Re. GODE RÅD SØGES, gerne hurtigt
Fra : Tina Bjerregaard

Dato : 01-08-04 13:11

Så nærmer den første arb. dag efter ferien, med hund i huset. Ved at se
tidliger indlæg, en dag der er forud set med frygt. Da det ikke har lykkes
at træne Rollo til at være alene hjemme, vi har prøvet forskellige ting men
uden held.. det sidste var et bur, men han vil ikke nær det ej heller selvom
der er lokket med godbidder. Problemet med Rollo er, at vi fik en meget
dårlig start, efter kun en uge blev han meget syg, indlagt og lagt i drop
osv.... Han blev nusset meget om i den periode, hvilket har bevirket at han
er knyttet sig voldsom til mig, og slet ikke kan accptere at jeg går fra
ham... han har brug for at kunne se mig.... Tror selv, at i første omgang,
skal han lære, at verden går ikke under fordi jeg ikke er ved ham
konstant.... Så løsningen er, at jeg ganske enkelt har anskaffet en
barnepige til ham.... som tager sig af ham, og arbejder med at træne ham, ud
fra en plan som er lagt af mig, og som jeg selvfølgelig føre videre når jeg
kommer hjem og tager over, for at træne ham i at være væk fra mig, men
samtidigt træne ham i at kunne være alene.
Synes selv, vi har fundet en løsning som giver endnu nogen muligheder for at
han kan lære det, da det ligger mig meget fjernt at skulle af med ham på det
grundlag, uden at alle muligheder er prøvet af.
Han er en meget dejlig og lærenem hund... og har allerede i den korte tid vi
har haft ham lært en masse komandore, derfor tror jeg på at det kan lykkes,
og starter endvidere på skole med ham til September.
Det var så lige for at fortælle jer, hvilket løsning vi nu køre på, men gode
råd er stadig meget velkommen, men tror vi har gjort det rigtige for os
allesammen pt.

Fra : fam. Ager

Dato : 01-08-04 13:49

Hej!

Det var en genial løsning, frem for at "bure" ham inde!
Held og lykke!!
Mvh. Marie

Fra : shadow

Dato : 01-08-04 13:59

Tina Bjerregaard wrote:
> [...]
> Det var så lige for at fortælle jer, hvilket løsning vi nu køre på,
> men gode råd er stadig meget velkommen, men tror vi har gjort det

Hej Tina
Det var ikke lang tid du havde tålmodighed til at prøve med buret, som jeg
kan se det anskaffede du buret den 29 Juli og idag er det den 1 August.
Prøv nu og give det en chance, samtidig med lidt konsekvens så skal du bare
se ( ind i buret med kræet).
Men barnepige løsningen er da også en udmærket ide, men med alt hundetræning
kræves der altså tålmodighed også selvom det er en lærenem hund du har, som
du selv skriver så kan han altså også lære det med buret.

--
M.V.H
Jimmy & Laika

Fra : Tina Bjerregaard

Dato : 01-08-04 18:21

Tror måske at jeg er for blød på visse punkter, men buret står stadig, hvis
han skulle få lyst..... men kunne ikke lige klare tanken at han skulle buret
inde, sådan hårdt og brutalt på første rigtig alene dag, så derfor har jeg
valgt at kombinere med flere ting, og håber det lykkes hen af vejen.

Mvh
Tina

Fra : Benny Mortensen

Dato : 01-08-04 14:11

"Tina Bjerregaard" <tinus@paradis.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
gode
> råd er stadig meget velkommen, men tror vi har gjort det rigtige for os

Så husk at lade barnepigen tage hunden og gå væk med den, så det er hunden
der går fra dig, og ikke omvendt.

M.V.H.....Benny..