/ Forside / Interesser / Dyr / Hunde / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Hunde
#NavnPoint
Birgitta 19198
Nordsted1 6865
bevi54 6505
Jernladyen 4457
dova 4371
qfha 3911
knh15 3385
k.j.k 3376
ans 3077
10  vaxen 2670
bad og filtret hår
Fra : MGA


Dato : 02-08-04 11:58

Hej gruppe!

Kali har været stranden og hendes pels er helt filtret. Hun skal i bad. Må
jeg bruge min egen leave-in hårkur til filtret hår på hende? Den er nemlig
pissegod til mit hår, som er langt og filtrer meget.
Jeg kunne eventuelt smøre den på, børste hende og så skylle den ud igen
bagefter? Eller kan hun overhovedet tåle den?
Er der andre muligheder?

På forhånd tak

Mette



 
 
Battlefield´s (02-08-2004)
Kommentar
Fra : Battlefield´s


Dato : 02-08-04 12:38


"MGA" <mga_ssinjin@yahoo.dk.dk> skrev i en meddelelse
news:410e1e28$0$254$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej gruppe!
>
> Kali har været stranden og hendes pels er helt filtret. Hun skal i bad. Må
> jeg bruge min egen leave-in hårkur til filtret hår på hende? Den er nemlig
> pissegod til mit hår, som er langt og filtrer meget.
> Jeg kunne eventuelt smøre den på, børste hende og så skylle den ud igen
> bagefter? Eller kan hun overhovedet tåle den?
> Er der andre muligheder?
>
> På forhånd tak
>
> Mette
>
Hej
Ikke at jeg har forstand på langhårede hunde, men jeg ville ikke bruge
menneske-hårkur på hunde. Man kan købe speciel shampoo og pelskur til hunde,
jeg havde selv et par Perserkatte som jeg brugte noget "antifilt-pelskur"
til
Prøv at checke hos KW.
Hilsen Vibeke


---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.732 / Virus Database: 486 - Release Date: 29-07-2004



Heidi Jensen (02-08-2004)
Kommentar
Fra : Heidi Jensen


Dato : 02-08-04 17:06


"Battlefield´s" <battlefield@SLET.mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:410e27af$0$13824$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
>
> "MGA" <mga_ssinjin@yahoo.dk.dk> skrev i en meddelelse
> news:410e1e28$0$254$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Hej gruppe!
> >
> > Kali har været stranden og hendes pels er helt filtret. Hun skal i bad.

> > jeg bruge min egen leave-in hårkur til filtret hår på hende?


Nej la' være med det! Menneske og hundehår er IKKE det samme :0)


Den er nemlig
> > pissegod til mit hår, som er langt og filtrer meget.
> > Jeg kunne eventuelt smøre den på, børste hende og så skylle den ud igen
> > bagefter? Eller kan hun overhovedet tåle den?
> > Er der andre muligheder?


Ja oseaner af muligheder :0)

Jeg kan ikke huske hvad race det er du har, men hvis det er samojed eller
newf. så SKAL de gennembørstes først, ellers får du bare EN stor filter
kage. Mens du børster, så brug evt. en forstøver så du gør pelsen fugtig- så
ødelægger du ikke pelsen. Man kan også få noget til at løsne filter, det
kunne også være godt at bruge- og de fleste produkter er ganske udmærkede.

Du skal købe dig en god hundeshampoo F.eks. KW, det er ikke så dyrt, og er
ganske udmærket! Den vasker du hende i først. Skyl grundigt ud, evt. 2 gange
lige efter hinanden, så du er sikker på, at du har fået alt ud.

Dernæst så har du da også lige købt en KW balsam :0) Den kan du så klemme
ind i pelsen på hende, og evt. lade den tørre. Når hun så er tør, så børst
hende efter, så alt det løse pels kommer væk...

En helt anden mulighed er at tage en tur til en hundefrisør :0)


Hilsen Heidi


Prøv evt. at skrive til: safira(snabelA)mail.dk, hun er hundefrisør.... Og
kan være dig behjælpelig med din race... :0)

Hilsen Heidi
> >
> > På forhånd tak
> >
> > Mette
> >
> Hej
> Ikke at jeg har forstand på langhårede hunde, men jeg ville ikke bruge
> menneske-hårkur på hunde. Man kan købe speciel shampoo og pelskur til
hunde,
> jeg havde selv et par Perserkatte som jeg brugte noget "antifilt-pelskur"
> til
> Prøv at checke hos KW.
> Hilsen Vibeke
>
>
> ---
> Outgoing mail is certified Virus Free.
> Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
> Version: 6.0.732 / Virus Database: 486 - Release Date: 29-07-2004
>
>



MGA (02-08-2004)
Kommentar
Fra : MGA


Dato : 02-08-04 17:25

Det er en yorkshire terrier

Og jeg har lige i dag set en af samme slags som var helt kortklippet - det
så rigtig sødt ud! Mon jeg kan bruge min mands skægtrimmer til hende eller
skal jeg have en særlig hundetrimmer?

Tak for hjælpen

Mette

"Heidi Jensen" <beardie_s@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:410e666c$0$225$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "Battlefield´s" <battlefield@SLET.mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> news:410e27af$0$13824$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> >
> > "MGA" <mga_ssinjin@yahoo.dk.dk> skrev i en meddelelse
> > news:410e1e28$0$254$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > > Hej gruppe!
> > >
> > > Kali har været stranden og hendes pels er helt filtret. Hun skal i
bad.
> Må
> > > jeg bruge min egen leave-in hårkur til filtret hår på hende?
>
>
> Nej la' være med det! Menneske og hundehår er IKKE det samme :0)
>
>
> Den er nemlig
> > > pissegod til mit hår, som er langt og filtrer meget.
> > > Jeg kunne eventuelt smøre den på, børste hende og så skylle den ud
igen
> > > bagefter? Eller kan hun overhovedet tåle den?
> > > Er der andre muligheder?
>
>
> Ja oseaner af muligheder :0)
>
> Jeg kan ikke huske hvad race det er du har, men hvis det er samojed eller
> newf. så SKAL de gennembørstes først, ellers får du bare EN stor filter
> kage. Mens du børster, så brug evt. en forstøver så du gør pelsen fugtig-

> ødelægger du ikke pelsen. Man kan også få noget til at løsne filter, det
> kunne også være godt at bruge- og de fleste produkter er ganske udmærkede.
>
> Du skal købe dig en god hundeshampoo F.eks. KW, det er ikke så dyrt, og er
> ganske udmærket! Den vasker du hende i først. Skyl grundigt ud, evt. 2
gange
> lige efter hinanden, så du er sikker på, at du har fået alt ud.
>
> Dernæst så har du da også lige købt en KW balsam :0) Den kan du så klemme
> ind i pelsen på hende, og evt. lade den tørre. Når hun så er tør, så børst
> hende efter, så alt det løse pels kommer væk...
>
> En helt anden mulighed er at tage en tur til en hundefrisør :0)
>
>
> Hilsen Heidi
>
>
> Prøv evt. at skrive til: safira(snabelA)mail.dk, hun er hundefrisør.... Og
> kan være dig behjælpelig med din race... :0)
>
> Hilsen Heidi
> > >
> > > På forhånd tak
> > >
> > > Mette
> > >
> > Hej
> > Ikke at jeg har forstand på langhårede hunde, men jeg ville ikke bruge
> > menneske-hårkur på hunde. Man kan købe speciel shampoo og pelskur til
> hunde,
> > jeg havde selv et par Perserkatte som jeg brugte noget
"antifilt-pelskur"
> > til
> > Prøv at checke hos KW.
> > Hilsen Vibeke
> >
> >
> > ---
> > Outgoing mail is certified Virus Free.
> > Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
> > Version: 6.0.732 / Virus Database: 486 - Release Date: 29-07-2004
> >
> >
>
>



Heidi Jensen (02-08-2004)
Kommentar
Fra : Heidi Jensen


Dato : 02-08-04 19:57


"MGA" <mga_ssinjin@yahoo.dk.dk> skrev i en meddelelse
news:410e6adb$0$197$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Det er en yorkshire terrier
>

Ok ja, så skal du være mere varsom med pelsen....

Jeg har bearded collie- i udstillingspels! Han bliver vasket og føntøret
hver 14. dage (afhg. af vejret). Han bliver sat i bad, vasket med Bubleton's
shampoo og1 All system balsam fra kennel kataya, og så går han et par timer,
hvor han slå det værste af vandet af sig! Bagefter føntører jeg ham, hvilket
tager et par timer! Han har en utrolig flot pels. :0) Men det er jo ikke
alle der lige har en føntører der er egnet til hunde :0) Så hvad Lunadc
foreslå lyder ganske fornuftigt! :0)

Jeg synes godt om KW's produkter, men synes ikke at jeg har haft de bedste
resultater på langhårede hunde! Derfor vil jeg hellere ofre lidt mere og få
noget ordenligt (hvilket også holder længe).

Heidi



> Og jeg har lige i dag set en af samme slags som var helt kortklippet - det
> så rigtig sødt ud! Mon jeg kan bruge min mands skægtrimmer til hende eller
> skal jeg have en særlig hundetrimmer?
>
> Tak for hjælpen
>
> Mette
>
> "Heidi Jensen" <beardie_s@mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:410e666c$0$225$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> >
> > "Battlefield´s" <battlefield@SLET.mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse
> > news:410e27af$0$13824$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> > >
> > > "MGA" <mga_ssinjin@yahoo.dk.dk> skrev i en meddelelse
> > > news:410e1e28$0$254$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > > > Hej gruppe!
> > > >
> > > > Kali har været stranden og hendes pels er helt filtret. Hun skal i
> bad.
> > Må
> > > > jeg bruge min egen leave-in hårkur til filtret hår på hende?
> >
> >
> > Nej la' være med det! Menneske og hundehår er IKKE det samme :0)
> >
> >
> > Den er nemlig
> > > > pissegod til mit hår, som er langt og filtrer meget.
> > > > Jeg kunne eventuelt smøre den på, børste hende og så skylle den ud
> igen
> > > > bagefter? Eller kan hun overhovedet tåle den?
> > > > Er der andre muligheder?
> >
> >
> > Ja oseaner af muligheder :0)
> >
> > Jeg kan ikke huske hvad race det er du har, men hvis det er samojed
eller
> > newf. så SKAL de gennembørstes først, ellers får du bare EN stor filter
> > kage. Mens du børster, så brug evt. en forstøver så du gør pelsen
fugtig-
> så
> > ødelægger du ikke pelsen. Man kan også få noget til at løsne filter, det
> > kunne også være godt at bruge- og de fleste produkter er ganske
udmærkede.
> >
> > Du skal købe dig en god hundeshampoo F.eks. KW, det er ikke så dyrt, og
er
> > ganske udmærket! Den vasker du hende i først. Skyl grundigt ud, evt. 2
> gange
> > lige efter hinanden, så du er sikker på, at du har fået alt ud.
> >
> > Dernæst så har du da også lige købt en KW balsam :0) Den kan du så
klemme
> > ind i pelsen på hende, og evt. lade den tørre. Når hun så er tør, så
børst
> > hende efter, så alt det løse pels kommer væk...
> >
> > En helt anden mulighed er at tage en tur til en hundefrisør :0)
> >
> >
> > Hilsen Heidi
> >
> >
> > Prøv evt. at skrive til: safira(snabelA)mail.dk, hun er hundefrisør....
Og
> > kan være dig behjælpelig med din race... :0)
> >
> > Hilsen Heidi
> > > >
> > > > På forhånd tak
> > > >
> > > > Mette
> > > >
> > > Hej
> > > Ikke at jeg har forstand på langhårede hunde, men jeg ville ikke bruge
> > > menneske-hårkur på hunde. Man kan købe speciel shampoo og pelskur til
> > hunde,
> > > jeg havde selv et par Perserkatte som jeg brugte noget
> "antifilt-pelskur"
> > > til
> > > Prøv at checke hos KW.
> > > Hilsen Vibeke
> > >
> > >
> > > ---
> > > Outgoing mail is certified Virus Free.
> > > Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
> > > Version: 6.0.732 / Virus Database: 486 - Release Date: 29-07-2004
> > >
> > >
> >
> >
>
>



lunadc (02-08-2004)
Kommentar
Fra : lunadc


Dato : 02-08-04 18:49

"MGA" skrev d. 02-08-04 11:58 dette indlæg :
> Hej gruppe!
>
> Kali har været stranden og hendes pels er helt filtret. Hun skal i
bad. Må
> jeg bruge min egen leave-in hårkur til filtret hår på hende? Den er
nemlig
> pissegod til mit hår, som er langt og filtrer meget.
> Jeg kunne eventuelt smøre den på, børste hende og så skylle den ud
igen
> bagefter? Eller kan hun overhovedet tåle den?
> Er der andre muligheder?
>
> På forhånd tak
>
> Mette
>
>
Hej Mette
Jeg har en Silky Terrier den ligner meget din race.
Når pelsen filtre gør jeg følgende: først vasker jeg hunden med en mild
hvalpe shampo, skylder godt ud og så bruger jeg en mild hunde balsam jeg
fordeler rigeligt af den i pelsen, lader det virke et par min. og reder
så forsigtigt pelsen igennem med en grov kam uden meget gerne en i træ.
til slut skylder jeg grundigt uden at rode i pelsen.
så er der bare tilbage at trygge vandet af i et blødt håndklæde, børst
hunden når den er næsten tør og i er klar til at fræse rundt igen.

Bodil

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


MGA (02-08-2004)
Kommentar
Fra : MGA


Dato : 02-08-04 19:00

Ja, de ligner virkelig hinanden!

Ved du egentlig hvad forskellen er på dem?

Tak for rådet - jeg har købt en KW balsam til hende over nettet for en time
siden - og et pink halsbånd så folk ikke tager fejl af hendes køn!

Så må vi se om det kan gøre det!

Mette

"lunadc" <lunadc.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:410e7ef7$0$164$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "MGA" skrev d. 02-08-04 11:58 dette indlæg :
> > Hej gruppe!
> >
> > Kali har været stranden og hendes pels er helt filtret. Hun skal i
> bad. Må
> > jeg bruge min egen leave-in hårkur til filtret hår på hende? Den er
> nemlig
> > pissegod til mit hår, som er langt og filtrer meget.
> > Jeg kunne eventuelt smøre den på, børste hende og så skylle den ud
> igen
> > bagefter? Eller kan hun overhovedet tåle den?
> > Er der andre muligheder?
> >
> > På forhånd tak
> >
> > Mette
> >
> >
> Hej Mette
> Jeg har en Silky Terrier den ligner meget din race.
> Når pelsen filtre gør jeg følgende: først vasker jeg hunden med en mild
> hvalpe shampo, skylder godt ud og så bruger jeg en mild hunde balsam jeg
> fordeler rigeligt af den i pelsen, lader det virke et par min. og reder
> så forsigtigt pelsen igennem med en grov kam uden meget gerne en i træ.
> til slut skylder jeg grundigt uden at rode i pelsen.
> så er der bare tilbage at trygge vandet af i et blødt håndklæde, børst
> hunden når den er næsten tør og i er klar til at fræse rundt igen.
>
> Bodil
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>



lunadc (02-08-2004)
Kommentar
Fra : lunadc


Dato : 02-08-04 20:21

"MGA" skrev d. 02-08-04 19:00 dette indlæg :
> Ja, de ligner virkelig hinanden!
>
> Ved du egentlig hvad forskellen er på dem?
>
> Tak for rådet - jeg har købt en KW balsam til hende over nettet for en
time
> siden - og et pink halsbånd så folk ikke tager fejl af hendes køn!
>
> Så må vi se om det kan gøre det!
>
> Mette

Der er ikke den store forskel, Silkyen er normalt lidt stører (20-25 cm
høj og vejer 4-5 kilo, min er 20 cm og vejer små 4 kilo), Silkyen er
lidt længere i kroppen, kan virke lidt langstrakt, men den fæller heller
ikke og har ingen underuld, nem lille hund med et dejligt sind, frisk og
altid klar til spilopper. se evnt. min hjemmeside : bodilshunde.info,
siden er ikke færdig men der er et par billeder af Luna.
Bodil

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


MGA (02-08-2004)
Kommentar
Fra : MGA


Dato : 02-08-04 20:49

Jeg vil stadig gerne vide om jeg kan bruge min mands skægtrimmer på hende
eller om jeg skal have en særlig hundetrimmer - hvis nogen ved det!

Taaark

Mette



Susanne Drews (03-08-2004)
Kommentar
Fra : Susanne Drews


Dato : 03-08-04 09:08

On Mon, 2 Aug 2004 21:48:39 +0200, "MGA" <mga_ssinjin@yahoo.dk.dk>
wrote:

>Jeg vil stadig gerne vide om jeg kan bruge min mands skægtrimmer på hende
>eller om jeg skal have en særlig hundetrimmer - hvis nogen ved det!

Det må vel komme lidt an på, hvor god du er til at styre sådan et
apparat . Jeg kender flere, der selv klipper deres børn på den måde
- jeg ville aldrig turde, da jeg helt mangler sans for den slags.

Jeg tror nu nok, jeg ville få en terrier trimmet hos en professionel -
det kræver vist nok et bestemt håndelag for at blive godt. I øvrigt
brugte jeg ganske almindelig, billig hårbalsam til min langhårede
puddelterrier i sin tid for at kunne rede hans pels igennem efter et
bad. Jeg klippede ham også selv; det var let nok, fordi han mest havde
puddelpels.

7Sus





Heidi Jensen (03-08-2004)
Kommentar
Fra : Heidi Jensen


Dato : 03-08-04 15:08


"Susanne Drews" <igenia@ofir.dk> skrev i en meddelelse
news:4nhug05vnmn4u58q4di64k1o5cfrh09k2i@4ax.com...
> On Mon, 2 Aug 2004 21:48:39 +0200, "MGA" <mga_ssinjin@yahoo.dk.dk>
> wrote:
>
> >Jeg vil stadig gerne vide om jeg kan bruge min mands skægtrimmer på hende
> >eller om jeg skal have en særlig hundetrimmer - hvis nogen ved det!
>
> Det må vel komme lidt an på, hvor god du er til at styre sådan et
> apparat . Jeg kender flere, der selv klipper deres børn på den måde
> - jeg ville aldrig turde, da jeg helt mangler sans for den slags.
>
> Jeg tror nu nok, jeg ville få en terrier trimmet hos en professionel -
> det kræver vist nok et bestemt håndelag for at blive godt. I øvrigt
> brugte jeg ganske almindelig, billig hårbalsam

Vær du glad for at der intet skete.... Heldigt tilfælde! Der er noget i den
shampoo som hundens hud ikke kan tåle. Derfor MÅ man IKKE bruge menneske
shampoo og balsam!

til min langhårede
> puddelterrier i sin tid for at kunne rede hans pels igennem efter et
> bad. Jeg klippede ham også selv; det var let nok, fordi han mest havde
> puddelpels.
>
> 7Sus
>
>
>
>



Susanne Drews (04-08-2004)
Kommentar
Fra : Susanne Drews


Dato : 04-08-04 12:06

On Tue, 3 Aug 2004 16:07:37 +0200, "Heidi Jensen" <beardie_s@mail.dk>
wrote:

>Vær du glad for at der intet skete.... Heldigt tilfælde! Der er noget i den
>shampoo som hundens hud ikke kan tåle. Derfor MÅ man IKKE bruge menneske
>shampoo og balsam!

Helt ærligt, hvad skulle der dog være "sket"? Vi taler altså om en
sund og rask hund ikke et allergi-barn. Hunden blev badet max. to
gange om året, og da den fint tålte balsamen, så jeg ingen grund til
at betale overpris for specialprodukter til det.

Jeg bør måske tilføje, at jeg heller ikke ofrer formuer på
specialfoder, men lader min hund spise supermarkedsmad kombineret med
rugbrød og rester af min egen middagsmad. Den stortrives!

/Sus


karsten klaaby (04-08-2004)
Kommentar
Fra : karsten klaaby


Dato : 04-08-04 15:00


"klip
> >Vær du glad for at der intet skete.... Heldigt tilfælde! Der er noget i
den
> >shampoo som hundens hud ikke kan tåle. Derfor MÅ man IKKE bruge menneske
> >shampoo og balsam!
>
> Helt ærligt, hvad skulle der dog være "sket"? Vi taler altså om en
> sund og rask hund ikke et allergi-barn. Hunden blev badet max. to
> gange om året, og da den fint tålte balsamen, så jeg ingen grund til
> at betale overpris for specialprodukter til det.


Ja jeg er nu også af den mening at vil man vaske sit barn i det, kan hunden
også, så vi bruger babyshampoo ( bliver højst badet 1-2 gange om året) eller
brun sæbe (efter råd fra en dyrlæge en gang).

MVH Pia



Heidi Jensen (03-08-2004)
Kommentar
Fra : Heidi Jensen


Dato : 03-08-04 15:13


"MGA" <mga_ssinjin@yahoo.dk.dk> skrev i en meddelelse
news:410e9a9d$0$238$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Jeg vil stadig gerne vide om jeg kan bruge min mands skægtrimmer på hende
> eller om jeg skal have en særlig hundetrimmer - hvis nogen ved det!


Køb du hellere en anden trimmer- du kan nøjes med en alm. hår trimmer! Så
længe du bare sørger for at den kun bliver brugt til hår- og ikke mennekse
skæg, hvilket kan give "pest". Såvel på hunde som på mennesker!



>
> Taaark
>
> Mette
>
>



Zirfelt (04-08-2004)
Kommentar
Fra : Zirfelt


Dato : 04-08-04 20:16

Hvorfor vil du klippe den helt kort? Jeg har klippet mange (nej jeg gør det
ikke mere) yorkshire terrier, med saks, så pelsen får en længde på ca. 5-10
cm. Det får dem til at ligne en fræk hvalp igen. Hvis du klipper den med
saks risikere du ikke at få fat i noget tynd hud i lysken med maskinen.
Måden du kan øve dig i at klippe hunden med saks, er at du først bestiller
tid hos en hundefrisør. dagen før kan du prøve at klippe hunden. Men sør for
at der er rigeligt med længde tilbage, så hundefrisøren evt. kan rette op på
det. I løbet af et par gange skulle du kunne få et flot resultat, en glad
hund og en glad ejer. Held og lykke.
Hilsen Irene.






Heidi Jensen (07-08-2004)
Kommentar
Fra : Heidi Jensen


Dato : 07-08-04 10:53


"Zirfelt" <zirfelt@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:411135cc$0$237$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hvorfor vil du klippe den helt kort?

Hvorfor købe sig en langhåret hund, når man ikke gider pelsen?????

Jeg har klippet mange (nej jeg gør det
> ikke mere) yorkshire terrier, med saks, så pelsen får en længde på ca.
5-10
> cm. Det får dem til at ligne en fræk hvalp igen. Hvis du klipper den med
> saks risikere du ikke at få fat i noget tynd hud i lysken med maskinen.
> Måden du kan øve dig i at klippe hunden med saks, er at du først bestiller
> tid hos en hundefrisør. dagen før kan du prøve at klippe hunden. Men sør
for
> at der er rigeligt med længde tilbage, så hundefrisøren evt. kan rette op

> det. I løbet af et par gange skulle du kunne få et flot resultat, en glad
> hund og en glad ejer. Held og lykke.
> Hilsen Irene.
>
>
>
>
>



Susanne Drews (07-08-2004)
Kommentar
Fra : Susanne Drews


Dato : 07-08-04 12:20

On Sat, 7 Aug 2004 11:53:11 +0200, "Heidi Jensen" <beardie_s@mail.dk>
wrote:

>Hvorfor købe sig en langhåret hund, når man ikke gider pelsen?????

Jeg synes efterhånden, du læser indlæg her, som en vis herre læser
Bibelen! Der er ingen, der har snakket om ikke at "gide". Så vidt jeg
forstod, var der bare tale om en nybagt, vist endda
førstegangs-hundeejer, der gerne vil lære noget om pelspleje.

/Sus




Heidi Jensen (08-08-2004)
Kommentar
Fra : Heidi Jensen


Dato : 08-08-04 15:11


"Susanne Drews" <igenia@ofir.dk> skrev i en meddelelse
news:ede9h09c02ckf1r2jioobejomnmfkvtied@4ax.com...
> On Sat, 7 Aug 2004 11:53:11 +0200, "Heidi Jensen" <beardie_s@mail.dk>
> wrote:
>
> >Hvorfor købe sig en langhåret hund, når man ikke gider pelsen?????
>
> Jeg synes efterhånden, du læser indlæg her, som en vis herre læser
> Bibelen! Der er ingen, der har snakket om ikke at "gide". Så vidt jeg
> forstod, var der bare tale om en nybagt, vist endda
> førstegangs-hundeejer, der gerne vil lære noget om pelspleje.


Hun har selv nævnt en trimmer- og forrige tråd lød på, hvorfor hun ville
klippe den helt kort! Og helt ærligt, så har jeg ikke forstået, at det var
det hun ville! Derfor undrer det mig, at man vil have en langhårs hund, når
den alligevel skal klippes helt kort!!!


>
> /Sus
>
>
>



Susanne Drews (08-08-2004)
Kommentar
Fra : Susanne Drews


Dato : 08-08-04 16:43

On Sun, 8 Aug 2004 16:10:49 +0200, "Heidi Jensen" <beardie_s@mail.dk>
wrote:

>Hun har selv nævnt en trimmer- og forrige tråd lød på, hvorfor hun ville
>klippe den helt kort! Og helt ærligt, så har jeg ikke forstået, at det var
>det hun ville! Derfor undrer det mig, at man vil have en langhårs hund, når
>den alligevel skal klippes helt kort!!!


Som en anden allerede har skrevet: Fordi det for lige præcis den race
ser sjovt og frækt ud. Personligt har jeg aldrig rigtig "forstået"
løveklipning på pudler, synes, det er umanerlig dumt ud med pomponer
på hale, hoved og ben .

Det overhovedet at give en hund "frisure" forekommer mig besynderligt.
Men alligevel at vælge at gøre det er nu slet ikke det samme som
dovenskab - faktisk tværtimod .

/Sus





Battlefield´s (08-08-2004)
Kommentar
Fra : Battlefield´s


Dato : 08-08-04 18:10


"Susanne Drews" <igenia@ofir.dk> skrev i en meddelelse
news:t8ich0l60rl1t47nmni4gbtdmr4fb97811@4ax.com...
> Som en anden allerede har skrevet: Fordi det for lige præcis den race
> ser sjovt og frækt ud. Personligt har jeg aldrig rigtig "forstået"
> løveklipning på pudler, synes, det er umanerlig dumt ud med pomponer
> på hale, hoved og ben .
(klip)

Hej
Jeg har også altid synes at det var noget underligt noget at klippe pudler i
"facon", indtil jeg læste at klipningen er et gammelt levn fra pudlernevar
jagthunde, de blev klippet som de gjorde for at kunne holde varmen når de
var i vand. Især omkring leddene og brystkassen var det vigtigt at holde
hunden varm. Halens "pompomklipning" var så jægeren bedre kunne følge hunden
i vandet.
At man så sikkert har udvidet klipningen til det mere "kunstneriske" er en
anden sag, men den har altså haft en funktion.
Hilsen Vibeke, der heldigvis kun har/har haft korthårede hunde


---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.735 / Virus Database: 489 - Release Date: 06-08-2004



MGA (09-08-2004)
Kommentar
Fra : MGA


Dato : 09-08-04 06:18

Hvis nu man for en sjælden gangs skyld forestillede sig at jeg rent faktisk
var en sød og dejlig hundeejer, kunne i så prøve at tolke mit indlæg og mine
svar med en positiv vinkel?! Prøv det - bare en gang i jeres liv...

Tak

Mette


"Heidi Jensen" <beardie_s@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:4116345e$0$248$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "Susanne Drews" <igenia@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> news:ede9h09c02ckf1r2jioobejomnmfkvtied@4ax.com...
> > On Sat, 7 Aug 2004 11:53:11 +0200, "Heidi Jensen" <beardie_s@mail.dk>
> > wrote:
> >
> > >Hvorfor købe sig en langhåret hund, når man ikke gider pelsen?????
> >
> > Jeg synes efterhånden, du læser indlæg her, som en vis herre læser
> > Bibelen! Der er ingen, der har snakket om ikke at "gide". Så vidt jeg
> > forstod, var der bare tale om en nybagt, vist endda
> > førstegangs-hundeejer, der gerne vil lære noget om pelspleje.
>
>
> Hun har selv nævnt en trimmer- og forrige tråd lød på, hvorfor hun ville
> klippe den helt kort! Og helt ærligt, så har jeg ikke forstået, at det var
> det hun ville! Derfor undrer det mig, at man vil have en langhårs hund,
når
> den alligevel skal klippes helt kort!!!
>
>
> >
> > /Sus
> >
> >
> >
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408527
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste