Tysker på besøg
Fra : shadow

Dato : 03-08-04 13:15

Ja nu har jeg lige haft besøg!!
Det var Tyskeren fra i forgårs, der kom på besøg sammen med sin danske værts
familie.
Han sagde pænt undskyld for sin opførsel og overrakte mig en meget flot
frugtkurv med 2 flasker vin samt en flaske whisky der var også en pose grise
ører til Laika, som tak fordi jeg smadrede hans bilrude:) for at redde hans
hund.
Tiden var rendt fra dem, da de bare lige skulle gå en tur på stranden. Det
var undskyldningen!!
Han havde også været en tur i Frederikshavn for at få sat en ny rude i hos
Opel.
Men et pointerede han dog, nemlig at han og hans familie havde fået sig en
lærestreg.

--
M.V.H
Jimmy & Laika

Fra : Rikke Andersen

Dato : 03-08-04 13:46

> Men et pointerede han dog, nemlig at han og hans familie havde fået sig en
> lærestreg.

Ja nogle gange er verden faktisk et dejligt sted. Tak Jimmy for denne
solstråle historie, og for at du har nosser og handlekraft.

Knusere (igen) fra Rikke

Fra : Rikke Andersen

Dato : 03-08-04 13:51

> Tiden var rendt fra dem, da de bare lige skulle gå en tur på stranden. Det
> var undskyldningen!!

Men hvorfor fanden tager man ikke sin hund med hvis man skal gå en tur ???

Fra : shadow

Dato : 03-08-04 14:09

Rikke Andersen wrote:

> Men hvorfor fanden tager man ikke sin hund med hvis man skal gå en
> tur ???

Ja det må guderne vide, jeg tænker at hunden havde fået en lufte tur på
heden som ligger op til stranden, det ser jeg tit, dernæst ligger mange
hunde tøjret til anhængertræket eller til en pløk dog med vand og mulighed
for skygge.
Men det er sådan med mange tyskere at de bliver helt forfippet når de ser
havet.
Jeg måtte også bruge min egen hunderem til at holde hunden i , da jeg ikke
så en i bilen
Jeg tænker at de lige ville inspicerer stranden og var slentret op til
ishuset og tilbage igen, men hvem ved!!
M.V.H
Jimmy & Laika

Fra : JBH

Dato : 03-08-04 16:40

"Rikke Andersen" <ra@danms.dk> wrote in message
Det

> Men hvorfor fanden tager man ikke sin hund med hvis man skal gå en tur ???

Hmm.

Jeg kommer til at tænke på en artikel jeg læste engang hvor en dyrlæge
"aflivede" en eller to hunde, ved at glemme dem i bilen, mens familien var i
Djurs sommerland.Kan desværre ikke finde noget om det på nettet.

mvh
JBH

Fra : Jimmy

Dato : 03-08-04 19:32

"Rikke Andersen" <ra@danms.dk> wrote in message
Det

> Men hvorfor fanden tager man ikke sin hund med hvis man skal gå en tur ???

Det er ulovligt at tage hunden med på stranden.

På Hornbæk er det dog tilladt før 7 og efter 20.

Mvh
Jimmy

Fra : MGA

Dato : 03-08-04 20:43

For det første:
[dernæst ligger mange
hunde tøjret til anhængertræket eller til en pløk dog med vand og mulighed
for skygge.]
Er de ikke bange for at hunden bliver stjålet eller forulempet? Jeg kan slet
ikke forestille mig at efterlade min hund et offentligt sted uden opsyn. Men
nu er jeg jo heller ikke tysk og Kali ER verdens mest nuttede hund, som
sikkert ville blive forsøgt stjålet ret hurtigt. (Ikke at de ville få noget
ud af det, hun ville bare bide struben over på dem)

> Det er ulovligt at tage hunden med på stranden.

Det kan bestemt ikke gælde de nordjyske strande????
En ting er at momsen og færdselsreglerene ikke rigtig er slået igennem i
Skagen, men bryder jeg virkelig loven hvis jeg har hunden med på stranden?

Mette

Fra : Renate Jacobsen

Dato : 03-08-04 21:23

"MGA" <mga_ssinjin@yahoo.dk.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Skagen, men bryder jeg virkelig loven hvis jeg har hunden med på stranden?

Hej Mette,

Nix, det gør du ikke med mindre der er skildtet med et forbud, mod hunde på
stranden.
Se Lov om naturbeskyttelse Evt her: http://www.hunde-info.dk/page33.shtml

Mvh. Renate

Fra : Renate Jacobsen

Dato : 03-08-04 21:21

"Jimmy" <nyhedsgruppe2001@SPAM.yahoo.co.uk> skrev i en meddelelse
> Det er ulovligt at tage hunden med på stranden.
> På Hornbæk er det dog tilladt før 7 og efter 20.
>
> Mvh
> Jimmy

Hej Jimmy,

Sikke en gang vås... ))

Snippet fra http://www.hunde-info.dk/page33.shtml

Strande

På strandbredder og andre kyststrækninger, der ligger mellem daglig
lavvandslinie og den sammenhængende landvegetation, skal hunde iflg.
naturbeskyttelseslovens § 22 føres i snor i perioden 1. april - 30.
september. Reglen om båndtvang gælder dog kun på selve stranden. Inden for
den nævnte
periode må hunde gerne boltre sig ude i vandet. På det bevoksede område bag
selve stranden skal hunde føres i snor. Bestemmelsen skal beskytte
badegæster langs strandbredder ved havet mod 1øse hunde i sommerperioden.
Resten af året ( 1. oktober - 31. marts) må hunde gerne 1øbe uden snor på
stranden - men selvfølgelig under førerens kontrol.
Perioden med båndtvang på stranden blev, med den lovændring der trådte i
kraft pr. 1.7.1992, udvidet med en måned. Mod tidligere, hvor man kun skulle
holde hunden i snor august måned ud, skal man nu holde hunden i snor hele
september måned ud. Det fremgår ikke af forarbejderne til loven, hvorfor
man udvidede båndtvangen med en måned, men udvidet blev den.
Reglen gælder ikke ubetinget på alle strande. Naturbeskyttelseslovens regler
omfatter al færdsel og ophold på fremmed ejendom uden ejers særlige
tilladelse. En ejer kan også være en kommune, og Miljøministeriet har ved en
bekendtgørelse givet kommunerne ret til i badesæsonen at forbyde hunde både
på stranden og i vandet! Derfor gennemfører visse kommuner et totalforbud
mod hunde på stranden i sommerperioden. Dette fremgår dog af særlig
skiltning på de pågældende strande. Er man i tvivl om reglerne for sin
nærmeste strand, må man kontakte kommunen herom.

Mvh. Renate

Fra : Jimmy

Dato : 03-08-04 22:30

"Renate Jacobsen" <renate@bgprint.dk> wrote in message

> [...]
> lavvandslinie og den sammenhængende landvegetation, skal hunde iflg.
> naturbeskyttelseslovens § 22 føres i snor i perioden 1. april - 30.

Det lyder fint - Så vil jeg have min hund mere med på strande rundt omkring.
De strande jeg har været på har altid været forsynet med masser af skilte om
at hunde var forbudt.

På hvilke strande på Sjælland er hunde tilladt og accepteret af strandens
gæster?

Mvh
Jimmy

Fra : Ukendt

Dato : 03-08-04 22:44

"Jimmy" skrev i en meddelelse

> På hvilke strande på Sjælland er hunde tilladt og accepteret af
strandens
> gæster?

Jeg har endnu ikke set en eneste strand i danmark, hvor man ikke må have
sin hund med, hvis den er i snor.

Hvad de øvrige gæster mener aner jeg ikke, man behøver jo ikke ligge sig
klods op af dem, men jeg har aldrig oplevet problemer.

--
Mvh. Kajo

Fra : Anette

Dato : 04-08-04 22:17

Kajo <Fiffi.tiscali.dk> wrote:
> Jeg har endnu ikke set en eneste strand i danmark, hvor man ikke må
> have sin hund med, hvis den er i snor.

Her på Fyn er der flere strande hvor det er forbudt at gå tur med hunden i
sommermånederne, maj - september. Bla Aborg strand, Assens strand m.fl.
skilter med det forbud.

/ Anette