Kattetis på gulvtæppe ??
Fra : Jan

Dato : 03-08-04 08:27

Hejsa

Vi skal snart ud og hente en kattekilling, og så vil jeg bare på forhånd
spørge, hvordan man får kattetis af gulvtæppet, der vil jo automatisk komme
nogle uheld med sådan en lille "fætter".

Andre gode råd modtages også

Mvh

Jan

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 03-08-04 08:53

"Jan" <jan@soerensen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
komme
> nogle uheld med sådan en lille "fætter".

Hvis killingen er gammel nok og opdraget af sin mor, er det slet ikke
sikkert, du får uheld. Når du kommer hjem med killingen, viser du den bakken
med grus - så fatter den sandsynligvis budskabet.

Venlig hilsen Dikte
---
www.dikte.dk

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 03-08-04 11:24

On 2004-08-03 09:53:04 +0200, "Benedikte Brisson" <dikte@nini.invalid> said:

> Hvis killingen er gammel nok og opdraget af sin mor, er det slet ikke
> sikkert, du får uheld. Når du kommer hjem med killingen, viser du den bakken
> med grus - så fatter den sandsynligvis budskabet.

Enig. Det eneste uheld vi nogensinde har haft, var da Ditte kom
smækbedøvet hjem fra sin neutralisaion. Hun kunne slet ikke orientere
sig, selv om hun prøvede, benene ville heller ikke med - og så gik det
galt. Men det tæller ikke rigtig, synes jeg

--
Knus fra Ann R

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 03-08-04 08:51

Hej Jan

Når jeg har haft killinger havde jeg altid en blomstersprøjte med fortyndet
Rodalon og en rulle toiletpapir i nærheden. Rodalon er giftigt for katte
ufortyndet så man skal være lidt påpasselig med det.

Nogle gode råd når man har killing er at man ikke lader den have for meget
plads i starten, bare et rum eller to,
og så langsomt i takt med at den bliver tryg og føler sig hjemme, giver den
mere plads. Et par ekstra bakker i starten kan også være godt, sådan en
lille killing kan have svært ved at holde sig. Når den skal, så skal den,
hvis der så er for langt til bakken kan det gå galt.

Held og lykke med den lille ny.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***