Katten tisser i sengen (traditionelt emne)
Fra : Tine Kristiansen

Dato : 27-07-04 15:12

Hej allesammen,

Jeg ved dette emne har været oppe og vende utallige gange, men nu er
problemet så kommet til mig. Jeg synes ikke jeg kan finde nogen af de
gamle tråde, som lige passer på mit problem, så her er en ny tråd ;0)

Jeg har fire katte i alt. Og vores kære hankat (som er kasteret) er knap
1 år og den sidst ankommende.

Det fungerer rigtig godt i flokken og der er ingen problemer. PÅ NÆR at
Simba (hankatten) tisser i vores seng samt diverse andre steder
(tøjbunker m.m). Men mest i sengen.

Det mærkelige er, at han bruger også bakken !! Troede først det var
fordi, at bakken måske var for snavset, men han bruger også bakken
selvom han har tisset i sengen. Fx. opdagede jeg igår (da jeg skulle i
seng), at han havde tisset i sengen. Og da jeg så havde skiftet sengetøj
og børstede tænder, så så jeg, at han gik på bakken og tissede. Så det
giver ikke rigtig nogen mening.

Tidligere havde de kun 1 bakke (meget stor), men vi har lige ændret det,
så de har 2 bakker (fordi vi troede dette var årsagen til problemet).
Men det hjalp altså heller ikke.

Vi er helt sikre på, at det er ham som tisser, da vi har fanget ham i at
tisse andre steder udenfor bakken.

De er alle indekatte og vi er lige flyttet i hus i midten af juni. Simba
flyttede ind hos i maj - ca. 1 måned før vi flyttede. Her fik vi ham fra
Inges Kattehjem.

Er der nogen som har nogen gode råd???? Det er surt at komme i seng og
sengen er våd ;0(((((((

Med venlig hilsen
Tine Kristiansen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 27-07-04 22:47

On 2004-07-27 16:11:38 +0200, Tine Kristiansen <vitexKATTE@BAKKEmail.dk> said:

> De er alle indekatte og vi er lige flyttet i hus i midten af juni. Simba
> flyttede ind hos i maj - ca. 1 måned før vi flyttede. Her fik vi ham fra
> Inges Kattehjem.

Kan der være noget her?
Han har altså skiftet omgivelser mindst 3 gange på meget kort tid. Fra
hans oprindelige opholdssted til kattehjem. Fra kattehjem til dig og
dine katte. Og nu igen til nyt hus. Og katte _hader_ ændringer i deres
tilværelse.
Jeg tror han er utryg og prøver at få de nye omgivelser til at lugte af
ham for at berolige sig selv. Og at han vælger din seng af
seperationsangst - du er hans nye tryghed i verden, og han er bange for
at der bliver lavet om på hans verden igen.
Jeg ville pøse hele hytten til med Feliway. Også din seng - efter du
selvfølgelig har vasket al tislugt væk. Og håbe at den beroligende
virkning + tiden ville hjælpe.
--
Knus fra Ann R

Fra : Lady

Dato : 29-07-04 06:21

"Tine Kristiansen" <vitexKATTE@BAKKEmail.dk> skrev i en meddelelse
Klip

> Det fungerer rigtig godt i flokken og der er ingen problemer. PÅ NÆR at
> Simba (hankatten) tisser i vores seng samt diverse andre steder
> (tøjbunker m.m). Men mest i sengen.

Hvis der er låg på kassen kan det være problemet. Nogen bryder sig ikke om
at blive lukket inde i noget småt.
Man skulle så tro at katten aldrig ville gå derind, men den ved jo godt, at
den skal og tvinger sig måske bare til at gå derind, hvis den lige er i
nærheden.

Det kunne måske også dreje sig om en blærebetændelse som altid bør udelukkes
i tilfælde, hvor katten bliver urenlig.

Hvis katten har nogle bestemte steder udover sengen, hvor den tisser, er det
en god ide at lægge staniol der, da katte ikke bryder sig om, at tisse på
det.

Håber I finder en løsning. Var selv meget frustreret da en af mine
tidligere katte begyndte på det samme som 4 årig. Det viste sig at være
låget på kassen.

T. Jakobsen