Død Killing
Fra : Doris

Dato : 31-07-04 08:50

Minni fødte kl. 23.30 i går en killing ved sædefødsel, men den var
desværre død ,inden den kom ud, snøft. Hun var meget lille i forhold til
terminen. Kan der mon være en mere, eller er der gået for lang tid ? Hun
elsker vore hunde, men igår gik hun i flæsket på dem, det er det samme idag.
M.V.H. Doris.

Fra : Frodo

Dato : 31-07-04 09:46

> [...]
> terminen. Kan der mon være en mere, eller er der gået for lang tid ? Hun
> elsker vore hunde, men igår gik hun i flæsket på dem, det er det samme

Vores Freja fødte for en uge siden en dødfødt, også sent om aftenen.
Og så skete ikke mere, men vi kunne mærke der var flere med liv i.
Så vi fik dyrlægen til at se på hende, og der var 2 mere, hvor den ene lå på
langs af fødekanalen, og spærrede, så hun fik de 2 ved kejsersnit.

Men det er ikke for sent endnu, at få hende undersøgt.

Du skal bare være opmærksom på, at hvis der er flere og ´Minni skal hjælpes
som Freja blev, skal du selv have varme og mælk til at hold liv i de små, de
første 24 timer, for der er moren helt rundt på gulvet efter nakose, og det
kan ikke forventes at hun har overskud til killingerne. Egen efaring som
kostede 2 killinger Da dyrlægen ikke gav os dette råd )

/Frodo

Fra : Frodo

Dato : 31-07-04 09:51

Fra : dpl

Dato : 31-07-04 10:03

Hej Doris
Jeg synes du skal få en dyrlæge til at tjekke hende, så I får ro i
sindet. Vores hunkat fødte for 2 uger siden, og der var over 9 timer
mellem de to killinger hun fik. Efter den første valgte vi at tage til
vagtdyrlægen, hvor hun fik et ve-stimulerende middel, for at få gang i
fødslen af den anden killing. Den kom ca. to timer senere, uden videre
problemer.

Vi ved selvfølgelig ikke om det kunne have gået sin gang uden hjælp, men
jeg fortryder bestemt ikke at vi fik hende tjekket, og på den måde
sikret os, at der intet andet var galt. Dyrlægen mente, at der er stor
forskel på, hvor længe killinger kan overleve i moderen, når først
fødslen er igang, og vi ville ikke risikere døde killinger eller et
kejsersnit på vores dejlige pige.

Håber at det løser sig til det bedste...
Hilsen Dorthe
http://www.vildkat.dk/

Fra : Doris

Dato : 01-08-04 13:09

Har fået Minni tjekket, der var ikke flere killinger, men hun tror stadig
det er hundene, der er synderne. Ved ikke hvor lang tid det vil gå.
M.V.H. Doris.

Fra : dpl

Dato : 02-08-04 10:41

Hej Doris
Det var da trist, at der ikke var en enkelt lille killing til Minni. At
hun er sur på hundene er sikkert udtryk for hendes angst og frustration,
og hun skal nok blive god igen, når det hele kommer lidt på afstand. Har
du overvejet at finde en lille killing eller to til hende, så hun har
noget at opfostre? Det skulle nok være muligt at finde f.eks. på internater.

Hilsen Dorthe
Sibirer-killinger til salg:
http://www.kishka.dk/dorthes/index.php?sidenummer=10

Fra : Doris

Dato : 02-08-04 20:05

Hej Dorte.
Jeg tror det er lidt for sent, jeg tænker på hendes mælk, tror det er ved
at være retur og hun begynder ligeså stille at accepterer hundene igen. Vi
har nok af katte legekammerater til hende, men hun vil helst være inde hele
tiden, så det skal hun bare have lov til.