Batteri til 8210
Fra : Henrik V!

Dato : 06-05-01 18:24

Halløj!

Jeg er ret utilfreds med standby-tiden p min 8210, batteriet er helt dræbt.
Men hvad skal jeg købe - et originalt eller ej, og hvor får jeg fat i det
billigst?

/Henrik!

--
AMD486DX4/133@160 P75@100 P90@120 P100@133 P166@200
K6 233@266 P2 266@333 (2.5x133) C300A@504 C366@566 C600@927

Overclocking?!? Mig? No way...

Fra : Peter Rongsted

Dato : 07-05-01 00:46

"Henrik V!" <dj.dreng@get2net.dk> wrote:

> [...]
>Men hvad skal jeg købe - et originalt eller ej, og hvor får jeg fat i det

Jeg har brugt et 850mAh batteri jeg købte i England (postordre) for ca. kr.
400 (£34) siden Påske. Det virker fint nok, og man kan mærke de 30% ekstra
kapacitet

www.mobilefun.co.uk

Peter

Fra : H@M

Dato : 06-05-01 20:41

Køb kun originalt!!!!

Fra : Peter Rongsted

Dato : 07-05-01 03:05

"H@M" <cpe95@hotmail.com> wrote:

>Køb kun originalt!!!!

Har du en begrundelse eller er det religion?

Peter

Fra : Erik Einum

Dato : 07-05-01 13:22

"Peter Rongsted" <rongsted@dontspam.image.dk> skrev

> Har du en begrundelse eller er det religion?

Sikkert en religion - han postet det 3 ganger!

Men jeg har en begrunnelse. På min 6150 kjøpte jeg et uoriginalt 1000mAh
vibrasjonsbatteri, dette var vesentlig dårligere enn det originale 900mAh
batteriet.

På den andre side, til min 2110i hadde jeg et uoriginalt 1800mAh(!!)
batteri, det var et bra batteri.

Tror det har mye å si hva slags produsent man kjøper av. Har hørt av en
kamerat som jobber i en tele-butikk at en batteriprodusent som lager
innmaten til Nokia-batteriene ble nødt til å endre utseendet litt på sine
egne batterier, de lignet for mye på originalen. Og innmaten var her den
samme, produsert på samme samlebånd, men noen fikk Nokia-deksel, de andre
fikk et annet deksel. Jeg husker dessverre ikke hvilken produsent det var,
kan spørre han.

--
///Mvh. EE

Nokia 6210

Fra : H@M

Dato : 06-05-01 20:41

Køb kun originalt!!!!

Fra : H@M

Dato : 06-05-01 20:41

Køb kun originalt!!!!

Fra : jan steen sørensen

Dato : 07-05-01 11:53

>Jeg er ret utilfreds med standby-tiden p min 8210, batteriet er helt dræbt.
>Men hvad skal jeg købe - et originalt eller ej, og hvor får jeg fat i det
>billigst?

Hvad er standbytiden da?
Aflader du batt. helt - inden du oplader det igen?
Aflad/oplad 3-4 gange så får du langt bedre standbytid (bemærk: batt.
indikator i display kan godt "snyde")

Jeg vil anbefale orriginalt, men hvis telefonen IKKE har "oplade-logik" á la
Ericsson's "optimal ladning" - så betyder det mindre!
Kan du finde et batteri med en større kapacitet, i høj kvalitet af samme
TYPE! - kan jeg ikke se der er noget problem her.

Jan

Fra : Henrik V!

Dato : 07-05-01 12:48

Jeg er nede omkring 1½-2 døgn. Problemet er også, at den kan finde på at gå
død, mens jeg taler, den bibber som når batteriet er fladt, så slukker den.
Jeg kan tænde, og så holder den strøm 5-8 timer, så længe jeg ikke taler,
det vil sige at problemet er faktisk at levere strøm nok...

/Henrik!

Fra : jan steen sørensen

Dato : 07-05-01 22:20

En sidste chance: Oplad batteriet fuldt, smid det derefter i FRYSEREN i ½-1
time!
- oplad det igen - du kan evt. godt vække et "sløvt" batteri med denne
"kur".

Batteriet kan have fået "memory effect" - tager ikke imod fuld ladning
Har du prøvet 3-4 gange 100%! op- og AFladning?
Den skal slukke af sig selv!

/jan