Dele printer og XP Home Edition
Fra : P Kaasing

Dato : 28-07-04 20:52

Hej

Vi har tre computere, alle med XP Home Edition, og en Brother laser printer,
som er sat til vha USB på den ene af de tre maskiner.

Ved hjælp af guiden netværk, har jeg sat dem alle i netværk, og kaldt
netværket det samme på alle tre maskiner "mshome".

Makinerne kan godt se netværket, men når jeg klikker på "mshome" får jeg at
vide at jeg ikke har tilladelse til at gå på netværket.

Det er for så vidt også ligemeget, men problemet er, at de to computere uden
printer, ikke kan bruge den delte printer.

Hvad kan der være galt?

Alle maskiner har hver deres unikke navn (comp1, comp2, comp3) er tilsluttet
samme brugergruppe (mshome), og printeren, der er tilsluttet comp3, er delt
som Brother.

Hvor går det galt? (ved godt det allerede går galt ved XP HomeEdition, men
det er altså det vi har )

Send gerne hjælp til flg email adresse, husk at fjerne alle X

kaasingXXXXX@XXXXhotmail.com

Fra : P Kaasing

Dato : 28-07-04 21:04

De er forresten alle tilsluttet en HUB.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 28-07-04 23:27

P Kaasing skrev i et indlæg på usenet:
> [...]

Det er ikke en forkortelse, så der er ingen grund til at skrive hub med
store bogstaver

Hvad med brugernavne ?

Enten skal I have samme brugernavn/password på alle PC'er - eller også
skal alle tre brugernavne/passwords være oprettet på alle tre PC'er.

Så er det ikke lige meget - du får ikke printeren til at fungere, før
der er hul igennem til de andre PC'er - så få løst det problem først -
så skal printeren nok komme til at virke også.

Home versionen er ganske OK til langt de fleste netværk - så det skulle
ikke være noget problem.

Nej - du spørger i gruppen, og andre der har læst spørgsmålet, kan også
være interesseret i svarene.

Det er hele grund-ideen ved usenet - alle lærer af alle.....

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Calle.

Dato : 28-07-04 23:24

P Kaasing wrote:
> [...]
> HomeEdition, men det er altså det vi har )
>
> Send gerne hjælp til flg email adresse, husk at fjerne alle X

du har nok spærret for delingen i firewallen

--
Calle.

Fra : P Kaasing

Dato : 29-07-04 07:24

Hej,

nej firewallen er slået fra, der er oprette de samme brugere på alle
maskiner, med de samme passwords.

/Poul

Fra : Ukendt

Dato : 01-08-04 07:41

Du kan også prøve at give arbejdsgruppen et andet navn end Mshome,
det kan hjælpe nogen gange.
Sander.