"Vissen" kat
Fra : Martin Nielsen / Får~

Dato : 27-07-04 22:05

Min hankat har lige været på "vandre-tur" i 3 dage. Nu er han lige kommet
hjem. Han er meget mager, og hans ene øje er helt fyldt op med betændelse.

Er han færdig eller hvad? Øjet er noget rigtig møj han kan end ikke lukke
det ordenligt for at sove.

Vi skal seføli til dyrlæge i morgen, men tror i vi snakker aflivning eller
er det mon noget som kan "laves"....?

Vi vil da meget nødigt af med ham hvis det kan undgås, men han skal da
heller ikke gå og lide jo... han virker generelt temmeligt sløj og vil ikke
spise så meget og sån ( han spiser lidt men kun det aller-lækreste vi kan
finde til ham og lidt vand/mælk...) Men ikke i de mængder han plejer at
indtage..... han var før temmelig fed, men er nu ret så mager.... hmmmm....

Øvøv, ,,, han er ellers sådan en sød missekat....

Fra : Martin Nielsen / Får~

Dato : 27-07-04 22:17

Og nu bløder det også fra øjet.... det ser vemmeligt ud....

Fra : Kate

Dato : 27-07-04 22:34

"Martin Nielsen / Fårevejle" <Jadahva@SPAMhotmail.com> wrote in

> Og nu bløder det også fra øjet.... det ser vemmeligt ud....

Selvom det er dyrt på dette tidspunkt, ville jeg ikke betænke mig på at
finde en dyrlæge nu. Når katten bløder fra øjet er der nok nogle helt
galt. Måske den har været oppe og slås og er blevet revet i øjet. Den
kan miste sit øje, men med hurtig hjælp vil den nok overleve.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Martin Nielsen / Får~

Dato : 27-07-04 22:40

> [...]
> galt. Måske den har været oppe og slås og er blevet revet i øjet. Den
> kan miste sit øje, men med hurtig hjælp vil den nok overleve.

Tjahhh... Men jeg har hverken kørselsmuliged, katten (han er ude nu) Og
desuden har jeg en datter på 4 mdr som ligger og sover.... så jeg kan ikke
så godt lige smutte nu...

Hmmm... så det må nok blive så tidligt som muligt i morgen...

Fra : Jane

Dato : 27-07-04 22:53

Martin Nielsen / Fårevejle skrev i

> Tjahhh... Men jeg har hverken kørselsmuliged, katten (han er ude nu)
> Og desuden har jeg en datter på 4 mdr som ligger og sover....

Har du lukket katten ud igen?

Hvis den kommer levende hjem igen, så overvej at ringe til falck
de kan køre dyreambulancen for dig.

Jane - bange for kattens ve og vel
--
æbleskrog.dk
xn--bleskrog-i0a.dk

Fra : Martin Nielsen / Får~

Dato : 27-07-04 23:14

> Har du lukket katten ud igen?

Næææ... men han smuttede da lige ud af hans kattelem...

> Hvis den kommer levende hjem igen, så overvej at ringe til falck
> de kan køre dyreambulancen for dig.

Jeg har både fået kontakt til dyrlæge og køremulighed nu... så hvis jeg bare
kan finde ham... hmm... må lige ud og kalde...

> Jane - bange for kattens ve og vel

Så vi 2....

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 28-07-04 03:16

> Jeg har både fået kontakt til dyrlæge og køremulighed nu... så hvis jeg
bare
> kan finde ham... hmm... må lige ud og kalde...

GODT !
Håber det lykkedes for dig og i kom afsted, og bestemt også at han kan klare
den, selv om det lyder slemt med blod fra øjet
Pøj pøj med det

Nina

Fra : Jane

Dato : 28-07-04 07:31

> Jeg har både fået kontakt til dyrlæge og køremulighed nu... så hvis
> jeg bare kan finde ham... hmm... må lige ud og kalde...

Sidder her og krydser fingre endnu, hvordan gik det?
Fik du fanget ham?

Jane - krampe i fingrene
--
æbleskrog.dk
xn--bleskrog-i0a.dk

Fra : Martin Nielsen / Får~

Dato : 28-07-04 09:02

Ja vi fik da bare noget halløj til at sprøjte i øjnene på ham, og så skulle
vi se om det ikke blev bedre indenfor et par dage... hmmm....

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 28-07-04 09:15

Martin skrev
<Ja vi fik da bare noget halløj til at sprøjte i øjnene på ham, og så skulle
vi se om det ikke blev bedre indenfor et par dage >

Åh det var godt, håber at det er alt der behøves.
Er han kastreret ? mange gange er både strejfen og
slagsmål koplet sammen med fertilitet.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Jane

Dato : 28-07-04 14:49

> Ja vi fik da bare noget halløj til at sprøjte i øjnene på ham, og så
> skulle vi se om det ikke blev bedre indenfor et par dage... hmmm....

Det er da dejligt at det ikke var værre.
Stakkels lille mis.

Jane - lettet
--
æbleskrog.dk
xn--bleskrog-i0a.dk

Fra : Jane

Dato : 27-07-04 22:36

Martin Nielsen / Fårevejle skrev i <news:4106c643$0$304$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>:

> Og nu bløder det også fra øjet.... det ser vemmeligt ud....

overvej at ringe til dyrlægevagten?
http://www.dyrlaegevagten.dk/frame.cfm/cms/sprog=1/grp=2/menu=7/

eller prøv om den lokale dyrlæge er med i en vagtordning?
http://www.dbbusiness.dk/details.php?idxno=852&duns=311848055

Jeg blir meget bekymret for din kat!

Jane - syg af bekymring!
--
æbleskrog.dk
xn--bleskrog-i0a.dk

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 27-07-04 22:24

Martin skrev
<Vi skal seføli til dyrlæge i morgen, men tror i vi snakker aflivning eller
er det mon noget som kan "laves"....?>

Uden at have set ham er det svært at sige, men når han har en
betændelsestilstand kan det være det der tager appetitten og så vil noget
antibiotika kunne klare det.

Jeg krydser poter for at det bare er det der skal til

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Martin Nielsen / Får~

Dato : 27-07-04 22:46

> Uden at have set ham er det svært at sige, men når han har en
> betændelsestilstand kan det være det der tager appetitten og så vil noget
> antibiotika kunne klare det.

Vi håber ;)

> Jeg krydser poter for at det bare er det der skal til

Takker ;(