Vække Mac'en remote
Fra : Nicolai Brandt

Dato : 28-07-04 11:38

Hej

Jeg har en iMac/400 sat op som en slags server... Dvs jeg har lagt alle
iTunes sangene ind i den og sat den til stereoen. Så har jeg
eksperimenteret lidt med forskelligt remote software så jeg kan få
adgang til itunes fra min iBook (og så det er iMac'en der afspiller og
ikke iBooken...

Efter at ha' prøvet de fleste løsninger tror jeg at iHam on iRye er den
bedste (og billigste) løsning. Det eneste der sådan set mangler er at
man kan vække iMac da den har det med at falde i søvn... Det ville
selfølgelig være nemmest at den ikke faldt i søvn men hvis der var en
nem løsning til at vække den via netværket...

Nogen der har en ide til hvordan?

--
Mvh Nicolai Brandt

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 28-07-04 12:03

Nicolai Brandt <spam@robra.dk> wrote:

> [...]
> selfølgelig være nemmest at den ikke faldt i søvn men hvis der var en
> nem løsning til at vække den via netværket...

Du skal have fat i noget Wake-On-LAN. Der er noget terminal-snask på
denne adresse:

http://www.gknw.com/wol.html

Jeg har ikke selv fået afprøve det endnu og ved ikke om det er
ekstremt langhåret..

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 29-07-04 00:41

René Frej Nielsen <spam@rfn.dk> wrote:

> [...]
> denne adresse:
>
> http://www.gknw.com/wol.html
>
> Jeg har ikke selv fået afprøve det endnu og ved ikke om det er

Umidelbart virker det lidt langhåret, men det er nok kun til man får
kigget det lidt efter i sømmene... Der står i dokumentationen at det
_ikke_ virker med Powermac G3 eller de ældre iMac (rev A, B) Så muligvis
min iMac ikke kan... Jeg har downloadet filerne og får en tekst fil med
dokumentation en der hedder wakeup.txt og et terminal snask kode ting
der åbner og kører i terminalen... Men den skal bruge MAC adressen på
den maskine der skal vækkes og jeg kan ikke lige se hvorhenne den skal
puttes ind. Om der er i wakeup.txt eller i terminalsnasket...

Jeg må kigge videre...

--
Mvh Nicolai Brandt

Fra : Niels Prins

Dato : 31-07-04 09:59

In article <1ghnm4d.sjzyt312suy7bN%spam@robra.dk>,
spam@robra.dk (Nicolai Brandt) wrote:

> Nogen der har en ide til hvordan?

Hej

Jeg bruger et lille program der hedder WakeUp fra http://www.coriolis.ch/ .

Der følger også en beskrivelse med på hvordan du får fat i MAC
adresserne på din computere.

Niels

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 31-07-04 14:15

Niels Prins <niels@_fjernes_prins.dk> wrote:

> Hej
>
> Jeg bruger et lille program der hedder WakeUp fra http://www.coriolis.ch/ .
>
> Der følger også en beskrivelse med på hvordan du får fat i MAC
> adresserne på din computere.

Kanon, det var lige precis det jeg ledte efter. Takker.

--
Mvh Nicolai Brandt

Fra : Olav Noksagt

Dato : 28-07-04 12:39

Nicolai Brandt skrev:

> [...]
> selfølgelig være nemmest at den ikke faldt i søvn men hvis der var en
> nem løsning til at vække den via netværket...

Har du prøvet det indbyggede kontrolpanel "Energibesparelse" hvor man kan
vælge "Aldrig" ved det hele? Så skal den aldrig gå på vågeblus, spinne
harddsk ned eller lignende.

Olav

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 29-07-04 00:41

Olav Noksagt <noksagt_fjerndette@hotmail.com> wrote:

> Har du prøvet det indbyggede kontrolpanel "Energibesparelse" hvor man kan
> vælge "Aldrig" ved det hele? Så skal den aldrig gå på vågeblus, spinne
> harddsk ned eller lignende.

Jo, men iMac står tændt 24 timer og derfor er det ok at den falder i
søvn når vi ikke er hjemme. Hvis man kunne vække den over lan kunne den
stadig stå og sove en gang imellem...

--
Mvh Nicolai Brandt