Mystisk problem
Fra : Møller

Dato : 30-07-04 22:44

Hej ng

Jeg har tre maskiner k|rene p} et alm 100 mbit lan, og af uransagelige
}rsager er den ene maskine begyndt at brokke sig. N}r jeg har trafik
til maskinen er der ingen problemer og den kan snildt kopiere en 500
mb fil til sig selv p} et par min, men n}r jeg skal tr{kke en fil den
anden vej s} tager det flere timer

anyone?

/M|ller

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 31-07-04 08:09

Møller wrote:
> [...]
> til maskinen er der ingen problemer og den kan snildt kopiere en 500
> mb fil til sig selv p} et par min, men n}r jeg skal tr{kke en fil den

Hvad er et almindeligt 100 mbit lan? Har du switche eller hubs?

Har du prøvet at flytte rundt på kablerne?

Mogens

--
Mogens Kjær, Dataarkæolog
Email: mk@datamuseum.dk

Fra : stm@@klams.dk

Dato : 31-07-04 12:56

On Sat, 31 Jul 2004 09:08:35 +0200, Mogens Kjaer <mk@datamuseum.dk>
wrote:

>Hvad er et almindeligt 100 mbit lan? Har du switche eller hubs?

Det er en indgående adsllinie, tre 100 mibt netkort fuld duplex, to
switche.

>Har du prøvet at flytte rundt på kablerne?

Jeg har prøvet med 0, 1 og 2 switche og skiftet kabler - og ført uden
om strømkilder.

>Mogens

/Møller

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 31-07-04 18:47

On Sat, 31 Jul 2004 13:55:54 +0200, "stm@@klams.dk" <Møller>
wrote:

> Det er en indgående adsllinie, tre 100 mibt netkort fuld duplex, to
> switche.

Er netkortene konfigureret til fuld duplex, eller kører de auto?
Hvis netkortene er fast konfigureret, skal switchene også være
det. (Og hvis det er billige switche, der ikke kan konfigureres,
skal netkortene altså sættes til auto).

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Møller

Dato : 31-07-04 21:58

On Sat, 31 Jul 2004 19:47:21 +0200, Asbjorn Hojmark
<Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:

>Er netkortene konfigureret til fuld duplex, eller k|rer de auto?

Nu k|rer de auto... TAK!

>Hvis netkortene er fast konfigureret, skal switchene ogs} v{re
>det. (Og hvis det er billige switche, der ikke kan konfigureres,
>skal netkortene alts} s{ttes til auto).

Hvad er forskellen p} om de k|rer auto eller ej?

/M|ller

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 01-08-04 22:18

On Sat, 31 Jul 2004 22:58:03 +0200, Møller <stm@@klams.dk> wrote:

> Hvad er forskellen på om de kører auto eller ej?

Start her:
http://www.net-faq.dk/faq.pl?get=duplex
http://www.net-faq.dk/faq.pl?get=autonegot

-A