Firefox - ikonforvirring i javascriptkonso~
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 02-08-04 14:25

Når jeg aktiverer den danske sprogpakke, ser javascripkonsollen
pludselig sådan ud:
<http://gyros.dk/usenet/dump/javascriptkonsol.gif>

Så vidt jeg kan se virker den stadig fint - man kan godt skifte
visning på knapperne mv. - men det er ikke så kønt med 8-dobbelte
ikoner. Er det en fejl i pakken eller en bug i programmet?

Jeg anvender Firefox 0.9.1 på Windows 2000.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Søren Munk Skrøder

Dato : 02-08-04 15:11

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:
> [...]
> visning på knapperne mv. - men det er ikke så kønt med 8-dobbelte
> ikoner. Er det en fejl i pakken eller en bug i programmet?
Du har ret -- Det ser ikke særligt lækkert ud med de ikoner der

> Jeg anvender Firefox 0.9.1 på Windows 2000.
Ok.. det var underligt ... Jeg kigger lige på det (hvis jeg så bare lige
kunne få den til at vise ikoner i mit JS-konsol vindue *LOL*)

Først skal dog lige spørge : Bruger du standard tema'et fra Firefox
eller har du selv installeret et tema på et tidspunkt ?

/Søren Munk Skrøder
Oversætter, Det Danske Firefox Team

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 02-08-04 15:22

Søren Munk Skrøder skrev:

> Først skal dog lige spørge : Bruger du standard tema'et fra
> Firefox eller har du selv installeret et tema på et tidspunkt
> ?

Åh ja - jeg bruger Qute 2.1.2

Hvis jeg bruger standardtemaet er der slet ingen ikoner i
konsollen.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Søren Munk Skrøder

Dato : 02-08-04 15:30

> Åh ja - jeg bruger Qute 2.1.2
>
> Hvis jeg bruger standardtemaet er der slet ingen ikoner i
> konsollen.

Ok .. Jeg prøver lige at installere Qute og så se, om jeg kan
reproducere fejlen

Fra : Søren Munk Skrøder

Dato : 02-08-04 15:33

Søren Munk Skrøder wrote:
> Ok .. Jeg prøver lige at installere Qute og så se, om jeg kan
> reproducere fejlen

Fejl reproduceret... Den kommer på vores interne bug liste...

Min mistanke er dog at Qute henviser til engelske strenge i tema'et -
som så selvfølgelig ikke kan findes i den danske version (Samme problem
som CuteMenus udvidelsen ... Den virker også kun med en-US sprogpakke)

Fra : Søren Munk Skrøder

Dato : 02-08-04 15:46

> [...]
> som så selvfølgelig ikke kan findes i den danske version (Samme problem
> som CuteMenus udvidelsen ... Den virker også kun med en-US sprogpakke)

Ok .. jeg har lige kigget koden til temaet Qute 2.1.2 igennem -og ganske
rigtigt, så søger den i JS konsolen efter følgende labels : All, Errors,
Warnings, Messages...

Da den ikke kan finde de nævnte labels viser den istedet hele den PNG
fil, som ikonerne findes i...

Derfor har du fejlen... Så det er ikke os, men hos Qute team'et, at
fejlen ligger...

Jeg vil dog i den nærmeste fremtid lige skrive en mail til en håndfuld
af Tema-udviklerene, herunder Qute, for at høre, om der er noget, som
kan gøres for at deres Tema-pakker bliver funktionelle på
Firefox-installationer, der bruger anden sprogpakke end en-US...

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 03-08-04 09:30

Søren Munk Skrøder skrev:

> [...]
> der er noget, som kan gøres for at deres Tema-pakker bliver
> funktionelle på Firefox-installationer, der bruger anden

Jeg takker og håber at temaudviklerne vil være lydhøre. Er der
noget at hægte ikonerne op på der ikke afhænger af sproget?
--
Jens Gyldenkærne Clausen