Nyt "opgraderet" bundkort får PC til at re~
Fra : AHR

Dato : 31-07-04 22:41

Hej NG

Jeg havde en fejl på mit gamle bundkort og har derfor skiftet til et nyt.
Gik fra et (MSI 655 Max-FISR, SiS655, Dual DDR) til et (P4P800/GD, Intel
i865PE). PC'en kører med en SATA disk.

Har netop sat bundkortet i PC'en og startet op. Men problemet er at PC'en
genstarter lige efter der bliver spurgt om jeg vil starte i "save mode mm.".
Den spørger om save mode grundet jeg sidste gang jeg var på, slukkede for
PC'en uden at logge ordentligt af. Det vil sige at den genstarter lige før
XP logoet fremkommer i en uendelig løkke.

Jeg har tjekket varmen på CPU'en og den er ikke så høj, kun 36-38grader.
Endvidere har jeg indsat en bootdisk fra xp bare for at teste om PC'en
slukker efter nogle sekunder, men det gør den ikke. Her virker det som
forventet. Har endvidere tjekket BIOS og set at den er sat til at køre med
en SATA disk.

Ved i hvad det kan skyldes og hvad jeg kan gøre?

Håber i kan hjælpe

Mvh
AHR

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 31-07-04 23:40

"AHR" <ahr@xx.xx> skrev i en meddelelse
> [...]
> XP logoet fremkommer i en uendelig løkke.

> Ved i hvad det kan skyldes og hvad jeg kan gøre?

Det er svært at sige, hvad der er galt, men når ikke den vil starte i safe
mode tyder det på noget software, som er gået i udu.
Boot på win xp cd og installer igen. Når du kommer frem til hvor
installationen skal starte, skal du vælge at reparere.
Den installerer direkte oveni og ødelægger ikke dine data.
Det kan evt. blive nødvendigt at installere en driver eller 2 igen, men
ellers skulle der ikke ske noget ved det.

Kurt

Fra : joke

Dato : 03-08-04 11:42

> [...]
> en SATA disk.
>
> Ved i hvad det kan skyldes og hvad jeg kan gøre?

Når der er installeret XP eller 2000 på en maskine og man skifter til et
andet bundkort er det som før nævnt nødvendigt at lave en repair.

XP er afhængig af den rigtige hardware installation for at at køre og når du
så skifter kort/chipsæt vil det volde problemer.

Hilsen

Johnny