed. Mon ikke marketingsafdelingen har blandet sig?

Hedder det ikke "bare" USB High speed og Full speed.
Når man bruger de betegnelser er 2-tallet da ikke med vel ?
Kan da ikke mindes at have læst betegnelsen USB2 Full Speed
om den "gamle" USB 1.1, men tager det gerne i mig hvis jeg
tager fejl.
--
Peter J

Fra : Dennis

Dato : 09-08-04 14:58

> Så hvad enten det er 1 MByte eller 1 Mbit er det alt for lidt - det passer
> tilgengæld udemærket med 1Mbyte/sek ved USB1.1 som teoretisk kører
> 12 Mbit/sek.

Mange tak.. Det var lige en oplysning jeg kunne bruge..
Jeg har så åbenbart fået opgraderet fra USB1 til USB1.1... Det forklarer jo
en del..

Jeg fattede ikke helt hvorfor den kørte stærkere, men alligevel ikke i
nærheden af USB2..

De 480Mb/sek kender jeg, men det er jo LAAANGT fra mi performance..
Jeg har stadig ikke fundet en løsnig, og vil være taknemmelig for hjælp

Mvh Dennis

Fra : Dennis

Dato : 09-08-04 15:01

> Taler vi om 1 MegaByte eller MegaBit per sekund? Hvis det er MegaByte så
> er det vel den hastighed man kan forvente med USB2.

Ups.. jeg kan se jeg har byttet HELT om på benævnelserne..
(Vedr forventet hastighed, så nej.. 480Mb/sek teoretisk for USB2 som nævnt i
andet reply)

SVJH er syntaksen for bit og byte følgende:
Mb = MegaBit
MB = MegaByte

Det mener jeg bestemt jeg lærte engang for mange år siden..
Holder den stadig?

Mvh Dennis

Fra : Robert Eriksen

Dato : 10-08-04 09:05

Dennis wrote:

> [...]
> Mb = MegaBit
> MB = MegaByte
>
> Det mener jeg bestemt jeg lærte engang for mange år siden..

Jep... lille b for bit og stort B for Byte.

Fra : Dennis

Dato : 10-08-04 14:23

> Jep... lille b for bit og stort B for Byte.

Ja nemlig ja......

Fra : Dennis

Dato : 06-08-04 12:48

> Dine porte er nok kun USB1.

Nope N2U400-A har 4 USB2.0 porte, og de står til USB1.1/USB2.0 i BIOS

Mvh Dennis