Peanut/Kærlighed. LANG!
Fra : Nana Sørensen

Dato : 31-07-04 01:34

Hejsa Gruppe...

Denne gang har jeg ikke noget spørgsmål. Overhovedet.

Bare en god optur over vores hund. For helvede, hvor jeg elsker ham. Lige nu
ligger han i sofaen og putter, efter en lang dag med sniffen i vores have.
Man kan stadig dufte solen i hans pels, og han dufter en smule af græs og
urter. Når jeg stryger ham på maven, vågner han halvt og slikker mig lidt på
hånden. Jeg stryger ham på maven og han sukker tungt af velbehag og
strækker sig, så jeg bedre kan komme til. Han er bare så lækker! Jeg sidder
her og bliver så øm om ham. Det er utroligt, så meget man kan elske sådan en
lille fyr, som man ikke engang har kendt ret længe. En hunds kærlighed og
loyalitet er bare guld værd. Det varmer mig så meget at have Peanut. Jeg har
altid lidt af vanvittigt hårde depressioner og andet lort, og har altid haft
svært ved at kapere noget som helst. Det eneste der har hjulpet mig, bortset
fra min kanone kæreste, er Peanut. Når jeg vågner om morgenen, står han ved
foden af min høje seng, og simpelthen tripper af lykke. Hans små ben myldrer
rundt og han nærmest kravler op af min arm, for at komme op og putte. Det
gør mig bare så glad.
Peanut er superlykkelig for at se mig altid, selv hvis jeg kun har været ude
evd postkassen, og har været væk i to min. Så er der bare glad glad GLAD
hund over det hele.
Jeg føler mig helt salig, når jeg ser Peanut myldre rund i haven på egen
hånd, og jeg står som den stolte forælder i havedøren og lurer på ham. Så
kalder jeg på ham, og han kommer straks løbende, med sine små ører der
flapper lystigt op og ned, og de små tykke ben der bare går som
trommestikker. Så er det jeg griner og samler ham op og krammer ham, mens
han lykkelig slikker mig i øjet.
Jeg er begyndt at træne de mest basale ting med vuffen. Han er så sjov...
Han går dytigt på bagbenene, ligeså længe det skal være. Han er også blevet
helt fantastisk til at sidde, og hver gang han gør det, så sidder jeg bare
og tænker: Det var dog fantastisk så klog den hund er. Når jeg prøver at
få ham til at dække, og hunden bare logrer, og selv ikke med hjælp gider at
lægge sig, så er det ligeså godt. Han står bare og logrer og ser glad ud, så
jeg kan slet ikke lade være med at ae ham. Når jeg træner giv pote med ham,
vil han hellere slikke min hund eller kæles.
Jeg forstår slet ikke den lykke sådan et lille væsen kan give. Peanut er min
første hund. Jeg, som ellers altid har været kattemenneske, og stadig er
hunderæd for hunde større end knæhøjde. Jeg har altid haft kat, og de er
også suprlækre. Jeg har stadig en kat hos min mor, katten Albert. Stor, fed
og lækker stribet huskat, som bare er en stor fluff of love. Men gud, hvor
er det anderledes med en hund! En kat elsker dig på sin egen måde, men
hunden har ikke noget imod at vise, at man er dens største lykke i verden.
Jeg indså igår at Peanut har meget at gøre med min lykke. Jeg sad i sofaen
og Peanut lå i solen på måtten ved havedøren. Pludselig piver han højt, i
stor smerte lyder det som. Både min kæreste og jeg farer hen til hunden, der
halter kraftigt og stadig piver. Vi finder hurtigt ud af at det er poten det
er galt med, og får tjekket det hele, men der er heldigvis intet at se. Vi
gætter på at han har trådt på noget spidst, men vi ved det ikke. Trædepuden
var en lille smule hævet igår, men i dag er der er intet, og hans halten
varede da også kun tre min. Men gud! Mit hjerte VRED sig, da jeg hørte hans
piben! Det gjorde fysisk ondt på mig.. Uhaa.... Det kunne ligeså godt have
været mig selv. For dælen.. I kender det.
En af mine venners hund er syg. Den har det rigtig dårligt desværre, men de
regnr med at den klarer den. Jeg sidder og kigger påPeanut, og ønsker alt
godt for hendes hund. For gud, hvor man dog elsker dem.
Undskyld længden på mit indlæg.

Mvh. Nana

Fra : preben ipsen

Dato : 31-07-04 07:07

"Nana Sørensen" <dodo20038@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> regnr med at den klarer den. Jeg sidder og kigger påPeanut, og ønsker alt
> godt for hendes hund. For gud, hvor man dog elsker dem.

Ondt i poten.......han har sikkert prøvet at klø sig og så ramt
nitte-halsbåndet
venlig hilsen
Preben
www.showdogs.dk

Fra : Nana Sørensen

Dato : 31-07-04 11:55

"preben ipsen" <preben_spam@showdogs.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ude

> blevet
> at
> at
> så
> ham,
> min
> fed
> der
> det
Vi
> Trædepuden
> hans
> de

> Ondt i poten.......han har sikkert prøvet at klø sig og så ramt

Arrrg Preben, din gavfrækkert. LOL Nitterne er jo ikke spidse.

Mvh. Nana

Fra : MGA

Dato : 31-07-04 07:55

Uh, jeg kender det Nana

Kærligheden kan være overvældende, næsten smertefuld. Sådan et lille væsen
der elsker os så uforbeholdent.

Når Kali ligger i dynerne på siden i en halvbue med benene strakt ud og
snuden ned langs forbenene, fylder hun en femøre og ser så tryg og lykkelig
at Thomas og jeg bare ligger og kigger på hende med tårer i øjnene.

Igår blev hun passet ude (hos svoger-familien) for første gang og vi havde
ondt i maven da vi afleverede hende og havde lyst til at hente hende igen
med det samme. 6½ time var hun hos dem og de havde hende med på stranden og
hun nød det og havde det sjovt. Hun dejsede omkuld da vi kom hjem kl 22 og
sov til kl 7 i morges hvor hun vækkede os med kys i øjnene

Pludselig er det endnu mindre "vigtigt" at få børn - folk driller os og
siger "hvis i ikke kan få børn, kan i bare få en hund til" - og sådan er
det!

Mette

Fra : Nana Sørensen

Dato : 31-07-04 11:56

"MGA" <mga_ssinjin@yahoo.dk.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Pludselig er det endnu mindre "vigtigt" at få børn - folk driller os og
> siger "hvis i ikke kan få børn, kan i bare få en hund til" - og sådan er

Ja, man forstår det slet ikke. Jeg hader at gå nogen steder uden Peanut,
selvom han er virkelig god til at være alene hjemme. Og ja, man får sgu
tårer i øjnene. Peanut har lige det rigtige størrelse til at man kan tage
ham op og putte rigtigt med ham i armene. Jeg skal ikke have børn, jeg vil
hellere have en hundekennel. LOL

Mvh. Nana

Fra : karsten klaaby

Dato : 02-08-04 15:20

"> ham op og putte rigtigt med ham i armene. Jeg skal ikke have børn, jeg
vil
> hellere have en hundekennel. LOL
>
> Mvh. Nana

Hej...........Børn er bestemt samme glæde, man kan helt komme til at tude af
bare kærlighed.

Mvh Pia, der har en hund og tre børn.

Fra : Freedom

Dato : 31-07-04 08:02

Nanna, tak for denne dejlige beretning;)))))

Det er det som gør at jkeg bare blive ved med at have hund;))))) De kan bare
noget!
Giv Peanut et kys fra mig og mine...
Iben

> [...]
nu
> ligger han i sofaen og putter, efter en lang dag med sniffen i vores have.

KLIP KLIP......

Fra : Nana Sørensen

Dato : 31-07-04 11:58

"Freedom" <nomail@nomail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nu
>
> KLIP KLIP......
>
> venners hund er syg. Den har det rigtig dårligt desværre, men de

Peanut siger tak for kysset. Han har været i haven og æde purløg, så nu
lugter hans ånde meget aromatisk. LOL Han er så sød...
Selv tak for historien. Jeg vidste at folk i hundegruppen ville forstå mit
sentimentale trip. I er så gode...

Mvh. Nana

Fra : Leyna

Dato : 31-07-04 09:38

On Sat, 31 Jul 2004 02:34:16 +0200, "Nana Sørensen"
<dodo20038@tiscali.dk> wrote:

Hej Nana!

Ja, det er utroligt hvad dyr kan give en. Det er svært at være
deprimeret med en (eller flere) glade hunde omkring sig. Måske lægerne
skulle overveje at give de depressive patienter en hund at passe i
stedet for en masse piller.

I Februar måned i år fik jeg en opringning om at min ældste bror lå på
intevsivafdelingen, og de ikke regnede med at han klarede den. Min
bror var misbruger, og har været det i mange år, så det kom ikke som
noget decideret chok. Samtalen forløb da også stille og roligt fra min
side, men da jeg havde lagt røret på, så brød jeg sammen. Fluks havde
jeg en hund på hver side af mig. De hoppede op ad mig og så blev jeg
ellers slikket i begge ører. Og de blev ved til jeg stoppede. Man kan
jo ikke ha' at mor er ked af det!

At miste et familiemedlem er altid svært, men dyrene har været
eminente til at hjælpe i hvert fald mig videre. I dag glæder jeg mig
over at mine to "drenge" bare trives, er frække og glade, men det
glæder mig også at min bror endelig har fået fred, for han havde levet
et ultrahårdt liv.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Nana Sørensen

Dato : 31-07-04 12:04

> [...]
> --
> Leyna
> Big Girls - Lidt mere end gennemsnittet.

Hej Leyna...

Da jeg var indlagt for et års tid siden, snakkede jeg med en af de andre
patienter. En rigtig sød midaldrende dame. Hun sagde altid: For at få det
bedre skal man få to ting; en religiøs oplevelse og en hund.
Jeg mangler stadig den religiøse oplevelse, men hvem har brug for det. når
man har en hund så lækker som Peanut? Når jeg er glad, så hopper han
rundt omkring mig og deler min lykke, og når livet er hårdt og jeg kun kan
græde, så deler vi også det. Han ligger gladeligt på mit bryst og slikker
tårer indtil jeg er nødt til at grine, fordi han er så sød.
Forfærdeligt med din bror. Og dejligt at du har dine hunde til at hjælpe dig
op igen. De forstår bare instinktivt at man har brug for dem, og er
lykkelige for at kunne være der for en.
Jeg sidder og tænker... Peanut kostede 4500 kr. Det virkede som mange penge
da vi købte ham. Og nu! 4500 er INGEN penge for så meget lykke og glæde.
Jeg er bare GLAD for det lille væsen. Hver dag, for evigt.

Mvh. Nana

Fra : x Vuf x

Dato : 31-07-04 12:34

Sat, 31 Jul 2004 13:04:28 +0200, Nana Sørensen wrote:

>Peanut kostede 4500 kr. Det virkede som mange penge
>da vi købte ham. Og nu! 4500 er INGEN penge for så
>meget lykke og glæde. Jeg er bare GLAD for det lille
>væsen. Hver dag, for evigt.

Og jeg får lyst til at sige:
Kan alle læse/se dette? Prisen betyder NUL!

--
Mvh Sonja P. sonpetnospam@pc.dk http://www.sonpet.dk

Dyr har ikke andre guder end dig, så behandl dine dyr,
som du vil, din gud skal behandle dig...

Fra : MGA

Dato : 31-07-04 19:38

> Og jeg får lyst til at sige:
> Kan alle læse/se dette? Prisen betyder NUL!

Ja, kom der nogen og tilbød mig 500.000 for Kali så ville jeg ikke være i
tvivl - hun er ikke til salg!

Mette

Fra : x Vuf x

Dato : 31-07-04 21:30

Sat, 31 Jul 2004 20:38:14 +0200, MGA wrote:

>Ja, kom der nogen og tilbød mig 500.000 for Kali så
>ville jeg ikke være i tvivl - hun er ikke til salg!

Hihihi...En heftig kilopris.

Fra : Leyna

Dato : 01-08-04 10:03

On Sat, 31 Jul 2004 13:34:19 +0200, x Vuf x <sonpetnospam@nospampc.dk>
wrote:

>Og jeg får lyst til at sige:
>Kan alle læse/se dette? Prisen betyder NUL!

Bestemt ikke, men derfor er det alligevel ikke sikkert at man kan
stampe 4500+ op sådan bare lige...

Selv ville jeg da hellere søge efter en lidt billigere hund (en
omplaceringshund) og så være sikker på at jeg havde råd til at fodre
den ordentligt.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Leyna

Dato : 01-08-04 09:59

On Sat, 31 Jul 2004 13:04:28 +0200, "Nana Sørensen"
<dodo20038@tiscali.dk> wrote:

>Jeg sidder og tænker... Peanut kostede 4500 kr. Det virkede som mange penge
>da vi købte ham. Og nu! 4500 er INGEN penge for så meget lykke og glæde.
>Jeg er bare GLAD for det lille væsen. Hver dag, for evigt.

Tjaeh, Vaks kostede ingenting, da han var en gave og Hansen købte vi
"brugt" for 500 kr. Men de er begge to GULD værd. Sådan er det bare.

--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Vicki

Dato : 01-08-04 07:14

"Nana Sørensen" <dodo20038@tiscali.dk> wrote in message news:<iPBOc.28580$Vf.1647592@news000.worldonline.dk>...
> [...]
> regnr med at den klarer den. Jeg sidder og kigger påPeanut, og ønsker alt
> godt for hendes hund. For gud, hvor man dog elsker dem.

Hej Nana..

Jeg har jo heller ik haft min hund i særlig lang tid jooow omkring 1 ½
mdr.. og min er også riiiiigtig klog kommer når man kalder (dog ik i
vores meget lille hvae) når man går med hende løs på en mark, kan
sitte og dække men det er vist det.. jo også nogenlunde fortælle mig
hvilken hånd den lækre guf ligger i..

Hun kan så også skide i vores seng men det er ej noget vi har lært
hende..

jooow hun har også lært og ik tage en godbid før jeg siger til altså
med et værsegod dvs det gælder også når hun får mad så får hun den
først når jeg siger til..

hun skal nok få alt andet lært også nu har jeg jo ferie fra mandag
af, og så skal der bare gås til den med at lære de ting hun kan
ordenlig dvs, at være renlig, gå pænt, gå på plads, sitte, dække,
adlyde ordre (nej du må ik løbe efter misserne, cykellister, joggere)

Men nøj hvor jeg bare elsker mine dyr, men jeg har altid ønsket mig en
hund og sikke dog en hund..

ps nana har du fået min sidst mail (du ved den lange af dem..?)

Fra : Nana Sørensen

Dato : 01-08-04 15:23

Hej Vicki... Nej jeg tror ikke at jeg fik din mail?

Mvh. Nana

Fra : Tjinca

Dato : 02-08-04 15:58

> [...]

> lille fyr, som man ikke engang har kendt ret længe. En hunds kærlighed og
> loyalitet er bare guld værd. Det varmer mig så meget at have Peanut.

Ja ikk?
En fornæmmelse jeg også ofte har haft, er følelsen af, at man skulle
sprænges af ømhed og kærlighed over for sine øjnesten

> [...]
altid haft
> svært ved at kapere noget som helst. Det eneste der har hjulpet mig,

Ja i de perioder, hvor verden kan gå af H... til, og man hverken kan holde
andre eller sig selv ud, har man sjovt nok altid overskud til sin hunds
selskab, der virker lindrende.

Tak fordi du delte dine tanker med os!

Tjinca