asus p4c800 problem
Fra : stigdk

Dato : 31-07-04 20:46

i et par måneder har jeg haft det problem at min pc pludselig genstartede af
sig selv.
jeg havde mistanke om det kunne være grafikkortet og for en uge siden satte
jeg et radeon x800 pro i pc en men det hjalp intet.
idag skiftede jeg så prosessoren fra en 2.4 til en 3.0 men nu vil pc slet
ikke starte op. ikke en gang en fejl bip lyd , men der er strøm på blæserne,
cd rom drev .

jeg har forsøgt disse ting:

tjekket om alle ledninger sad ordentligt.
prøvet at sætte den gamle prosessor i igen .
hive stik enkeltvtvis ud til div drev og genstarte.

intet af dette hjalp.

min pc :

asus p4c800 bundkort
p4 3 ghz cpu
radeon x800 pro fra club 3d

jeg tror det er bundkortet der er røget .
hvad mener i ???

stig

Fra : Henning Larsen

Dato : 01-08-04 10:06

"stigdk" <sdk@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> p4 3 ghz cpu
> radeon x800 pro fra club 3d
>
> jeg tror det er bundkortet der er røget .

Jeg har såmænd haft samme problem med samme bundkort. Jeg kunne dog starte
det op hvis jeg trykkede på on-knappen meget hurtigt efter jeg havde
slukket. Men der måtte kun gå en brøkdel af et sekund. Problemet skyldtes en
dårlig kondensator på bundkortet. Jeg fik kortet byttet.

Henning

Fra : stigdk

Dato : 01-08-04 10:38

mange tak for det svar .
det lyder som den mest logiske forklaring

stig

Fra : stigdk

Dato : 01-08-04 10:48

jeg har lige afprøvet det med hurtig genstart og pc en gik igang for en kort
bemærkning ca 4 sek
mange tak for dit svar.

stig