lidt offtropic
Fra : Hans Peter

Dato : 06-05-01 18:43

Hej

Hvad ville I sige hvis nogle bedte dig foklare hvad PHP og MySQL er ?

Håber på svar.

Fra : ... Allan Møller ...

Dato : 06-05-01 18:42

> Hvad ville I sige hvis nogle bedte dig foklare hvad PHP og MySQL er ?

Jeg ville sige du skulle prøve at læse lidt om det her :

http://www.php.dk/artikler/

Mvh. Allan

Fra : Hans Peter

Dato : 06-05-01 19:00

Jeg mener noget ligesom dette :

PHP er et værktøj der gør det muligt at lave dynamiske websider.
PHP-websider bliver behandlet som almindelige HTML-sider og du kan editere
dem ligesom du normalt editere HTML-sider

Bare det forklare lidt mere, også om MySql

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 06-05-01 18:48

"Hans Peter" <None@none.dk> wrote in message news:9d41n1$4co$1@sunsite.dk...

> Hvad ville I sige hvis nogle bedte dig foklare hvad PHP og MySQL er ?

At du skulle kigge et par forskellige steder på nettet:

php:
http://whatis.techtarget.com/definition/0,289893,sid9_gci334246,00.html
http://www.php.dk/artikler/
http://www.devshed.com/Server_Side/PHP/
http://dk.php.net/
http://www.google.com/search?hl=en&lr=&safe=off&q=PHP

mysql:
http://whatis.techtarget.com/definitionsSearchResults/1,289878,sid9,00.html?
query=mysql
http://sunsite.dk/mysql/documentation/index.html
http://www.google.com/search?hl=en&lr=&safe=off&q=mysql

osv. osv.

--
Mvh. Nezar Nielsen
http://fez.dk/

Fra : Thomas L. Kjeldsen

Dato : 07-05-01 01:12

In article <9d41n1$4co$1@sunsite.dk>, Hans Peter wrote:

> Hvad ville I sige hvis nogle bedte dig foklare hvad PHP og MySQL er ?

kort:

PHP er et script-sprog hvis parser findes som modul til Apache (der er
en webserver). PHP bruges ofte til at skabe HTML per side-
forespørgsel, som Apache så sørger for at levere til den spørgende
browser. MySQL er en database, og PHP kan bla. anvende denne database.

mvh Thomas

Fra : Thomas Nielsen

Dato : 13-05-01 17:58

Hvis man bruger Apache som webserver....

Thomas