Hjemmelavet hundefoder?
Fra : Ann Nielsen

Dato : 29-07-04 21:20

Hejsa.

Jeg er interesseret i at høre mere om hjemmelavet hundemad (og ikke det
konen eventuelt laver hjemme i køkkenet til manden)?

Hvor jeg får flere informationer om det?

Er der nogle her der fodrer sådan? Hvordan går det så?

Ja rettere sagt fortæl fortæl!

Mvh.

Ann Nielsen

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 29-07-04 23:03

"Ann Nielsen" wrote

> Jeg er interesseret i at høre mere om hjemmelavet hundemad (og ikke
det
> konen eventuelt laver hjemme i køkkenet til manden)?
>
> Hvor jeg får flere informationer om det?

Fx
http://www.dyrlaege-finn-smed.dk/
http://www.moellgaard.dk/Dansk/Mine_Akitas/BARF-fodring.htm
http://www.barf.dk/

Du kan også søge efter BARF på Google
Der er en del engelsksprogede sider der ser spændende ud

> Er der nogle her der fodrer sådan? Hvordan går det så?

Tjohh vi har ikke været i gang så længe
Men springet fra en lidt nervøs hund til en mere tilfreds og rolig hund
er da ikke så ringe
Derudover så taber han sig (stadig lidt for kraftig) selvom han faktisk
får mere at spise

Det er for tidligt endnu til at vurdere hvordan det vil gå med
hudproblemer, allergi etc, men det tegner da lovende

Vi er kommet til at tænke på en ting?
Han elsker at ligge og tygge på de her oksehudspinde (de helt tynde)
Findes der noget lign hvis man skal være lidt "fanatisk" mht BARF?

- Peter

Fra : Claudio Adam

Dato : 30-07-04 03:41

Peter Lykkegaard <polonline@hotmail.com> skrev:
>"Ann Nielsen" wrote

> [...]

har du prøvet med landposten

--

www.sitecenter. dk/dannebrog

Fra : Winther

Dato : 30-07-04 09:03

"Peter Lykkegaard" <polonline@hotmail.com> skrev i en meddelelse

http://www.dyrlaege-finn-smed.dk/

Finn Smed har ikke praksis mere.

Vh. Winther

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 30-07-04 17:33

"Winther" wrote

> http://www.dyrlaege-finn-smed.dk/
>
> Finn Smed har ikke praksis mere.

Artiklerne gælder vel stadig?
Det var dem jeg tænkte på

- Peter

Fra : Ann Nielsen

Dato : 30-07-04 13:07

>Fx
> [...]

Hej Peter.

Jeg fodrer skam allerede med barf og kender en hel del til det. Men da
min lille hund stadig
fælder og endda fælder mere, tror jeg at det er bedst at prøve med
noget nyt!

Du kan se mere om barfen på www.raw4dogs.dk der står lidt mere og der
er til at handle lidt
igennem.

Mvh.

Ann

Fra : fam. Ager

Dato : 30-07-04 06:25

"Ann Nielsen" <annn@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvor jeg får flere informationer om det?
>
> Er der nogle her der fodrer sådan? Hvordan går det så?

Hej Ann!

Sådan gør jeg! http://www.showdogs.dk/html/readarticle.php?article_id=5
mvh. marie

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-04 08:17

> Sådan gør jeg! http://www.showdogs.dk/html/readarticle.php?article_id=5

Hej Marie !

Hvor køber du El-kama henne ?

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : BettinaP

Dato : 30-07-04 08:29

"Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> wrote in message

> "fam. Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Marie !
>
> Hvor køber du El-kama henne ?
>
> Mvh. www.tjekmig.dk

en lille google gav denne her, det ser da meget rimeligt ud synes jeg:

http://www.husdyrhelse.com/

BettinaP

Fra : fam. Ager

Dato : 31-07-04 06:42

"Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> skrev i en meddelelse

> "fam. Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Marie !
>
> Hvor køber du El-kama henne ?
>
> Mvh. www.tjekmig.dk

Sorry, pc eren har været "optaget"....

Jeg får direkte fra Jørgen søndergaard, der selv fabrikerer det. men hør ham
selv om nærmeste forhandler. Han har 97 72 02 45.

Mvh. Marie

Fra : Ukendt

Dato : 31-07-04 08:09

> Sorry, pc eren har været "optaget"....
>
> Jeg får direkte fra Jørgen søndergaard, der selv fabrikerer det. men hør
ham
> selv om nærmeste forhandler. Han har 97 72 02 45.

Ok, takker for svaret. Det kan være jeg skal have fat i ham, hvis jeg ikke
kan finde ud af det med det grønne.

Lige et spørgsmål, hvis man selv laver det grønne i BARF.
Skal gulerødder og andre " hårde ting " koges først , eller er det fint nok,
at rive og blænde det ?
Synes jeg læste på et af linkene herinde, at det helst skulle være helt
pureret ?

Jeg forsøgte med den første portion til Buffy i går ( som skal på kraftig
slankekur ) og jeg synes, at gulerødder og broccoli, som var de grøntsager
jeg brugte ( rå ), blev rimelig findelt i blenderen, efter, at jeg havde
tilsat lidt kogt vand.
Jeg havde også tilsat en pose ris og en lille smule hakket oksekød.

Er dog stadig i tvivl om mængden af foder, men jeg må jo prøve mig lidt
frem. Indtil hun taber sig skal hun jo have mere grønt end kød og så skal
jeg lige holde øje med, at hun ikke får hård mave her i starten pga. kødet.

Jeg må også hellere pløje mig igennem, nogen af de engelske sider om BARF..

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : mus

Dato : 31-07-04 08:02

> "Ann Nielsen" <annn@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Ann!
>
> Sådan gør jeg! http://www.showdogs.dk/html/readarticle.php?article_id=5
> mvh. marie

Sikke da en underskøn boxer du har. En boxer er bare altid glad og man kan
se det på dem!

LN

Fra : fam. Ager

Dato : 31-07-04 20:12

"mus" <spoi@sol.dk> skrev i en meddelelse

> se det på dem!
>
> LN

Jeps!!,han er en sprudlende ungersvend på 15 uger... i øvrigt min 3. i
rækken.. en gang boxer altid boxer...
man vokser lidt, nå andre kan se det vidunderlige i ens kræ! så tak for det!
Mvh.Marie.