Skærme
Fijala 3554
Analog/digital?
Fra : Rasmus I

Dato : 29-07-04 17:54

Hvad får man ud af at have DVI frem for fx. RGB? Hvis panelet er godt, kan
det vel ikke betyde det store - eller hvad?!

Fra : N_B_DK

Dato : 29-07-04 18:21

Rasmus I wrote:
> Hvad får man ud af at have DVI frem for fx. RGB? Hvis panelet er
> godt, kan det vel ikke betyde det store - eller hvad?!

Jo det betyder utrolig meget, kan både grafikkort og skærm køre digitalt
hele vejen er der intet tab, det vil der altid være fra digitalt (internt på
kortet) til analog udgang, til analog indgang på skærmen, og så til digitalt
internt i skærmen)

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Thomas Kristiansen

Dato : 29-07-04 19:32

> [...]
> hele vejen er der intet tab, det vil der altid være fra digitalt (internt

> kortet) til analog udgang, til analog indgang på skærmen, og så til

Om det passer længere ved jeg ikke. Det er selvfølgelig afhængig af den
konkret skærm. Men. Men.
Før i tiden har der været meget snak om at DVI-converteren i skærmen som
skal lave billedet ud fra signalet er af for ringe kvalitet. Hvilket
medførte en dårligere billede end hvad man kunne få ved at bruge et normalt
skærmkabel.
Men om det stadig er sådan ved jeg ikke.

mvh
TK

Fra : N_B_DK

Dato : 29-07-04 19:50

Thomas Kristiansen wrote:

> Om det passer længere ved jeg ikke. Det er selvfølgelig afhængig af
> den konkret skærm. Men. Men.

Jamen vil du tro på at 2 gange konvertering hjælper på signalet er du da
velkommen til det :)

> Før i tiden har der været meget snak om at DVI-converteren i skærmen
> som skal lave billedet ud fra signalet er af for ringe kvalitet.

Er både kort og skærm forberedt for DVI er der ikke brug for konverter, kun
ved brug af analog GFXkort

> Hvilket medførte en dårligere billede end hvad man kunne få ved at
> bruge et normalt skærmkabel.
> Men om det stadig er sådan ved jeg ikke.

Det er det ikke :)

--
MVH.
N_B_DK