faldet ud...
Fra : Nana Sørensen

Dato : 01-08-04 15:20

Hej gruppe...

Jeg skriver fordi jeg har brug for at komme af med noget.
Igår aftes ved tolvtiden, skal jeg til fest med en veninde. Vi møder min
kæreste foran Langhuset i Rødovre, for at han kan følge os derop, fordi vi
ikke ved hvor det er. Langhuset er et højhus med seks etager.
Min veninde og jeg er allerede taget op med elevatoren og står og venter
oppe på sjette, da min kæreste pludselig ringer til mig. Han skulle lige
tisse og var gået hen på bagsiden af huset. Han er fuldstændig panisk, og
siger at jeg skal komme ned, fordi der ligger en kat og har det virkelig
dårligt. I baggrunden kan jeg høre den stakkels mis skrige af smerte. Jeg
FLYVER ned med elevatoren, og kommer ud af opgangen. Og ser en kat ligge i
et hjørne oppe af huset. Den havde det bare SÅ skidt. Den gispede, havde
pisset og skidt på sig selv og blødte ud af munden. Jeg var med det samme
klar over at den virkelig havde brug for hjælp, og spejdede forgæves efter
nogen der lignede nogen, der kunne mangle en kat. Der var bare ingen. Jeg
får fat i falck og de lover at sende nogen. Jeg spørger hvor lang tid der
vil gå, og de svarer, at der nok vil gå en god halv time. Jeg kunne slet
ikke have det. Katten lå virkelig og hyperventilerede og lignede noget der
kunne dø når som helst. Pludselig kom et ungt par løbende ned af trapperne
og det viste sig så, at de var kattens ejere. De havde først i det øjeblik
opdaget at katten var faldet ud. På det tidspunkt var der gået over tyve
min.
Jeg havde, på trods af faren for inde blødninger, flyttet katten ind i en
opgang, for at den ikke skulle løbe væk og gemme sig, og ligge og krepere
alene uden hjælp.
Endelig kom falck og tog den stakkels kat med.
Jeg snakkede mig ejerne, og katten er åbenbart faldet ud fra sjette sal. Og
landet på asfalten. Totalt forfærdeligt.
Da vi endelig kom op til festen havdejeg bare lort, pis og blod på mine
hænder fra den stakkels kat. For satan... Det var så klamt og forfærdeligt.
Jeg kan ikke slippe tanken om den stakkels kat. Gys....
Jeg fatter ikke folk der bor på sjette sal og har altan. At de ikke sørger
for at katten ikke kan falde eller hoppe ud! De sagde at der var sat hegn
op, men at den åbenbart var blevet skubbet af deres andre katte. Ikke om jeg
hopper på den. Om de andre katte så er inkarnerede voldspsykopater, så skal
det bare ikke være MULIGT for kattene at falde ud.
Arrrg.... Stakkels lille mis. Ejerne har lovet at sætte en seddel op i deres
opgang, så vi kan se om den klarede sig. Men jeg tror desværre den dør.
stakkels kat.

Mvh. Nana

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 01-08-04 15:33

"Nana Sørensen" <dodo20038@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

Fy for den lede for en oplevelse!
Hvor må katten haø' været bange!!

Håber der bliver taget godt hånd om den så den ikke skal ligge i smerte. Om
det så er aflivning eller smertestillende er underordnet.

Hvad der end er sket, så synes jeg ikke man skal fare op og stemple folk som
dårlige katte-ejere.
Ligemeget hvor meget man sikrer sig, så kan uheldet være ude!

....selvom den med at de andre har skubbet den nu virker ret usansynigt i
mine øjne... Tvivler på de har stået og lagt slagplan, en har vippet hegnet
til side og 2 har talt "1-2-3" og så skubbet! Sandheden kommer næppe frem,
men uanset hvad er uheldet ikke ensbetydende med at ejeren er en dårlig
katte-ejer!

--
MvH.
Rinnie Ilsøe

Fra : Ukendt

Dato : 01-08-04 15:39

"Nana Sørensen" <dodo20038@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> Hej gruppe...

>klip<

Stakkels kat...

Man må slet ikke have kat i Langhuset (er lokalkendt)... Kun i rækkehusene
er 1 stk. tilladt ved disposition.
Lidt tynd forklaring, de kom med!

Der er bare visse ejere, katte ikke har fortjent.

Tina

Fra : Karina Nielsen

Dato : 01-08-04 16:15

> [...]
deres
> opgang, så vi kan se om den klarede sig. Men jeg tror desværre den dør.

Hej Nana,

eftder den grusomme historie bliver jeg mere og mere glad for at jeg har
anskaffet mig et net til Perle:) Vi bor "kun" på 2. sal, men hvis der skulle
ske noget ik? Jeg ville slet ikke kunne klare at finde en kat i den
tilstand:( Stakkels misser....

Mvh
Karina

Fra : Jane

Dato : 01-08-04 19:30

Nana Sørensen skrev i

> ned af trapperne og det viste sig så, at de var kattens ejere. De
> havde først i det øjeblik opdaget at katten var faldet ud. På det
> tidspunkt var der gået over tyve min.

Tja så har de ihvertfald ikke set de andre katte skubbe den ud,
vel?

> falde ud. Arrrg.... Stakkels lille mis. Ejerne har lovet at sætte en
> seddel op i deres opgang, så vi kan se om den klarede sig. Men jeg
> tror desværre den dør. stakkels kat.

Du må gerne fortælle os om det hvis der kommer en seddel.

Jane - har også meget ondt af den stakkels kat
--
æbleskrog.dk
xn--bleskrog-i0a.dk

Fra : Ukendt

Dato : 01-08-04 21:31

> Arrrg.... Stakkels lille mis.

Ja, stakkels kat.

Jeg har engang oplevet noget af det samme - vores kat havde skubbet en ramme
med hønsenet ud, og var faldet 3 (høje) etager ned på et stengulv. Vi
opdagede det først, da vi kom hjem fra en strøgtur.

Vores kat blødte også ud af munden og gispede meget.

Årsag: Den havde flækket ganen (hovedet slår ned i vejen ved nedslaget), og
den havde punkteret en lunge. Samtidig havde den brækket et ben.

Det var en meget sørgelig oplevelse - heldigvis boede vi midt i byen, og
derfor tog jeg den i min favn, gik gennem ejendommen og ud på gaden og
direkte ind i en taxa: "Dyrehospitalet, tak - og det må gerne gå hurtigt..!"

Nogle tusinde kroner og et par uger senere havde vores kat det godt igen, og
ligger nu kun 4 meter fra denne computer og spinder.

Det er en ret traumatiserende oplevelse at finde sin kat slået halvt ihjel
på fliserne. Jeg håber, det unge par har beslutsomheden, evnen til at handle
hurtigt, og tegnebogen til at bakke katten op.

> Ejerne har lovet at sætte en seddel op i deres
> opgang, så vi kan se om den klarede sig. Men jeg tror desværre den dør.
> stakkels kat.

Lad gerne høre, hvad der skete - hvis det er Falck, der træffer
beslutningen, får den lov til at sove ind på en smertestillende sprøjte.

/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 01-08-04 22:37

> Årsag: Den havde flækket ganen (hovedet slår ned i vejen ved nedslaget),
og
> den havde punkteret en lunge.

P.S.: Man lægger katten i ilttelt - og så kommer den ødelagtre lunge sig som
regel i løbet af et par dage. Når den ligger i ilt-mættet atmosfære, skal
den ikke hive efter vejret med den ene lunge, som den har.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Nana Sørensen

Dato : 05-08-04 17:32

Ok... Jeg har set sedlen om den hoppende kat. Den klarede den desværre ikke.
Den havde punkteret begge lunger.
Jeg mødte tilfældigvis ejeren efter at have set sedlen og fik en lang snak
med hende. Hun var super ked af det, men trøstede sig med sine andre katte.
Øv....

Mvh. Nana