|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Flybillet forsvunde Fra : H.T. Ohlsen
 | 
 Dato :  05-08-04 17:16
 | 
 |  | 
 Jeg købte for nylig en flybillet til en veninde, og sendte hende den
 som almindelig post - og den er nu ikke kommet frem, tre uger efter.
 
 Kan man få rejsebureauet til at "genskabe billetten", ud fra de
 oplysninger de allerede ligger inde med?
 
 
 Med venlig hilsen
 
 Hans-Henrik
 
 
 
 |  |  | 
  Kasper Møller (05-08-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kasper Møller
 | 
 Dato :  05-08-04 18:18
 | 
 |  | 
 "H.T. Ohlsen" <nntp@ohlsen.dk> skrev i en meddelelse
 news:v7n4h0l7jfmcpqh0ahgmg0dmvb5bevjsr3@4ax.com...
 >
 > Jeg købte for nylig en flybillet til en veninde, og sendte hende den
 > som almindelig post - og den er nu ikke kommet frem, tre uger efter.
 >
 > Kan man få rejsebureauet til at "genskabe billetten", ud fra de
 > oplysninger de allerede ligger inde med?
 Umiddelbart kan jeg ikke se at det skulle være noget problem. Billetterne
 kører jo igennem computersystemer, så de burde da sagtens kunne gøre den
 gamle ugyldig og så sende dig en ny. Men det finder du vel lettest ud af ved
 at ringe til dem    ---
 Outgoing mail is certified Virus Free.
 Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com). Version: 6.0.734 / Virus Database: 488 - Release Date: 04-08-2004
            
             |  |  | 
  Søren Blom (05-08-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Søren Blom
 | 
 Dato :  05-08-04 18:19
 | 
 |  | "H.T. Ohlsen" <nntp@ohlsen.dk> skrev .
 >
 > Kan man få rejsebureauet til at "genskabe billetten", ud fra de
 > oplysninger de allerede ligger inde med?
 >
 
 Det burde de kunne, det har jeg i hvert fald kunne hos Lufthansa.
 
 Men et rigtig godt råd, noget så vigtigt som en flybillet, send det med
 anbefalet post næste gang.
 
 --
 VH
 
 Søren Blom
 soren@blom.dk
 Mail med spam filter besvares ikke.
 
 
 
 
 |  |  | 
  H.T. Ohlsen (05-08-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : H.T. Ohlsen
 | 
 Dato :  05-08-04 21:38
 | 
 |  | On Thu, 5 Aug 2004 19:19:01 +0200, "Søren Blom" <soren@blom.dk> wrote:
 
 >Det burde de kunne, det har jeg i hvert fald kunne hos Lufthansa.
 
 Lyder godt - jeg har allerede sendt Wasteels en email.
 
 >Men et rigtig godt råd, noget så vigtigt som en flybillet, send det med
 >anbefalet post næste gang.
 
 No shit. :-/ Havde jeg vidst, at kvinden ikke havde en postkasse,
 udenfor, havde jeg simpelthen sendt den til hendes arbejdsplads - og
 rekommanderet.
 
 
 Med venlig hilsen
 
 Hans-Henrik
 
 
 
 |  |  | 
  Pernille og Kennet (05-08-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Pernille og Kennet
 | 
 Dato :  05-08-04 19:57
 | 
 |  | 
 
            "H.T. Ohlsen" <nntp@ohlsen.dk> skrev i en meddelelse
 news:v7n4h0l7jfmcpqh0ahgmg0dmvb5bevjsr3@4ax.com...
 >
 > Jeg købte for nylig en flybillet til en veninde, og sendte hende den
 > som almindelig post - og den er nu ikke kommet frem, tre uger efter.
 >
 > Kan man få rejsebureauet til at "genskabe billetten", ud fra de
 > oplysninger de allerede ligger inde med?
 >
 Hej
 udgangspunktet er, at en flybillet er et ihændehaverbevis. Dvs., at du ikke
 er garanteret, at billetten ikke bare er tabt! De fleste kvalitetsselskaber
 vil dog give dig en ny billet, ofte mod et gebyr. Det afhænger dog af
 selskabets politik.
 Kennet
 -- 
 Besøg vores rejse- og dyreside på
www.pernille-kennet.dk |  |  | 
  Jan Bøgh (05-08-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jan Bøgh
 | 
 Dato :  05-08-04 22:30
 | 
 |  | 
 
            "Pernille og Kennet" <anonymos@noplace.dk> wrote in message
 news:411282f8$0$263$edfadb0f@dread14.news.tele.dk
 > udgangspunktet er, at en flybillet er et ihændehaverbevis. Dvs., at
 Det lyder mærkeligt al den stund en billet netop IKKE kan overdrages til
 andre, men skal benyttes af den person, den er udstedt til.
 vh
 Jan
 -- 
 Jan Bøgh
 hp: http://jan.boegh.net mail: jan at-symbol boegh dot-symbol net
 Keep the world clean - kill a spammer
            
             |  |  | 
  H.T. Ohlsen (08-08-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : H.T. Ohlsen
 | 
 Dato :  08-08-04 19:45
 | 
 |  | On Thu, 5 Aug 2004 20:56:58 +0200, "Pernille og Kennet"
 <anonymos@noplace.dk> wrote:
 
 >udgangspunktet er, at en flybillet er et ihændehaverbevis. Dvs., at du ikke
 >er garanteret, at billetten ikke bare er tabt! De fleste kvalitetsselskaber
 >vil dog give dig en ny billet, ofte mod et gebyr. Det afhænger dog af
 >selskabets politik.
 
 Jeg har snakket med Wasteels om det, og det udstedende
 luftfartsselskab, her Bulgarian Air, udsteder gerne en ny, hvis man
 har en kopi af den "gamle", hvillket Wasteels så kan levere. Det
 mindre behagelige her er, at Bulgarian Air vil ha' $100 for det, og at
 alt halløjet skal ske i Sofia, Bulgarien. :-/
 
 
 Med venlig hilsen
 
 Hans-Henrik
 
 
 
 |  |  | 
  Mette (05-08-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mette
 | 
 Dato :  05-08-04 21:58
 | 
 |  | 
 "H.T. Ohlsen" <nntp@ohlsen.dk> skrev i en meddelelse
 news:v7n4h0l7jfmcpqh0ahgmg0dmvb5bevjsr3@4ax.com...
 >
 > Jeg købte for nylig en flybillet til en veninde, og sendte hende den
 > som almindelig post - og den er nu ikke kommet frem, tre uger efter.
 >
 > Kan man få rejsebureauet til at "genskabe billetten", ud fra de
 > oplysninger de allerede ligger inde med?
 >
 Hos Spies får man tre stykker a4 ark, der gør det ud for billetten. Det var
 ikke lige gået op for mig, så de var forsvundet. Men jeg fik bare tilsendt
 nogle nye.
 Der står jo navn osv på, så ingen andre ville kunne benytte billetten.
 Ps - jeg fandt de originale igen   |  |  | 
 |  |