Kan ikke se filer på FTP-server
Fra : Søren Nielsen

Dato : 05-08-04 10:04

Hej

Jeg har forsøgt at logge på en bekendts FTP-server med flere forskellige
klienter, men hver eneste gang kan jeg ikke se én eneste fil på hans server.
Han har haft 4 andre til at prøve og de havde ingen problemer med at se de
filer der ligger på serveren. Hvis jeg logger på andre FTP-servere, har jeg
ingen problemer med at se filer.
Jeg bruger XP Pro og har ADSL hos TDC og bruger Zonealarm. Nogle gode
forslag til hvad jeg kan prøve?

Søren

Fra : Soren Rathje

Dato : 05-08-04 10:12

Søren Nielsen wrote:
> [...]
> logger på andre FTP-servere, har jeg ingen problemer med at se filer.
> Jeg bruger XP Pro og har ADSL hos TDC og bruger Zonealarm. Nogle gode

Bruger du PASV ? (Passive transfer hvor tcp port 21 bruges begge veje)

Understøtter din kammerat's FTP server PASV ?

Er TCP port 20 åben i din FW ?

-- Søren

Fra : Niels Callesøe

Dato : 05-08-04 10:30

Soren Rathje wrote in

> Bruger du PASV ? (Passive transfer hvor tcp port 21 bruges begge
> veje)

Det er ikke helt korrekt. Se:
http://slacksite.com/other/ftp.html

--
Niels Callesøe - dk pfy @work

Learn Postfix; live Postfix; love Postfix.

Fra : Soren Rathje

Dato : 05-08-04 10:39

Niels Callesøe wrote:
> Soren Rathje wrote in

> Det er ikke helt korrekt. Se:
> http://slacksite.com/other/ftp.html

Ja ja... Tag ikke efter hvad jeg siger, men hvad jeg mener..

-- Søren

Fra : Søren Nielsen

Dato : 05-08-04 15:56

Soren Rathje wrote:

> Bruger du PASV ? (Passive transfer hvor tcp port 21 bruges begge
> veje)

Vi har prøvet både med og uden PASV. Samme resultat.

> Understøtter din kammerat's FTP server PASV ?

Ja.

> Er TCP port 20 åben i din FW ?

Pas. Eller det vil sige: det går jeg ud fra. Jeg skal lige have prøvet at
logge på uden Zonealarm kører og se, om det kunne være synderen.

> -- Søren

Søren

Fra : Soren Rathje

Dato : 06-08-04 07:13

Søren Nielsen wrote:

> Vi har prøvet både med og uden PASV. Samme resultat.

> Ja.

Hvilken FTP server bruger din kammerat?

> Pas. Eller det vil sige: det går jeg ud fra. Jeg skal lige have
> prøvet at logge på uden Zonealarm kører og se, om det kunne være
> synderen.

Erm.. Det jeg mente at ville sige er at FTP serveren vil forsøge at
oprette forbindelse fra FTP serverens port 20 til din pc, d.v.s. en ny
forbindelse, mange firewalls er konfigureret til kun at tillade visse
porte under 1024 at tilslutte sig fra eksterne maskiner og port 20 er
typisk en man glemmer. Bl.a. derfor opfandt man PASV..

Det link som Niels (tidl. i denne tråd) henviser til refererer dette
meget præcist.

/Søren

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 07-08-04 09:41

Søren Nielsen wrote:

> [...]
> ingen problemer med at se filer.
> Jeg bruger XP Pro og har ADSL hos TDC og bruger Zonealarm. Nogle gode

Søren det er ikke nødvendigvis dig den er gal med - hvis gutten der
driver serveren ikke har konfigreret både ftp serveren og hans
firewall/router korrekt kan du ikke 'list'e på den salv med PASV mode.

--
Mail mig på uffe <elefantnæseA> skelmose <prik> dk

Fra : Søren Nielsen

Dato : 07-08-04 16:05

Søren Nielsen wrote:
> [...]
> logger på andre FTP-servere, har jeg ingen problemer med at se filer.
> Jeg bruger XP Pro og har ADSL hos TDC og bruger Zonealarm. Nogle gode

Det virker nu - af uforkalrlige årsager. Jeg har ikke ændret i
indstillingerne, men pludselig kan jeg se alle filerne. Tak for hjælpen :)

Søren