Skærme
Fijala 3554
Grøn lodret stribe på Samsung TFT????
Fra : The Ox That Rocks

Dato : 30-07-04 22:38

Hej NG

Efter at jeg er flyttet fremkommer en lodret grøn stribe lige i midten af
min Samsung 570B TFT. Møgirriterende.
Er der nogen der ved hvad der galt - og vigtigere - hvordan det kan laves?

På forhånd tak!

Peter Hjorth Feddersen

Fra : Repzak

Dato : 01-08-04 18:02

> Efter at jeg er flyttet fremkommer en lodret grøn stribe lige i midten af
> min Samsung 570B TFT. Møgirriterende.
> Er der nogen der ved hvad der galt - og vigtigere - hvordan det kan laves?

Hey

det er vel fordi en af kolonerne i matrixen har mistet forbindelsen...

der er en lille mulighed for at fikse det hvis det er i kanten hvor selve
tft panelet bliver konnected med ledninger / pcb.. nogle gange trykket og
limet på andre gange gummidutter.. ( i al fald ved mindre display)

ellers er det nok internt i skærmen = ikke noget at gøre

evt kan det være controlleren, men det tror jeg ikke helt på når du siger
den er blevet flyttet..

det er surt

Kasper

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 02-08-04 18:32

Repzak skrev:

> Hey
>
> det er vel fordi en af kolonerne i matrixen har mistet forbindelsen....

Ja, det samme skete på min bærbare.
Jeg har "løst" det ved at sætte en tøjklemme på i toppen af skærmen.

--
Niels Elgaard Larsen
http://www.agol.dk/elgaard