hund som ikke jager reinsdyr
Fra : Eddie

Dato : 03-08-04 12:52

hei
Jeg følger med her for å forberede meg på hundehold i nær fremtid (helst i
morgen..). Her jeg bor (Hammerfest, Norge), går det reinsdyr OVERALT hele
sommeren. Kan noen anbefale en rase som ikke jager rein, og som kan passe
for oss 2 store og 4 små som er moderat aktive? Hvordan er dansk/svensk
gårdshund? Den har nemlig omtrent riktig størrelse.
Hilsen Liss Hege

Fra : shadow

Dato : 03-08-04 18:44

Eddie wrote:
> [...]
> og som kan passe for oss 2 store og 4 små som er moderat aktive?
> Hvordan er dansk/svensk gårdshund? Den har nemlig omtrent riktig

Hej Liss
Tager man den Dansk/Svenske gård hunds egenskaber har den altså et stort
jaginstinkt, men det kan måske kun være på småvildt som mus og rotter jeg
ved det ikke rigtigt, men du kan finde lidt inspiration til valg af hund på
vores hjemmeside samt læse om hundens egenskaber
siden er www.dch-skagen.dk

--
M.V.H
Jimmy & Laika

Fra : Snasse

Dato : 05-08-04 09:49

> Tager man den Dansk/Svenske gård hunds egenskaber har den altså et stort
> jaginstinkt, men det kan måske kun være på småvildt som mus og rotter jeg
> ved det ikke rigtigt

Vores Dansk svansk gårdhund bliver af og til luftet på en mark et godt
stykke fra vejen hvor der er masser af vildt, stort som småt. Alt bliver
jagtet også rådyr, hvis hun får muligheden for det.
Men om alle D/S'er gør det ved jeg ikke.

--
Susanne
www.vufferne.dk